موضع رهبر انقلاب درباره حوادث اخیر
مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای نیروهای مسلح صبح امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن علیه‌السلام برگزار شد.

درگذشت دخترجوان دل ما را سوزاند/‏ایجاد ناامنی برنامه‌ریزی شده بود


حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم از پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران روایت‌هایی را بیان کردند.

مهمترین محورهای سخنان فرمانده کل قوا بدین شرح است:

- در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد. ظلم کردند. البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد، کاملاً قوی، مثل همیشه، مثل گذشته. در آینده هم همین جور خواهد بود. در آینده هم هر جا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آنی که بیش از همه سینه سپر می‌کند و بیش از همه اثر می‌گذارد، ملت شجاع و مؤمن ایران‌اند. وارد میدان می‌شوند و وارد میدان شدند.

- بله ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان سرور خودش علی علیه‌السلام، که هم قوی بود، قوی‌ترین بود و هم مظلوم‌ترین.

- این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خُب حادثه‌ی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچ‌گونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشین‌های مردم را آتش بزنند.

- این واکنش به یک قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست، این موجب نمی‌شود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش، این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com