بایدن همچنان از ناآرامی ها در ایران حمایت می کند
سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران از ناآرامی‌ها حمایت کرد و مدعی تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت شد.

سخنگوی کاخ سفید: مدعی تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت شد

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تکرار سخنان روز گذشته خود، بر حمایت دولت آمریکا از ناآرامی‌ها و تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت و پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن خارجی شد.

این مقام کاخ سفید مدعی شد ما دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسانتر می‌کنیم و به اقدامات خود برای پاسخگو کردن عاملان و مسوولان خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز ادامه می‌دهیم.

این مقام دولت بایدن بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن هزینه‌ها و تحریم‌های بیشتری بر عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز اعمال خواهد کرد.

این موضعگیری‌های دولت بایدن در حالی است که از سویی مدعی دیپلماسی در قبال ایران بوده و همزمان با تبادل پیام با تهران و اصرار بر مذاکره مستقیم، در امور داخلی ایران دخالت می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی نیز در نشستی با خبرنگاران گفت که دولت بایدن چندین بار حمایت خود را اعلام کرده است و به حمایتش ادامه خواهد داد.

این مقام کاخ سفید با بیان این ادعا که واشنگتن در تلاش برای دسترسی آزادانه ایرانیان به اینترنت است، تاکید کرد که دولت بایدن تحریم‌هایی را به بهانه این ناآرامی‌ها و علیه عاملان این خشونت‌ها اعلام خواهد کرد.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز درباره حوادث و ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شده است که ناآرامی‌ها محدود به مساله خاصی نیست.

وی ادعا کرده است معترضان افراد بسیار شجاعی هستند که حاضرند خطر تظاهرات را بپذیرند چرا که از فروپاشی اقتصادی، فساد و محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن روبرو هستند و نیز سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.

رئیس سازمان سیا همچنین اعلام کرده است واشنگتن از جریان آزاد اطلاعات حمایت خواهد کرد.

بایدن رئیس جمهور آمریکا هم عصر دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این هفته تحریم‌های جدیدی را در پی ناآرامی‌ها در ایران اعمال می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند و دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir