رویه خطرناک آمریکا در سازمان ملل علیه ایران
​امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه غیررسمی در مورد شرایط داخلی ایران، رویه‌ای خطرناک و غیر سازنده است، از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از هر اقدامی که به برگزاری این جلسه و ایجاد رویه خطرناک کمک می‌کند، خودداری کنند.

آمریکا نگرانی واقعی درباره حقوق بشر ندارد

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد، در شرایطی  که دهها سال زنان ایرانی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا صدمه دیده اند، این کشور صلاحیت حقوقی، اخلاقی و سیاسی برای برگزاری جلسه در مورد شرایط داخلی ایران را ندارد.

نامه به تمام سفرا و نمایندگان کشورهای عضو و ناظر سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به تمام سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر سازمان ملل متحد با ارائه گزارش مختصری از روند تحولات جاری در ایران، اهداف آمریکا از برگزاری نشست ضد ایرانی علیه ایران در سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این نامه با اشاره به درخواست برگزاری نشست غیر رسمی (آریا فرمولا) از سوی آمریکا تحت عنوان «اعتراضات جاری در ایران» تاکید کرد: آمریکا با به راه انداختن جنگ روانی و عملیات فریب ادعا دارد که این جلسه هدفش حمایت از حقوق زنان ایران است اما این امر  کاملا ناشی از نفاق آمریکا بوده و سوء استفاده از مفهوم ارزشمند حقوق بشر محسوب می شود.

 دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دهها سال  دشمنی آمریکا نسبت به مردم ایران افزود: برخلاف اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران همواره  متعهد به ارتقاء و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات حقوق بشری در چارچوب حقوق بین الملل است.

وی تصریح کرد: حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر بهره مندی از این حق توسط  مردم تاکید کرده و نمونه بارز این امر برگزاری تجمعات مسالمت آمیز در سراسر ایران است.

هر دولتی مسوول حمایت از مردم خود در مقابل خرابکاری و تخریب اموال خصوصی و عمومی است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: از سوی دیگر هر دولتی از جمله دولت ایران مسئول حمایت از مردم خود در مقابل  اقدامات خشونت آمیز نظیر خرابکاری (وندالیسم) و تخریب اموال خصوصی و عمومی مانند آتش زدن آمبولانسها، وسائل حمل و نقل عمومی، بانکها و مراکز خدمات عمومی وفراتر از آن اقدامات تروریستی نظیر حادثه اخیر  که به شهید شدن ۱۵ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر از شهروندان ازجمله زنان و کودکان توسط عناصر داعش  در یک مکان مذهبی در شیراز انجامید، می باشد.

ایروانی تصریح کرد: مکانیزمهایی  برای رصد، ارتقاء و حفظ  شرایط حقوق بشر در کشورها در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد که یکی از این مکانیزمها، بررسی دوره ای جهانی یا  UPR می باشد که مکانیزمی جهانی و شفاف بر پایه همکاری ، گفتگو و رفتار برابر همه دولتهایی  که مورد بررسی قرار می دهد، ایجاد می‌کند و ایران هم بطور مداوم همکاری‌های داوطلبانه و سازنده ای در چارچوب UPR و ارتقاء ارائه گزارش دوره ای داشته است.

تلاش آمریکا نقض آشکار منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: پرداختن به مسائل داخلی دولتها  توسط شورای امنیت سازمان ملل از طریق ایجاد یک ارتباط ساختگی بین این موارد و صلح و امنیت بین المللی نه فقط غیرسازنده می‌باشد، بلکه مکانیزمهای موثر موجود را  تضعیف کرده و برخلاف اصول و اهداف سازمان ملل مندرج در منشور ملل متحد در مورد اصل عدم مداخله در امور داخلی دولتها است.

ایروانی افزود: بر این اساس، تلاشها برای برگزاری جلسه فوق الذکر توسط آمریکا، نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین المللی بوده و رویه خطرناکی را ایجاد می کند که دولتهای عضو نباید آن را قبول کنند.

آمریکا نگرانی واقعی درباره حقوق بشر ندارد//اعضای سازمان ملل از ایجاد رویه خطرناک خودداری کنند

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: آمریکا نگرانی واقعی و صادقانه در مورد شرایط حقوق بشر در ایران و یا هرکجای دیگر  ندارد. آمریکا ادعا می کند که از زنان ایرانی دفاع می کند، زنانی که بطور جدی از دهها سال  تحریم غیرانسانی آمریکا صدمه دیده اند.

وی تصریح کرد:جنگ واقعی اکنون در مورد غذا و دارو است و این امر حتی از استاندارد دوگانه فراتر بوده و ضمن اینکه یک  رویکرد سیاسی و گزینشی نسبت به حقوق بشر می باشد، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از هر اقدامی که به برگزاری این جلسه و ایجاد رویه خطرناک کمک می‌کند، خودداری کنند.

 دولت آمریکا در پی گزارش تفصیلی جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، در تقلا برای برگزاری نمایشی ضد ایرانی در سازمان ملل در قالب نشست غیررسمی شورای امنیت در حمایت از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران با اهداف خاص سیاسی است.

 پیش از این، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به تقلای آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل، آن را تلاشی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک جمعه شب به وقت محلی در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیر رسمی شورای امنیت این سازمان در خصوص مسائل داخلی ایران تاکید کرد: با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعاهای آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می دانیم.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: براساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران ، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایالات متحده و متحدانش به طور مداوم از چنین بستری (سازمان ملل) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد سوء استفاده کرده اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir