انتقاد یامین پور از اینستاگرام به خاطر بستن پیجش
​معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در جلسه ای پرسش و پاسخ با جوانان درباره فیلترینگ و مدل هایش و آسیب های آن از نگاه خود سخن گفته است.

پهنای باند دادند و راه نفوذ تانک های دشمن را باز کردند


یامین پور در این گفته ها به مدل برخورد با پلتفرم های بین المللی اشاره کرده و می گوید:« بعضی کشورها در برخورد با این شبکه های اجتماعی مسیر را باز گذاشتند و شرایط را پذیرفتند و تسلیم شده اند. ولی بعضی از کشورها چنین تصمیمی نگرفتندو مثلا کره شمالی به کلی جلوی این ورود را گرفته است یا چین نمونه هایی داخلی برای خود و مردمش ایجاد کرده یا این پلتفرم ها را ناچار به تمکین از قوانین داخلی خود کرده است و یک سری که این قوانین را رعایت نکردند ، بیرون کرده است. یا مثلا در روسیه هم همین طور است . اخیرا در سفری که به روسیه داشتم دیدم این پلتفرم ها فیلتر هستند، با تعجب پرسیدم چرا که گفتند به دلیل عدم رعایت قوانین داخلی این پلتفرم ها فیلتر شده اند.»

او در بخشی دیگر از حرف هایش درباره سیاست های کشور ما می گوید:« در سال های گذشته ما درهای کشورمان را در این زمینه باز گذاشتیم. با این توجیه که برای توسعه اینترنت مهم است ، پهنای باند ، توسعه شبکه اینترنت به مناطق روستایی و تمام کشور داشتیم فارغ از اینکه به دلیل عدم توجه به سیاست های بالادستی ، مسیر ورود تانک های دشمن را به کشور گشوده ایم. »

او در ادامه با انتقاد از سیاست های بسته اینستاگرام در انتشار اخبار با توجه به فیلتر کلماتی چون آرمان می گوید:« دیگر واقعا مانده ام در اینستاگرام چه بنویسم. هرچه می نویسیم حذف می شود یا صفحات را می بندند. یک بار پیج من برای انتشار پرچم ایران بسته شد. به توصیه ادمین ها خیلی از واژه ها را استفاده نمی کنیم که مدارا کنیم و پیج باقی بماند اما این قدر این سیاست ها بسته است که همین یک شب قبل اینستاگرام چهارمین پیج مرا هم بست.»

اینستاگرام از اول مهرماه به حکم شورای امنیت کشور در ایران فیلتر شده است .



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir