آنکارا: پ.ک.ک مسئول انفجار است
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با اعلام خبر بازداشت یک زن به‌عنوان عامل بمب‌گذاری در استانبول، گروهک تروریستی «پ.ک.ک» را مسئول این انفجار توصیف کرد.

بازداشت عامل بمب‌گذاری در استانبول


«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از بازداشت یک زن که مظنون به عاملیت در بمب‌گذاری روز گذشته در استانبول است، خبر داد.

سویلو طی نشست خبری در استانبول با اشاره به بازداشت زنی که بمب را در خیابان استقلال مشرف به میدان تقسیم در این شهر رها کرده بود، گفت گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و شاخه آن در شمال سوریه یعنی «پ.ی.د» مسئول این حمله تروریستی هستند.

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، توضیح داد که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

وزیر کشور ترکیه همچنین اظهار داشت که دستور انجام این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ.ک.ک و ق.س.د در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

عصر یکشنبه بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه نیز با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل ۶ نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ISNA.IR