ادعای آمریکا درباره محموله مهماتی ایران در یمن
فرماندهی نیروهای سنتکام در بیانیه‌ای مدعی شد که ناوگان پنجم نیروی دریای این کشور از یک قایق در دریای عمان محموله‌ای متعلق به ایران را کشف کرده است که برای تولید مهمات به کار می‌رود.

ادعای سنتکام درباره کشف محموله‌ای ایرانی در راه یمن


به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا) در بیانیه‌ای مدعی شد گارد ساحلی و ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور، هفته پیش، محموله‌ای از مواد شیمیایی متعلق به ایران را که در راه یمن بود، توقیف کرده است که محموله کشف شده برای تولید مواد منفجره و مهمات به کار می‌رود.

سنتکام مدعی است، در هشتم نوامبر در دریای عمان، این قایق ماهیگیری که مالکیت آن معلوم نبود، حامل ۱۸۰ تن کود اوره و آمونیوم پرکلرات بوده است که کشتی‌های آمریکایی به آن نزدیک می‌شوند.

پنج روز پس از توقیف این محموله، تکنسین‌های انهدام مواد منفجره نیروی دریایی آمریکا این کشتی را جست‌وجو کرده و شناسایی کردند که مواد کشف شده کود اوره و آمونیوم پرکلرات بوده است که هر دو در تولید مواد منفجره به کار می‌روند.

برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا درباره کشف این محموله گفت: این محموله شامل مقادیر بسیار زیادی مواد منفجره بوده است که برای ساخت بیش از ده موشک بالستیک میان برد، بسته به اندازه آن، کافی خواهد بود.

کوپر در ادامه مدعی شد: انتقال غیرقانونی کمک‌های نظامی از ایران دور از نظر باقی نمی‌ماند. این کار غیرمسئولانه و خطرناک بوده و منجبر به خشونت و بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir