دانشجو: نیازی به لباس شخصی ها در دانشگاه نیست
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه اعتراض حق دانشجویان است، گفت: نیازی به حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه نیست.

اعتراض حق دانشجویان است


دکتر فرهاد دانشجو اظهار کرد: روند دانشگاه تربیت مدرس در برخورد با دانشجویانی که در اعتراضات اخیر در دانشگاه دچار خلاف‌های قانونی و مقرراتی شدند این است که در ابتدا با آنها صحبت می‌شود و تعهد می‌دهند تا ما مجبور به منع ورود دانشجویان متخلف به دانشگاه نشویم. در دانشگاه ما نیز از بیش از ۲۰ نفر تعهد گرفته شده و بررسی ما نشان می‌دهد که این دانشجویان تعهد خود را زیرپا نگذاشته‌اند. ترجیح ما تفاهم، صبوری و حوصله داشتن در برخورد با دانشجویان است تا خلاف مقررات و قوانین عمل نکنند.

وی درباره تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه تربیت مدرس ادامه‌ داد: در روزهای قبل ما ۲ نفر دانشجوی بازداشتی داشتیم که آنها هم آزاد شدند. در وضعیت فعلی نیز دانشجوی بازداشتی نداریم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس راجع به وضعیت سلف غذاخوری دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد: سلف غذاخوری در دانشگاه ما هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مستقل است. در طبقه بالای سلف غذاخوری نیز یک رستوران آزاد وجود دارد که دانشجویان و اساتید با پرداخت پول از غذا استفاده می‌کنند. محیط این رستوران به صورت مشترک برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است. ما نیز در روزهای اخیر به دانشجویان اعلام کردیم که اگر تمایل دارند می‌توانند از محیط رستوران استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان حق اعتراض دارند، تصریح کرد: دانشگاه یک موتور حرکت برای کشور است. اگر اعتراض دانشجویان درست بیان شود، درست تحلیل شود و پیشنهادات درست ارائه شود، این کار صحیحی است که ما دانشگاهیان می توانیم انجام دهیم. ولی اگر قرار باشد در داخل محیط دانشگاه با یکدیگر برخوردهای ناشایستی داشته باشیم و صحبت‌های ناشایستی کنیم که بعضا در بیرون از دانشگاه هم عنوان نمی‌شود، این رفتار قابل قبول نیست و در هیچ کشوری در دنیا چنین چیزی پذیرفتنی نیست. شان و منزلت دانشجویان، اساتید، کارمندان و فضای دانشگاه باید حفظ شود. اگر چنین شرایطی رعایت شد، دانشجویان مجاز هستند بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض کنند.

دکتر دانشجو با اشاره به ورود لباس شخصی‌ها به داخل دانشگاه‌ها در اعتراضات اخیر، خاطرنشان کرد: تا این لحظه، هیچ‌گونه گزارش مستندی از حضور افراد با لباس شخصی در داخل دانشگاه تربیت مدرس اعلام نشده است و به نظر من هیچ نیازی نیست که افرادی از خارج دانشگاه وارد محیط دانشگاه شوند. تا به امروز گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان افزود: همه افرادی که در کشور ما اعتراض دارند، می‌توانند اعتراض خود را در یک فضای علمی، مسالمت آمیز و برای دانشگاهیان در محیط دانشگاه مطرح کنند. به عنوان مثال ما فضاهایی را ایجاد کرده‌ایم که اساتید و دانشجویان با سلایق متفاوت و مختلف نظرات خود را عنوان کردند. توصیه من به اعضای خانواده بزرگ دانشگاهی کشور این است که صبورانه، فعالانه و فکورانه عقاید خود را مطرح کنند و راه حلی برای مشکلات ارائه کنند و از انجام کارهایی که افراطیون در هر جناحی می‌خواهند جلوگیری کنند. برای ما دانشگاهیان و افراد علمی نیز حفظ شان این محیط اولویت داشته باشد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir