مشاور عالی فرمانده سپاه: به رفراندوم نیاز نداریم مشاور عالی فرمانده سپاه: به رفراندوم نیاز نداریم
مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: مشکل اساسی کشور اقتصادی و معیشتی است اما ۶۵ درصد جمعیت آماری دستگیرشدگان علت حضور در صحنه درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی را مسائل هیجانی اعلام کرده و تنها ۲۰ درصد مسائل اقتصادی، ۱۰ درصد دغدغه‌های اجتماعی و پنج درصد نیز مسائل سیاسی را مطرح کردند.

طائب: باید روشن شود، مردم طرفدار حجاب هستند یا بی‌حجابی


حجت‌الاسلام حسین طائب عصر چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: ما نیازی به برگزاری رفراندوم نداریم چرا که هر ۲ سال یک بار در این کشور انتخابات برگزار می‌شود و الگوی جمهوری اسلامی ایران، الگویی شایسته برای همه ملت‌های آزادیخواه است.

وی تصریح کرد: آنهایی که تنها تعداد محدود آشوبگران و اغتشاشگران را می‌بینند هرگز چشم بصیرت برای دیدن سیل جمعیت حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع پیکر شهدا را نمی‌بینند و در این مسائل شبهه‌افکنی می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: ملت ایران با آگاهی و بصیرت تمام و تقدیم هزاران شهید نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده و به هیچ وجه حاضر به عقب‌نشینی از این آرمان بلند خود نیست.

حجت‌الاسلام طائب افزود: سخن از رفراندوم پاس گل به آمریکا و اسرائیل است، نباید تزلزلی در مسیر پیمودن ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دهیم و یا بخواهیم پایه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش و یا بی‌معنا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شایسته است برای پاسخ به شبهات و حل مسائل مختلف به جای دعوا، مباحثه و ارائه نظرات سازنده را در پیش بگیریم تا در یک محیط سالم و سازنده مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که آمریکایی‌ها بارها در سند امنیت ملی خود متذکر شدند که ایران سومین تهدید برای آمریکا است و در این زمینه به صراحت با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مخالفت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: دولت سیزدهم به جای سپردن دلارهای این ملت به بخش خصوصی و تعدادی محدود، ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع را مستقیم به خود مردم پرداخت می‌کند تا بخشی از گرفتاری‌های مردم در حوزه تأمین مایحتاج رفع شود.

وی گفت: قطعاً با اجرایی شدن فاز دوم اصلاح اقتصادی در این کشور، بسیاری از زیرساخت‌ها فراهم شده و ما به راحتی می‌توانیم از وضعیت موجود و برخی مشکلات معیشتی مردم خلاصی پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ به بهانه بنزین و در سال ۱۴۰۱ نیز به بهانه حجاب با تحریک دشمن تعدادی به خیابان‌ها آمده و شعارهای ساختارشکنانه دادند در حالی که جهت‌گیری دولت سیزدهم متفاوت از دولت قبلی است چرا که سعی بر بهبود و اصلاح نظام اقتصادی است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اضافه کرد: هر چند مشکل اساسی کشور اقتصادی و معیشتی است اما ۶۵ درصد جمعیت آماری دستگیرشدگان علت حضور در صحنه درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی را مسائل هیجانی اعلام کرده و تنها ۲۰ درصد مسائل اقتصادی، ۱۰ درصد دغدغه‌های اجتماعی و پنج درصد نیز مسائل سیاسی را مطرح کردند.

دولت ۴۰ درصد درآمد نفت را به صندوق توسعه ملی می‌ریزد

وی تصریح کرد: دولت به دنبال توزیع عادلانه ثروت بوده و با فروش نفت سعی کرده تا ۴۰ درصد منابع به حساب صندوق توسعه ملی ریخته شود.

حجت‌الاسلام طائب توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی و توجه به عمران و آبادانی کشور را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: باید با صبر و حوصله بیشتر منتظر تحولات خوشایند در دولت سیزدهم باشیم.

حجت‌الاسلام طائب ضعف روابط عمومی‌ها و تبلیغات را در دولت سیزدهم ضعف آشکار توصیف کرد و ادامه داد: باید به مردم گزارش‌های خوب و امیدبخشی ارائه شود که بهتر است ضعف ساختاری در این زمینه با همراهی روابط عمومی‌ها و رسانه‌های تلاشگر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی بهتر است غفلت‌های گذشته جبران شده و یک شرایط مطلوب در مدارس، دانشگاه‌ها و فضای رسانه‌ای و فرهنگی جامعه شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی با حجاب و بی‌حجاب و گشت ارشاد و مخالفان آن است در حالی که باید در گام نخست دوقطبی اینکه حجاب خوب است یا بد، روشن شود تا مردم به خوبی نشان دهند که طرفدار حجاب هستند و یا بی‌حجابی.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن احساس می‌کند با بی‌حجابی عده‌ای، اکثریت جامعه ما به مسیر انحرافی خواهد رفت در حالی که اکثر زنان و بانوان ما از حجاب و ارزش‌های الهی دفاع می‌کنند.

در این جلسه رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به سوالات دیگر دانشجویان نیز پاسخ داد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com