وحشت اسرائیل از این سلاح جدید ایران وحشت اسرائیل از این سلاح جدید ایران
چندین سایت و روزنامه اسرائیلی درباره تهدیدات احتمالی ایران علیه تل آویو، منطقه خلیج فارس و مصر بویژه پس از اعلام پایان قریب الوقوع ساخت دو ناو هواپیمابر ایرانی هشدار داده‌اند.

پایان قریب الوقوع ساخت دو ناو هواپیمابر ایرانی

 یک رسانه روسی در واکنش به رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران و رصد واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت، از سلاح جدید ایران، هراسی در اسرائیل افتاده است.

برگزاری رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» ارتش جمهوری اسلامی ایران، ظاهرا اثرگذار بوده و گزارش‌های رسانه‌ای در فلسطین اشغالی، نشان از اثر بازدارندگی این رزمایش دارد.

شبکه روسی «روسیا الیوم» امروز دوشنبه با تیتر «هراس در اسرائیل از سلاح جدید ایران» گزارش کرد، «چندین سایت و روزنامه اسرائیلی  درباره "تهدیدات احتمالی ایران علیه تل آویو، منطقه خلیج فارس و مصر بویژه پس از اعلام پایان قریب الوقوع ساخت دو ناو هواپیمابر ایرانی" هشدار داده‌اند"».

روسیا الیوم افزود: «رسانه‌های ایرانی ویدئویی پخش کردند که رزمایش نظامی نیروی دریایی ارتش ایران در حال شبیه‌سازی یک حمله به ماکتی از بندر ایلات اسرائیل [فلسطین اشغالی] است. سایت اسرائیلی "ایلات نیوز" هم اعلام کرد که ایران با مانور نظامی هفته گذشته [شنبه] در دریای سرخ و شبیه‌سازی بمباران هوایی بندر ایلات با پهپاد و موشک، ایلات را به وضوح و ملموس تهدید می‌کند».

این شبکه روسی در وبسایت خود همچنین نوشت: «در همین ارتباط، پایگاه خبری دبکا اسرائیل در گزارشی نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت دو ناو هواپیمابر حامل پهپادهای انتحاری را بزودی به پایان خواهد رساند و ساخت آنها در اواسط سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. طول باند هر ناو هواپیمابر 240 متر خواهد بود و تاریخ اتمام ساخت ناوهای هواپیمابر شهید مهدوی و شهید باقری اواسط سال 2023 تعیین شده است. ناو هواپیمابری که ساخت آن ابتدا به پایان می رسد، شهید مهدوی ۱۱۰-۳ خواهد بود، زیرا این ناو هواپیمابر در کارخانه کشتی‌سازی ISOICO در غرب بندرعباس ساخته می‌شود. این دو ناو هواپیمابر بر اساس کشتی‌های کانتینری ساخته شده در سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند که برای حمل کانتینر بین ایران و چین استفاده می‌شد.

طبق این گزارش، دبکا نوشته که «تصاویر ماهواره‌ای غرب نشان می‌دهد که ساخت این دو ناو هواپیمابر در ماه می ۲۰۲۲ آغاز شده است... ماه گذشته ایران نصب باند فرود را روی ناوهای هواپیمابر آغاز کرده که نشان‌دهنده سرعت انجام کار است».

این سایت اسرائیلی همچنین به سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده که قرار دادن پهپادهای انتحاری در اختیار سپاه پاسداران به ایران این امکان را می‌دهد تا به اهدافی در دریای مدیترانه و دریای سرخ حمله کند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com