بیانیه نایاک و حمایت از تغییر رژیم در ایران
در حالی که حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و متحدانش از اغتشاشات ضدایرانی ادامه دارد، «شورای ملی ایرانیان آمریکا» معروف به «نایاک»با انتشار یک بیانیه از «تغییر رژیم در ایران» حمایت کرد.

نایاک: از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کنیم


نایاک با انتشار یک بیانیه که در صفحه توییتر رسمی آن هم منتشر شده، خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

 «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (نایاک) در بیانیه خود از اغتشاشات در ایران حمایت کرده و همزمان مدعی شده که «تغییر رژیم» در ایران، خواسته مردم ایران است.

در بیانیه این شورا آمده است: «ما از درخواست‌ها برای تغییر رژیم که رهبری آن برعهده مردم داخل باشد حمایت می‌کنیم و این حق بنیادین آنها است که درباره آینده خودشان تصمیم گیری کنند».

شورای ملی ایرانیان آمریکا که از سال ۲۰۰۲ تاسیس شده، اشاره‌ای به فعالیت‌های چند دهه‌ای خود تا به امروز و حمایت از آنچه اصلاحات خوانده کرده و تصریح کرد: «نایاک وقتی ایرانی‌ها خواستار اصلاحات شده بودند از آنها حمایت کرد و امروز وقتی آنها خواستار پایان جمهوری اسلامی هستند (هم از این موضوع حمایت می‌کند)».

حمایت نایاک از اغتشاشات و درخواست براندازی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی مطرح شده که این شورای مستقر در  پایتخت آمریکا مدعی بوده که به دنبال «بهبود درک متقابل ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها» است.

این نهاد مستقر در واشنگتن دی سی طی سالیان گذشته بارها در مواردی از قبیل حمایت از توافق هسته‌ای برجام خبرساز شده و برخی وابستگان به لابی‌های اسرائیل در آمریکا و همچنین رسانه‌های سعودی مخالف جمهوری اسلامی ایران نایاک را «لابی حامی ایران» خوانده بودند.

تریتا پارسی رئیس سابق و جمال عبدی رئیس کنونی نایاک

تریتا پارسی رئیس سابق و جمال عبدی رئیس کنونی نایاک


بنا بر ادعاهای رسانه‌های مختلف مخالف جمهوری اسلامی ایران، اعضای نایاک از قبیل «تریتا پارسی» مدیر سابق این شورا نقش مهمی در زمینه توافق هسته‌ای برجام ایفا کردند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir