اظهارات جنجالی خزعلی درباره تسواری زن و مرد !
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در نشست سال قبل سازمان ملل، مدیر اجرایی بخش زنان پرسشی را مطرح کرد که چرا شما برابری زن و مرد را نمی‌پذیرید؟ در پاسخ گفتم که تساوی به ضرر زن است و ما قبول نداریم‌.

 ۴۰ درصد فرزندان در غرب خارج از چارچوب ازدواج به دنیا می‌آیند

 انسیه خزعلی در نشست «کرامت زن در دو نگاه؛ مقایسه جایگاه زن در اسلام و غرب» اظهار کرد: گاهی داشته‌ها، هویت و ارزش‌هایمان نادیده گرفته شده و بسیاری اوقات تحقیر می‌شود و یا تلاش می‌شود که این‌ها کوچک جلوه داده شوند. از این رو ما نیاز داریم دچار خودتحقیری‌ها نشویم.

وی در ادامه با یادآوری سخنانی از رهبری مبنی بر اینکه اسلام هیچ تفاوتی نسبت به زن و مرد قائل نیست، افزود: به فرموده رهبری اسلام هیچ فرقی میان زن و مرد قائل نیست و مسیر شکوفا شدن استعدادهای زن و مرد یکی دیده شده است. قرآن کریم می فرماید فرقی نمی‌کند مرد یا زن باشید، اگر مومن باشید و عمل صالح انجام دهید از حیات طیبه برخوردار خواهید شد و افراد به بهترین وجهی که عمل کرده اند اجر دریافت می‌کنند.

خزعلی بیان کرد: رهبری می‌فرمایند که نقش زن در خانه و فرزندان بی‌بدیل است و هیچکس نمی‌تواند این نقش را به جز زن ایفا کند. البته رهبری در جای دیگری می‌فرمایند که گاهی نقش‌های اجتماعی زن بی‌بدیل است و واجب عینی می‌شود. به طوری که اگر ضرورت پیش آید زن حاضر است زندگی و تمام هستی خود را بابت مسئولیت اجتماعی فدا کند و این همان جهادی است که باید انسان تشخیص دهد.

قوانینی مثل خانواده‌های هم‌جنس بیش از همه به زن صدمه میزند

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: خیلی از قوانینی مثل خانواده‌های هم‌جنس که در غرب رواج پیدا می کند و تبلیغ می شود و تلاش می کنند در کشورهای شرقی آن را بیاورند، قانونی کنند و با فشار و تهدید و گذاشتن شروطی در قرارداد ها و ارتباطات کشورها آن را بیاورند؛ بیش از آنکه به مردان، به فطرت، اساس خلقت و نسل آینده صدمه زند؛ به زن صدمه می‌زند.

خزعلی با تاکید بر اهمیت به رسمیت شناختن حقوق زن، خاطر نشان کرد: گاهی حقوق زن را نمی‌بینیم و گاهی تعارض منافع اجازه نمی‌دهد ببینیم. باید در مطالبه گری‌هایمان اینها را مطرح کنیم.

تساوی زن و مرد به ضرر زن است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، یادآور شد: در نشست سال قبل سازمان ملل، مدیر اجرایی بخش زنان پرسشی را مطرح کرد که چرا شما برابری زن و مرد را نمی‌پذیرید؟ در پاسخ گفتم که تساوی به ضرر زن است و ما قبول نداریم‌. اما عدالت را می‌پذیریم. تساوی یعنی زن و مرد در هزینه‌ها مشارکت داشته باشند و به طور یکسان بار و فشار زندگی را تحمل کنند درحالی که این تساوی در جسم آنها وجود ندارد و از این رو تساوی به ضرر زن است، اما عدالت، تقسیم کار، تقسیم مسئولیت و قرار دادن زن و مرد در جایگاه خود کمک کننده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقایسه زن و مرد معتقد به عدالت جنسیتی و نه برابری جنسیتی هستیم، در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تکالیف و مسئولیت‌ها باید حقوقی برای زن و مرد در نظر گرفته شود. باید به عدالت در برخی مراکز به صورت جدی توجه شود. لازم است در بسیاری از مراکز تصمیم گیری از زنان استفاده شود. رهبری دو بار بر روی این امر تاکید کردند که برای آن چاره اندیشی شود. در همین راستا دولت سیزدهم زنان را در بسیاری از شوراهای عالی منصوب کرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com