تصویب اختیارات بانک مرکزی برای مهار ارز
سران قوا و اعضای شورا در جلسه اخیر با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تأمین ارز برای واردات کالا‌های مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی بررسی و به تصویب رساندند.

 تاکید بر لزوم هماهنگی مجلس، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز


بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی یکشنبه شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد.

در جلسه هشتاد و یکم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مهمترین موضوعات مهم اقتصادی کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سران قوا و اعضای شورا در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تأمین ارز برای واردات کالا‌های مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی بررسی و به تصویب رساندند.

در این جلسه همچنین بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری صادرکنندگان بخش‌های دولتی و غیردولتی برای عرضه ارز‌های حاصل از صادرات در سامانه بانک مرکزی و مرکز مبادله و چگونگی تأمین ارز مورد نیاز کالا‌های وارداتی ارائه کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: رویداد 24