لاریجانی ادامه داد: این شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می کنند اما در عمل تفرقه ایجاد می کنند. مسئولان حرف غیر ضروری نزنند که دیگران را به اظهارنظر وادار کنند....
 
 
 
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می کنند اما در عمل به تفرقه دامن می زنند، گفت: مسئولان حرف غیر ضروری نزنند که دیگران را به اظهارنظر وادار کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مازندران ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در ادامه سفر دو روزه خود به این استان در مراسم سالگرد رحلت آیت الله صالحی مازندرانی که در محل مصلای قائم شهر برگزار شد ضمن تسلیت روز شهادت امام صادق (ع) با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق (ع) گفت: اگر خداوند برای بنده ای اراده خیر کند او را عالم دین می کند.

وی در ادامه سخن خود به توجه به تفکر اسلامی اشاره کرد و گفت: جوامع اسلامی در پناه علم و دانش می توانند جایگاه خود را پیدا کنند راهی که علمای دین پیموده اند نیز همین است. اگر در جامعه ما این سنت جاری است به علما و فقها احترام می گذاریم ریشه اش در تفکر اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه مقام عبادت مقام کمی نیست و نمی توان آن را دست کم گرفت، گفت: از امام صادق (ع) نقل است اگر مردم می دانستند چه فضیلتی در علم است حتما آن را به دست می آوردند حتی با ریختن خون و فرو رفتن در گرداب ها.

رئیس مجلس ادامه داد: این یعنی در مکتب معنوی می ارزد که انسان این مخاطرات را به جان بخرد.

وی گفت: بودند افرادی در حوزه و دانشگاه که برای کسب اعتبارات به دنبال علم می رفتند اما آیت الله صالحی چنین نبود او دوستار دانش بود و در این راه مجاهدت کرد.

لاریجانی گفت: هر چه انسان در راه خدا تلاش کند به کوچک بودن خود در درگاه الهی بیشتر واقف می شود . علمای ما همواره با مردم زندگی کرده اند و در جهت اخلاق و پاکی نفس مردم تلاش کرده اند تا جامعه را به سمت دانش سوق دهند و این سه نکته در تکوین جامعه موثر است.

رئیس مجلس با اشاره به اقدامات و مبارزات بنیانگذار جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: امام حرکتی را آغاز کرد و فریادی را به وجود آورد که باعث بیداری در جهان اسلام شد. به عنوان امین دین و امین مردم لازم می دید که در کنار مردم در مقابل ظلم بایستد و از حقوق مردم دفاع کند. امروز هم جامعه ما نیازمند این ستون های محکم دینی است.

نماینده مردم قم یادآور شد: رفتارهای بیگانگان و برخی عوامل منحرف در کشور امروز پیچیده تر از گذشته است اگر منحرفان در گذشته صفوف شان آشکار بود و آشکارا با دین مبارزه می کردند اما امروز چنین نیست . لذا نقش عالمان دین امروز برجسته تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به امنیت، عدالت و آبادانی کشور را مهم دانست و گفت: دشمنان می خواهند امنیت کشور را مورد تهدید قرار دهند لذا مسئولان آمریکا به دروغ می گویند ما با ملت ایران مشکل نداریم  اگر چنین است چرا هر کاری می کنید که سنگ جلوی پای ملت بیاندازید. هر کاری می کنید که دودش در چشم مردم برود.

لاریجانی ادامه داد: رفتاری که آمریکاییها با ملت عراق و افغانستان کردند جز خشونت و یک رفتار سبوعانه آیا چیز دیگری بود؟ البته این دو ملت آنقدر شریف بودند که آنها را گرفتار باتلاق کردند. آنگاه جشن و سرور می گیرند که پیروز شدیم اما کیست که در دنیا نداند که آنها شکست خوردند. آنها نگران این هستند که ایران پرچم بیداری را در منطقه در دست گرفته است و دنبال دانش های نوین است، از مردم فلسطین دفاع می کند، در برابر ظلم آمریکا ایستادگی می کند و توانمندی زیادی برای آبادانی کشور به دست آورده بنابراین چوب لای چرخ آن می گذارند.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما از این شرایط گذر خواهیم کرد .

وی توجه به مکتب امام خمینی  را حائز اهمیت دانست و گفت: اساس تفکر امام (ره) فقه جواهری است مبادا افرادی از جامعه گرفتار برخی حرفهای سست شوند که آنها را به انحراف بکشانند .

لاریجانی گفت: برخی می خواهند روحانیت را بد معرفی کنند یا با حرفهای سطحی مردم را رویگردان کنند. اگر ما در 30 سال گذشته توفیقی داشتیم به خاطر تکیه به تفکر امام و راه و رسم او بوده است.

رئیس مجلس گفت: در شرایط امروز و با رفتارهایی که دشمنان با ما دارند، هر گونه اختلاف در داخل به ضرر است مسئولان در همه سطوح کاری کنند که اختلافات کم شود هر حرف فرعی که باعث اختلاف شود به نفع کشور و مردم نیست. ما نیازمند وحدت هستیم همه باید تلاش کنند که یکدست باشند تا دیگران گمان نکنند می توانند در این راه منفذی پیدا کرده و نفوذ کنند.

وی با تاکید بر اهمیت استقلال اقتصادی کشور گفت: تحریم ها فرصتی برای کشور و مسئولان است ، تا نواقص داخلی را رفع کنند و به تولید بپردازند و جوانان مشکل اشتغال نداشته باشند. باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود. تحریم ها غنیمتی است که شاید مسئولان توفیق اجباری برای تولید پیدا کنند و ما به جهش اقتصادی دست یابیم. امیدوارم این یک اصلاح مسیر باشد.

لاریجانی ادامه داد: این شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می کنند اما در عمل تفرقه ایجاد می کنند. مسئولان حرف غیر ضروری نزنند که دیگران را به اظهارنظر وادار کنند.

وی گفت: ما برای وحدت یک ملاک و محور می خواهیم و ملاک و محور برای همه از روحانی تا غیر آن مقام معظم رهبری است. سلایق مختلف باید خود را با این میزان بسنجند اگر چنین شد این شبهات رفع می شود.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: مسئولان باید گذشت داشته باشند و به منافع کشور توجه کنند.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم توجه مسئولان استان به پیشرفت و آبادانی تاکید کرد.

به گزارش مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی در مراسم سالگرد رحلت آیت الله صالحی مازندران را به مقصد تهران ترک کرد.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com