طرح سوال از رئیس‌جمهور
با پرداخت همین یارانه‌ها درفاز اول حدود ۹۰ درصد مردم از لحاظ تامین معیشت زندگی خود در رنج قرار گرفتند/نمایندگان از رفتارهای رئیس جمهور سخت گله‌مند هستند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جز ذلت برای کشور و ملت ایران سودی نخواهد داشت چراکه با پرداخت همین یارانه‌ها درفاز اول حدود ۹۰ درصد مردم از لحاظ تامین معیشت زندگی خود در رنج قرار گرفتند.

کمال الدین پیرموذن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با عدم ارائه به هنگام بودجه به مجلس گفت: آقای رئیس جمهور علی‌رغم اینکه بایستی به قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ها و مصوبه‌های مجلس بها دهد به دنبال بها دادن به مشاوران و کار‌شناسان خود است.

وی افزود: رئیس جمهور در این برهه از زمان باید به عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توجه کند، چراکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکل زا خواهد بود و با لجام گسیختگی افزایش کمر شکن قیمت‌ها را در برخواهد داشت.

عضو فراکسیون کرگری در خانه ملت با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که باید تلاش کنیم تا جامعه اسلامی لباس ذلت برتن نکند گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جز ذلت برای کشور ایران بهره‌ای دیگر نخواهد داشت چراکه با پرداخت همین یارانه‌ها درفاز اول چیزی حدود ۹۰ درصد ایران از لحاظ تامین معیشت زندگی خود در رنج هستند.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن در خانه ملت،رئیس جمهور به لحاظ اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، بجای اینکه مردم داری را رعایت کند به دنبال اهداف دیگری از جمله انتخابات است.

پیرموذن در ادامه بیان کرد: از رئیس دولت به جد درخواست دارم که به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به همدلی و همگرایی دولت به مصوبات مجلس توجه کند و از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سر باز زند وگرنه نمایندگان مجلس بار دیگر طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح خواهند کرد چراکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای کشور پدید خواهد آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که ما امروز با مشکل صادرات نفت مواجه هستیم گفت: بایستی  بودجه ۹۲ کل کشور هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه شود و بودجه را بیشتر از وارداتی که به آن‌ها اجازه داده‌اند و پول نیز به آنان پرداخت شده مالیات را برعوارض گمرکی و نه بر تولید کنندگان ببندند چرا که ما در نظر داریم بودجه را از عواید نفتی به‌طور جدی جدا کنیم.

پیرموذن در ادامه بیان کرد: رئیس جمهوری که قسم خورده مدارعملکردش بر مبنای قانون باشد به آن بها نمی‌دهد و تمامی  نمایندگان از رفتارهای رئیس جمهور کشور سخت گله‌مند هستند.

وی در خصوص وابستگی بودجه به نفت گفت: نظر اعضای هیات دولت این است که بودجه را بدون بها دادن مطلق به نفت ببندند ولی کار کار‌شناسی عالمانه در این زمینه ندارند.

پیر موذن در ادامه اظهار داشت: به نظر عمق مشکلات پیچیده مدیریت در هزاره سوم به حدی است که با محاسبات سر انگشتی که ملاک عمل آقایان است نمی‌توان بودجه را بدون وابستگی به نفت تدوین کند.

عضو فراکسیون کارگری در بهارستان گفت: من استنباطم این است که اعضای هیات دولت در صدد هستند تا بودجه را از وابستگی به نفت‌‌ رها کنند ولی متاسفانه از نخبگان و کارشناسانی که خیلی در این زمینه کار کشته باشند استفاده نمی‌کنند و حتی از کمیسیون برنامه بودجه نیز کمک‌هایی در این زمینه نمی‌گیرند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
سمند کوپه ایران خودرو + عکس
صنف طلافروشان زیر آب رفت
قوه قضائیه باید با احمدی‌نژاد برخورد کند
آیت الله سبحانی: آبروی اسلام به نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد و حفظ نظام نیز به رضایت مردم است
تشکیل باند زنانه برای سرقت از طلافروشی ها (+عکس)