وزیر دفاع آمریکا
به دنبال موجی از انتقادات از نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت وزیر دفاع آمریکا، دولت «باراک اوباما»، احتمالاً معاون وزارت دفاع آمریکا که یک زن است را برای این پست، نامزد می‌کند.


به گزارش  روزنامه تایمز اسرائیل، کاخ سفید ظاهراً‌ به دنبال برگزیدن کاندیدهای دیگری برای پست ریاست وزارت دفاع آمریکا است و این اقدام در حالی صورت گرفته است که کاندیداتوری «چاک هیگل» برای این پست با مخالفت‌های زیادی مواجه شده است. یکی از مقامات ارشد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به مجله «واشنگتن نشنال ژورنال» گفت که دولت اوباما به دنبال کاندیدهای دیگری از جمله «میشل فلورنوی» معاون وزیر دفاع آمریکا برای سمت وزیر دفاع آمریکا است.هیگل، سناتور سابق جمهوری‌خواه «نبراسکا» به دلیل برخی از عقایدش از جمله حمایت ناکافی از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است.

روز گذشته، سناتور «جو لیبرمن» سناتور مستقل ایالت «کانتیکت» که در حال بازنشسته شدن است و نقشی در فرایند تأیید کاندیدها ندارد به «سی‌ان‌ان» گفت: «وضعیت اتحاد» که یک پروسه تأییدیه بسیار سخت است، سوالات منطقی برای پرسیدن وجود دارد که چاک هیگل باید به آنها پاسخ دهد. «لیندسی گراهام» جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی نیز در شبکه «ان بی سی» گفت: نامزدی هیگل برای پست وزیر دفاع آمریکا بسیار پرچالش است. فکر نمی‌کنم او بتواند آراء جمهوری‌خواهان را کسب کند.
فلورنوی، از سال 2009 تا فوریه 2012 بعنوان معاون وزیر دفاع آمریکا فعالیت کرده است و در آن زمان استعفا کرد تا اوقات خود را با خانواده‌اش بگذراند. هفته گذشته، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، کاندیداتوری فلورنوی را تأیید کرد و در سرمقاله‌ای نوشت که وی بعنوان اولین زن وزیر دفاع آمریکا مورد استقبال واقع خواهد شد. در این سرمقاله آمده است: فلورنوی یک سیاستمدار معتدل است که می‌داند چگونه بروکراسی پنتاگون را اداره کند و چه جایی کاهش بودجه‌ اعمال کند. او بعنوان اولین وزیر دفاع زن آمریکا مورد استقبال قرار می‌گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
پرينتر هوشمند و قابل حمل
اصلاح‌طلبان منتظر پاسخ وزارت کشورند
عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون (1391/10/04)
افزایش ذخایر صندوق توسعه ملی به 43 میلیارد دلار
قتل 1100 نفر با سلاح سرد