ریاست ایرلند بر اتحادیه اروپا
ریاست ایرلند بر اتحادیه اروپا با توجه به انتقادهای تند این کشور از رژیم صهیونیستی، خبری بد برای تل آویو محسوب می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، در میان اعضای اتحادیه اروپا به نظر می رسد ایرلند تندترین منتقد اسرائیل باشد.

ایرلندی ها در حالی ریاست اتحادیه اروپا را دردست گرفته اند که رژیم صهیونیستی بواسطه محکومیت شهرک سازی در بیت المقدس از سوی اتحادیه اروپا، روابط سردی را با بروکسل تجربه می کند.

هرچند اهمیت ریاست بر اتحادیه اروپا در سال های اخیر بواسطه افزایش قدرت بروکسل و ایجاد پست های جدیدی همچون وزارت خارجه، کاهش یافته و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست های وزیران خارجه کشورهای عضو را برعهده دارد اما با این وجود روسای دوره ای اتحادیه اروپا هنوزهم نفوذ زیادی در تعیین مواضه اصلی این اتحادیه دارند.

در همین رابطه یکی از وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: اگر دوبلین بخواهد انتقادات تند از اسرائیل و همچنین ناراحتی از شهرک سازی را وارد مباحثات اتحادیه اروپا کند، آنگاه اسرائیل با مشکلات قابل توجهی در اروپا مواجه می شود.

این دیپلمات اروپایی که جروزالیم پست اشاره ای به نام او نکرده، همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که ریاست اتحادیه اروپا هم اکنون با چهار سال قبل تقاوت هایی را داشته است.

"ایامون گیلمور" وزیر خارجه ایرلند در ماه نوامبر با ارسال نامه ای به کمیته روابط خارجی پارلمان ایرلند از آنها خواسته بود تا بعد از آنکه این کشور ریاست اتحادیه اروپا را برعهده می گیرد تلاش کند تا نقش اتحادیه اروپا را در صلح خاورمیانه افزایش دهد.

با این وجود گیلمور به این نکته نیز اشاره کرده که ریاست نشست های اتحادیه اروپا برعهده کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، است.

لازم به ذکر است که ایرلند یکی از کشورهایی بود که در زمان مطرح شدن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی جدید در بیت المقدس، اقدام به فراخواندن سفیر این رژیم در دوبلین کرده و مراتب اعتراض خود به این اقدام را به اطلاع مقامات تل آویو رساند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
جلسه ویژه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی/ نان و بنزین گران می‌شود؟
جمع‌آوری پول برای وزارت ورزش با تلفن‌ ثابت و همراه
تشدید آلودگی از شنبه در پایتخت
شیوه جدید اجاره داری آمد/اجاره روزانه آپارتمان در تهران
مداح نمایی که "رقاص" شد!