مجله نوول ابزرواتور در ادامه میپرسد، آیا شما فکرم میکنید که اسرائیلی‌ها نهایتاً مراکز هسته‌ای ایران را بمباران خواهند کرد؟ ملک عبدالله در پاسخ میگوید: به نظر میرسد برخی از سیاست مداران اسرائیلی بسیار مایل به اینکار هستند واین مسئله تنها یک ژست انتخاباتی نیست

به گزارش افکارنیوز هفته نامه نوول ابزرواتور، در این شماره خود گفتگوی مفصلی دارد با ملک عبدالله شاه اردن، کشوری که در منطقه ای بسیار حساس واقع شده و البته هنوز «جزیره ثبات» به حساب می آید. این کشور با کشورهای اسرائیل، فلسطین، سوریه و عراق هم مرز است؛ شاید داغ ترین نقطه زمین!

از همین رو اولین سؤالی که مجله نوول آبزرواتور از ملک عبدالله پرسیده، پیرامون نقش او در میانجیگری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

وی به این سؤال اینگونه پاسخ داده است: « من بسیار خوشبین هستم، بعد از انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا و انتخاباتی که در روز ۲۲ ژانویه در اسرائیل برگزار خواهد شد، من یک فرصت تازه میبینم که میتوان به یک توافق دست یافت، فرصتی که ما حق نداریم آن را از دست بدهیم.»

پادشاه اردن، در توضیح این نظر خود عنوان میکند: «اولین مسئله، انتخابات آمریکا است؛ رئیس جمهوری در آمریکا دور دوم ریاست خود را شروع کرده است که به صورت زیربنایی پیچیدگی مسئله را درک میکند. نکته بعدی، انگیزه شدید بین‌المللی برای حل این مشکل است و نهایتاً دلیل سوم، به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل متحد است.»

پادشاه اردن، همچنین به اتفاقات جهان عرب نیز که منجر به ایجاد فضای جدیدی در منطقه شده اشاره میکند و میگوید: بهار عرب تأکید مجددی است بر نیاز به آزادی و احترام در منطقه و این به معنای آن خواهد بود که اسرائیل باید به اشغال پایان و به ایجاد کشور فلسطین رضایت دهد.

مجله نوول ابزرواتور در ادامه از پادشاه اردن میپرسد، آیا شما فکرم میکنید که اسرائیلی‌ها نهایتاً مراکز هسته‌ای ایران را بمباران خواهند کرد؟

ملک عبدالله در پاسخ میگوید: به نظر میرسد برخی از سیاست مداران اسرائیلی بسیار مایل به اینکار هستند واین مسئله تنها یک ژست انتخاباتی نیست.

وی همچنین ادامه داده است: «من میتوانم به شما اطمینان دهم، آخرین چیزی که خاورمیانه به آن نیازمند است یک جنگ دیگر است و من امیدوارم که اسرائیلی‌ها متوجه این نکته باشند.»

وی در مورد موضع کشورش در این رابطه عنوان کرده است: «موضع اردن در این زمینه شفاف است؛ ما بی شک مخالف حضور سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه هستیم؛ در کنار آن، بحران اسراییل-فلسطین باید حل شود که مصدر بسیاری از تندروی‌ها، خشونت‌ها و مسابقه تسلیحاتی در منطقه است.»





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
دعوت به روابط نامشروع برای کارت شارژ!
توقیف پژو 206 با بیش از 6 میلیون تومان خلافی!
جزئیات جلسه نمایندگان مجلس با رییس قضا
برخورد خونین وانت جان سه عضو خانواده‌ را گرفت
کمیاب شدن واحد اجاره‌ای در تهران