کاندیدای نهایی ائتلاف سه‌گانه
اولین نشست خبری حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان دقایقی پیش با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی آغاز شد.


به گزارش تسنیم، آنچه در ذیل می آید مهمترین محور سخنان حسین مظفر در این نشست خبری است.

* انقلاب اسلامی ایران تاکنون گردنه های بسیاری را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

* فاصله انداختن بین ملت و حاکمیت در راس برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته.

* توطئه های براندازی خاموش و همه توطئه های دشمن با هوشیاری مردم ایران خنثی شده است.

* انتخابات پیش رو انتخابات حساسی است. ما در وضعیت تحریم و تهدید قرار داریم وانتخابات 92، اولین انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از فتنه 88 است و خیلی از چشم های بدخواهان به دنبال آن است که ببینند مردم چه حضوری در این انتخابات خواهند داشت.

* ملت ایران بار دیگر در انتخابات 92 حماسه خواهند آفرید. نشست امروز ما هم در راستای ترغیب مردم به حضور در انتخابات است.

* یکی از آسیب هایی که ممکن است در جامعه وجود داشته باشد، پراکندگی و تشتت بویژه در میان نخبگان است/ رویکرد ائتلاف سه گانه، ایجاد انسجام و یکپارچگی در میان اصولگرایان و ایجاد امید و نشاط در بدنه اجتماعی مردم است.

گزیده ای از پاسخ های مظفر به پرسش های خبرنگاران نیز به این شرح است:

خبرنگار فارس: نامزد نهایی در ائتلاف به چه صورت انتخاب خواهد شد؟ نظرسنجی نهایی را چه ارگانی انجام خواهد داد. سوال دوم: چه کسانی قرار است به ائتلاف بپیوندند؟
در زمینه مکانیزم انتخاب نهایی، کمیته نظرسنجی را خواهیم داشت و جلساتی هم برگزار کرده. مکانیزمی که برای انتخاب فردنهایی مطرح می شود این است که از کف بدنه اجتماعی اقبال عمومی را پیدا کنیم و مشخص کنیم نامزدی که شایستگی لازم را دارد، میزان اقبال عمومی در چه حدی است و چگونه است؟ یکی از مهمترین فاکتورها نظرسنجی است اما نوع نظرسنجی چه از نظر زمان و چه از نظر محتوا و چه از نظر ارگان، در قالب یک شورایی به تصمیمی می رسد که انشاءالله این تصمیم مورد عنایت همه اعضای ائتلاف خواهد بود.

از هر نامزدی که وارد عرصه انتخابات شود استقبال و زمینه را برای تفاهم با او آماده می کنیم. مکانیزم نوع همکاری را بعدا اعلام میکنیم. از مزایای ائتلاف این است که فقط از میان خودش نامزد نهایی را انتخاب نمی‌کند، بلکه هم از میان خود و هم از میان سایر اصولگرایان می تواند انتخاب کند.

 باشگاه خبرنگاران: گزینه نهایی کی معرفی می شود؟
گزینه های مختلفی وجود دارد برای زمان معرفی. یکی قبل از پایان سال. دیگری قبل از ثبت نام  و زمان پیشنهادی دیگر، بعد از ثبت نام است. انتخاب زمان بستگی به شرایط سیاسی اجتماعی کشور دارد. و نظرسنجی هایی که ما را به ثبات در تصمیم گیری برساند.

خبرگزاری مهر: کمیته ای که نظرسنجی را انجام می‌دهد، ترکیب آن چه کسانی هستند؟
کسانی که نظرسنجی می کنند نسبتی با کاندیدا نخواهند داشت اما کمیته ای که نظرسنجی را کنترل می کند، در آن نمایندگان کاندیداها حضور خواهند داشت.

مهر: اعضای کمیته را قصد ندارید معرفی کنید؟
اولا شورای هماهنگی ستاد باید تشکیل شود  که در حال تشکیل آن هستیم که در آن نمایندگانی از نامزدهای مطرح حضور دارند. و کمیته های نظرسنجی و رسانه و ... در ذیل این ستادها بعد از تشکیل ستادهای اصلی و شوراهای هماهنگی تشکیل می شود.

یکی از مشکلات اصلی مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است و یکی از برنامه های عمده و اصلی ائتلاف سه گانه اصولگرایان حل مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.

خبرگزاری نسیم: آیا امکان افزوده شدن چهره های جدید به ائتلاف وجود دارد؟
ائتلاف آمادگی کامل برای همکاری و تفاهم دارد. اما مکانیزمی که اضافه بشود یا نشود مورد بررسی است ولی همچنان باب این مسئله باز است.

روزنامه خراسان: با توجه به سابقه شکست برخی از این ائتلاف ها مانند سال 84، چه ضمانتی برای دوام این ائتلاف وجود دارد؟
ائتلاف بر مبنای سهم خواهی و باج دهی شکل نگرفته لذا آمادگی عبور از خود را اعضای این ائتلاف دارند لذا نمیتوان در ضمانت اجرایی آن تردید کرد. یک میثاق جدی بین اعضا وجود دارد که اعضای آن بدون سهم خواهی برای موفقیت فردی که امکان رای آوری دارد و شرایط و ویژگی های لازم را داشته باشد، تلاش کنند. اعضای این ائتلاف هم برای معرفی نامزد واحد با هم توافق کرده اند و هم برای تقویت آتی.

ایسنا: آقای حداد عادل گفتند که اعضای ائتلاف 60 درصد آرا را دارند، این گفته بر اساس نظرسنجی بیان شده است؟ سوال دوم: اگر دولت کاندیدایی را معرفی کند، آیا امکان دارد که با شما ائتلاف کند؟
ائتلاف آمادگی تفاهم و تعامل با همه کسانی که جزو اصولگرایان محسوب می شوند دارد ولی معیارهایی را برای تفاهم دارد که خارج از سهم خواهی و باج خواهی است. و مبنای پایداری آن هم همین است. لذا هر کس در معیارها بگنجد امکان همکاری و تفاهم با آنها وجود دارد. درباره سخن آقای حداد باید بگویم که اعضای ائتلاف ظرفیت رای خوبی دارند البته منظور ایشان این نبوده که فقط این سه نفر مطرح هستند، بلکه افراد دیگری هم هستند. و اگر فرد دیگری خارج از مجموعه 3 نفره، مناسب تر بود، این ائتلاف وی را معرفی خواهد کرد به عنوان نامزد نهایی خواهد بود.

خبرگزاری خلیج فارس: در این 2+1، 2 کدام ها هستند و 1 کدام است؟ و سوال دوم اینکه آیا آقای قالیباف امکان دارد به نفع فرد دیگر کنار برود؟
برداشت های مختلفی از 2+1 شد که درست نبود، اما مسئله و نام اصلی ائتلاف  گانه است. 2+1 موضوعیت ندارد.  هم قالیباف و هم دیگران ظرفیت هایی دارند، در این ائتلاف آنچه که پایه ائتلاف است این است که میثاقی وجود دارد که هریک با هر ظرفیتی که دارند، آمادگی همکاری و تعامل برای حمایت از یک نامزدی که ائتلاف به آن می رسد دارند و تخلفی از آن نخواهند داشت

خبرگزاری آنا: مواضع ائتلاف درباره موضع گیری آقای عسگراولادی چیست؟
ایشان از شخصیت های اصیل و ارزشمند انقلاب اسلامی است و سابقه بیش از 70 سال مبارزه دارند. اظهارنظر شخصی خود را مطرح کردند، به نظر می رسد منصفان و وجدانهای عمومی جامعه برداشت توطئه آمیز و برداشت تطهیر فتنه را از این سخنان نمیکنند. بلکه صحبت های ایشان نظرات شخصی بود.

در جلساتی که خدمت اعضای ائتلاف بودیم، پایداری بر این میثاق وجود دارد که همگی نفع خود را کنار میگذارند و به تصمیم ائتلاف تن می دهند که این تصمیم با بدنه اجتماعی انشاءالله همخوانی خواهد داشت.

جوان: آیا ائتلاف وارد تعیین تیم انتخاباتی کاندیداها خواهد شد؟
هر کدام از اعضای ائتلاف برای خود تیم های انتخاباتی جدا خواهند داشت، و ائتلاف وارد تعیین اعضای ستادها نخواهد شد. لذا وارد بحث تبلیغاتی نخواهیم شد اما در نهایت که یک کاندیدا انتخاب می شود، تمام ظرفیت ها پشت سر او خواهند بود.

جوان: اگر کاندیدایی هزینه تبلیغاتی زیادی داشته باشد، نکته منفی تلقی خواهد شد؟
هزینه های  تبلیغاتی باید بر مبنای قانون باشد. ائتلاف سه گانه، با نخبگان و گروه های مرجع، و بخصوص جامعه روحانیت و مدرسین مشورت خواهد داشت و از نظرات آنان بهره گیری خواهد کرد.

رسانه ها برای ایجاد امید و نشاط انتخاباتی تلاش کنند. حضور بیشتر مردم اقتدار ملی ما را رقم خواهد زد. امروز که جامعه در وضعیت تهدید قرار دارد، حضور و مشارکت مردم بالاتر از همه تجهیزات نظامی، میتواند این تهدیدات را خنثی کند. ضمنا رسانه ها اخلاق انتخاباتی را در جامعه گسترش دهند. رقیبانی که زمانی رفیق هم بودند نباید به چهره هم چنگ بزنند. سیاست ما عین دیانت و اخلاق ماست.

 برنامه محوری یکی از مسائل مهم مربوط به ائتلاف است. گروه های کاری برای تدوین برنامه های اصولی و منسجم برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و سایر مشکلات مردم فعالیت خواهند کرد.

اینکه گفته میشود یکی از این 3 نامزد اصل است و دیگران در حاشیه هستند، جزو بداخلاقی های انتخاباتی است. فعلا هیچکدام به نفع دیگری کنار نرفته اند و هیچ یک قراردادی برای خدشه به ائتلاف با هم نگذاشته اند و بر پیمان وثیق خود باقی هستند و تا آخر خواهند بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com


مطالب داغ سایر بخشها:
قتل پیرمرد 80 ساله در بازداشتگاه
واردات طلا با ارز مبادله‌ای منتفی شد
تعويق در مذاكره ايران و 1+5 در حد يك ايده و هنوز نهايي نشده است
سخنگوی پوتین: موافق موضع آمریکا درباره ایران هستیم
ارائه VPN قانونی در کشور/ متقاضیان می توانند بزودی ثبت نام کنند