پیشنهاد جدید 1+5
وزیر خارجه انگلیس از قصد گروه 1+5 برای ارائه یک پیشنهاد جدید به ایران در مذاکرات 8 اسفند خبر داد این در حالی است عضو شورای روابط خارجی آمریکا از جزئیات این طرح سخن گفت...


 در حالی که پیش از این گمانه زنی‌های بسیاری در اینباره وجود داشت که آیا گروه1+5 با پبشنهاد جدیدی وارد مذاکرات خواهد شد یا نه؛ ویلیام هیگ این ابهامات را رفع کرد و به طور صریح اعلام کرد که گروه 1+5 در مذاکرات قزاقستان پیشنهاد جدیدی به همراه خواهد داشت.
 
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن در تاریخ 17 بهمن 1391 (5 فوریه 2012) هیگ گفته است که گروه 1+5 پیشنهاد جدید و معتبری را در زمان ازسرگیری این گفتگوها در اواخر فوریه، به تهران ارائه خواهند کرد.
 
وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از ازسرگیری گفتگوهای بین تهران و گروه 1+5 در 26 فوریه قزاقستان گفت: «دستیابی به پیشرفت در این پرونده بیش از پیش فوریت دارد».
 
وی افزود: «ما این گفتگوها را در آلماتی با پیشنهاد معتبر جدیدی به پیش می‌بریم».
 
ایران هسته‌ای می‌نویسد: هنوز اطلاعی از جزئیات این پیشنهاد جدید در دست نیست.

این در حالیست که روز گذشته "دویچه‌وله" به نقل از رابرت گارد - عضو شورای روابط خارجی آمریکا- گفته بود: طرح ما این است که ایران غنی سازی 5 درصدی داشته باشد، اما همه ذخایر 20 درصدی غنی شده، منتقل شود و در صورت همکاری ایران، تحریم‌ها لغو می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز (1391/11/18)
رییس قوه قضاییه: به‌خاطر مصالح نظام سکوت می‌کنم
اجرای طرح زوج و فرد در کرج
گران ترین آپارتمان های تهران برای اجاره نشینان
حمله به احمدی نژاد توسط فردی ناشناس در مصر