حمله معترضان مصری
معترضان مخالف دولت مصر کاخ ریاست جمهوری را در «قاهره» پایتخت این کشور مورد حمله قرار دادند.


شاهدان عینی گفتند که معترضان با حمله به کاخ ریاست جمهوری اقدام به پرتاب بمب‌های آتش زا و سنگ به داخل آن کردند.

این شاهدان افزودند که معترضان شعارهایی علیه «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر و جماعت «اخوان المسلمین» این کشور سر دادند.

شاهدان عینی تصریح کردند که نیروهای امنیتی برای عقب راندن معترضان به سمت آنان گاز اشک آور شلیک کرده و نیروهای گارد ریاست جمهوری نیز از داخل کاخ ریاست جمهوری تیر هوایی شلیک کردند.

علاوه بر آن به دنبال تلاش معترضان برای آتش زدن یکی از ورودی‌های کاخ ریاست جمهوری و گشودن آن زره پوش‌های نیروهای امنیتی به سمت معترضان به حرکت درآمدند.

هزاران نفر نیز در میدان «التحریر» در مرکز قاهره علیه دولت تظاهرات کرده علیه دولت و اخوان المسلمین شعار دادند.

از طرف دیگر، پلیس ضد شورش مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در شهرهای شمالی این کشور از گاز اشک آور استفاده کرد.

یک شاهد عینی گفت که برخی از معترضان در شهر «الزقازیق» تلاش کردند که خود را به منزل مرسی برسانند اما پلیس با استفاده از گاز اشک آور جلوی آن‌ها را گرفت.

یک شاهد عینی دیگر نیز گفت که معترضان در شهر «اسکندریه» پس از برگزاری تظاهرات به یکی از مراکز پلیس حمله کردند که در پی آن درگیری شدیدی میان آنان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.

شهر «طنطا» مرکز استان «الغربیه» نیز شاهد درگیری شدید معترضان مخالف دولت و پلیس ضد شورش بود. در این شهر تظاهرکنندگان تلاش کردند به ساختمان استانداری و مقر پلیس حمله کنند که پلیس برای متفرق کردنشان از گاز اشک آور استفاده کرد.

یک شاهد عینی در شهر «المحله الکبری» که به صنایع نساجی‌اش مشهور است نیز گفت که تظاهرکنندگان با استفاده از سنگ و بمب‌های آتش زا به ساختمان شورای شهر حمله کردند.

همچنین شهرهای «کفر الزیات»، «السنطه»، «کفر الشیخ» و دیگر شهرهای مصر شاهد درگیری شدید معترضان مخالف دولت و نیروهای امنیتی بود.

در همین حال «محمد سلطان» رئیس سازمان امداد و نجات مصر گفت که در درگیری‌های معترضان و نیروهای امنیتی در قاهره و شهرهای مختلف این کشور که تا شب گذشته ادامه یافت ۱۲۶ تن زخمی شدند. فرمانده گارد ریاست جمهوری مصر نیز گفت که در حمله معترضان به کاخ ریاست جمهوری دو افسر و سه سرباز زخمی شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
دختر ۹ ساله مادر شد!
نقش سعید مرتضوی در حوادث خاص/ جدول
بازار خودرو اول هفته/ جدول
نظر متکی درباره برقراری رابطه ایران و آمریکا
درخواست جان کری از ایران در مسیر مذاکرات قزاقستان