نه کارگر ارزش دارد نه کارفرما
اینکه ۸۰ تا ۹۰ هزار واحد تولیدی و اقتصادی در کشور تعطیل شده و یا با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند برای ما دردآور است در حالی که با درآمد سرشار نفت می‌توان تمامی این واحد‌ها را بازسازی و دوباره‌سازی کرد.


حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: در جامعه‌ای كه تولید شکل گرفته و رونق دارد کارگر ارزش پیدا می‌کند اما متاسفانه در شرایط فعلی ایران نه تنها کارگر بلكه كارفرما هم ارزش و اعتباری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، حسین کمالی در کنگره استانی خانه کارگر که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی-کاربردی خانه کارگر اردبیل گفت: متاسفانه در کشور دیدگاهی حاکم شده است که برای تولید ارزش قائل نیست.

وی گفت: بجای اینکه پول و منابع کشور را صرف رونق تولید و صنعت کنند با توجیه اینکه مردم سطحی نگر هستند و چیزی را که به چشم می‌بینند باور می‌کنند برای راضی نگه داشتن مردم،پول را بجای هزینه در وام و تولید، نقدا به مردم می‌دهند.

وی افزود: آقایان می‌گویند مگر مردم را نمی‌شناسید مگر روان‌شناسی نمی‌دانید، مردم کار راحت و پول بیشتر را می‌پسندند از این ساده‌تر، به مردم پول راحت و بی‌دردسر بدهیم.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت: باید کسانی روی کار باشند که اعتقاد به کار و تولید داشته باشد. ما شاه را در رژیم طاغوت محکوم می‌کردیم که کشور را ۸۰ درصد وابسته به نفت اداره می‌کند بعد از انقلاب و در زمان جنگ این عدد را به ۴۰درصد رساندیم، بعد از سال ۸۴ در کشور چه اتفاقی افتاده که ۷۰درصد بودجه وابسته به نفت شده است.

حسین کمالی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مقام معظم رهبری هوشمندانه آن را مطرح کردند، بحث حمایت از تولید داخلی باید با جدیت توسط مسئولان دنبال شود و ما نسبت به موضوع تولید و اشتغال باید حساسیت خاصی داشته باشیم و اجازه ندهیم تا رهآورد اقدامات ما منجر به تنش در این حوزه‌ها شود.

وی بابیان اینکه چرا شهرک‌های صنعتی در منطقه‌ای مثل اردبیل تبدیل به نمایشگاه و فروشگاه اجناس خارجی تبدیل شده تصریح کرد: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اجرا نشدن دقیق این قانون بحث تولید ملی مورد غفلت واقع شده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها همچنان پابرجاست.

وزیر سابق کار در دولت اصلاحات گفت: نقدینگی کشور را حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند با این نقدینگی واقعاً تأمین معاش و گذران زندگی بسیار سخت است و درماههای آینده نیز با تزریق بیشتر نقدینگی این بازار ملتهب‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از آمار سرسام‌آور بیکاران در کشور و بی‌توجهی به حوزه تولید خاطر نشان کرد: کشوری که به جای تولید به عرصه توزیع توجه داشته باشد قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود و بسیاری از واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزا به تعطیلی کشیده می‌شود.

دبیر کل حزب اسلامی کار وضعیت مسکن، مشکلات اجتماعی، دغدغه‌های مردم در حوزه درمان و همچنین وضعیت نابسامان کشاورزی در کشور را یادآور شد و گفت: اینکه ۸۰ تا ۹۰ هزار واحد تولیدی و اقتصادی در کشور تعطیل شده و یا با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند برای ما دردآور است در حالی که با درآمد سرشار نفت می‌توان تمامی این واحد‌ها را بازسازی و دوباره‌سازی کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
بانکهای خصوصی وام ازدواج می دهند
ارز مبادلاتی به تلفن همراه تعلق نگرفت/مسوولان به وعده‌های خود پایبند باشند
نماینده اهانت به لاریجانی را محکوم‌کردند
شرط ایران برای صدور مجوز بازديد از پارچين
نرخ دلار بودجه مشخص شد!!!