مصباح علیه لاریجانی
رییس مجلس در قم سخنرانی نمی‌کرد تا این بلا سرش نمی‌آمد


دو روز بعد از دستگیری شش نفر از اخلالگران مراسم سخنرانی 22بهمن، علی لاریجانی رییس دفتر مصباح تلویحا با دفاع از اقدام انجام‌شده خطاب به لاریجانی گفت: «لاریجانی سخنرانی نمی‌کرد تا این بلا سرش نمی‌آمد!» ماجرا از این قرار است که کفن‌پوشان در مراسم سخنرانی 22‌بهمن علی لاریجانی خبرساز شدند. کفن‌پوشانی که چند سالی فراموش شده بودند، این روزها با شعار «زنده‌باد بهار» دوباره بر سر کار آمده‌اند.

آخرین باری که «کفن‌پوشان» با حضور خود در مراسم موجب اخلال شدند به مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی در 14 خرداد 89 برمی‌گردد. حال چند سالی از آن روز می‌گذرد و این‌بار گویا قرعه به‌نام علی لاریجانی، رییس مجلس افتاده است تا تاوان تسویه‌حساب‌های سیاسی را به شعار‌دهندگان «زنده باد بهار» بدهد. تسویه‌حسابی که جلالی، رییس دفتر مصباح یزدی آن را این‌گونه محکوم می‌کند: «لاریجانی سخنرانی نمی‌کرد تا این بلا سرش نمی‌آمد!» جلالی که از شاگردان مصباح‌یزدی و عضو انجمن فارغ‌التحصیلان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) است در جمع استادان، دانش‌پژوهان و کارمندان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به ناتمام ماندن سخنرانی رییس مجلس اشاره کرده و گفته بود که: «اگر سخنران مراسم 22‌بهمن، هشدارهای دلسوزانه مسئولان امنیتی و سیاسی قم، مبنی بر حساسیت مردم قم به ایشان را جدی می‌گرفت و اصرار بر سخنرانی در مراسم نمی‌کرد، ما شاهد چنین حادثه ناگواری نبودیم.»

تاکید رییس دفتر مصباح بر «هشدار مسئولان امنیتی و سیاسی قم» به لاریجانی در حالی است که اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز با تایید اطلاع از وقوع حادثه 22‌بهمن در سخنرانی لاریجانی به «مهر» گفته بود که: «طبق اطلاعات واصله وقوع حوادثی در مصلای امام خمینی(ره) قم به مسئولان تذکر داده شده بود.» تاکید بر اطلاع داشتن از حضور کفن‌پوشان در مراسم 22‌بهمن و اخلال در مراسم در حالی است که احمدی‌مقدم در مورد دلایل تاخیر ورود نیروی انتظامی به اتفاقات رخ داده این‌گونه توضیح می‌دهد: «براساس اخبار و اطلاعات موجود احتمال وقوع چنین حادثه‌ای وجود داشت که به مسئولان نسبت به وقوع حوادثی از این قبیل تذکر داده شده بود. باید تمهیدات بیشتری نسبت به پیشگیری از وقوع این حادثه انجام می‌شد.

دستگاه‌های مسئول در حال بررسی حادثه هستند و اگر سستی و قصوری از ناحیه مسئولان امنیتی رخ داده است برخورد خواهد شد.» خبر از پیگیری مسئولان در شرایطی است که معاون اول قوه‌قضاییه هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره برخورد با حادثه روز 22‌بهمن قم گفت که «به‌زودی گزارشی از سوی مسئولان امنیتی در این زمینه ارائه می‌شود.» سیدابراهیم رییسی با اعلام این خبر به «مهر» گفت: «اقداماتی به منظور بررسی این موضوع از سوی مسئولان امنیتی صورت گرفته و قرار شد به‌زودی گزارشی در این زمینه به مردم ارائه شود. هرکس در جامعه سخنی بگوید و اقدامی کند که بوی اختلاف بدهد، بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند در جهت خواست دشمن حرکت کرده است.

خواست رهبر معظم انقلاب، ایجاد وحدت در جامعه است. امروز آنچه که دشمنان را شاد می‌کند ایجاد اختلاف در بین دوستداران انقلاب و مردم است. مسئله دوری از اختلاف یک مسئله استراتژی است و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و همه مسئولان و مدیران باید به این موضوع مهم پایبند باشند چراکه ایجاد تفرقه از هیچ‌کس پذیرفته نیست.» وعده برای ارائه گزارش از سوی مسئولان امنیتی در حالی است که تاکنون شش‌نفر از «کفن‌پوشان» جلسه جنجالی رییس مجلس بازداشت و کمیسیون امنیت ملی مجلس هم از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد مختلف آن خبر داده بود.

کمیته‌ای که قرار است به‌زودی به قم سفر کرده تا ببیند «کفن‌پوشان» که گویا پیش از حمله هشدار هم داده بودند با هماهنگی و سناریوی چه کسانی به میدان بر هم زدن مراسم سخنرانی باز گشته‌اند. «حقیقت‌یابی» برای عاملان پشت‌پرده پرتاب‌کننده «مهر و کفش» به علی لاریجانی در حالی است که حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه، نوشت که بعد از حمله روز ۲۲‌بهمن، پیامکی با این جملات در شبکه تلفن توزیع شده است: «یکشنبه انتقام، پاسخی به یکشنبه سیاه.»

عبارت «یکشنبه سیاه»، اشاره به یکشنبه ۱۵‌بهمن، روز استیضاح وزیر رفاه، کار و تعاون در مجلس دارد که طی آن، «افشاگری» محمود احمدی‌نژاد علیه کوچک‌ترین برادر روسای مقننه و قضاییه، با واکنش تند علی لاریجانی و سایر نمایندگان مواجه شد. واکنشی که نشان می‌داد علی لاریجانی باید به‌زودی منتظر واقعه‌ای جدید باشد. واقعه‌ای که گویا از پیش هشدارش به گوش مسئولان امنیتی و شخص خود لاریجانی رسیده بود. اما وی ترجیح داده بود با حضور در مراسم 22‌بهمن بگذارد هر آنچه که باید رخ بدهد، رخ دهد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: baharnewspaper.com


مطالب داغ سایر بخشها:
نتایج پذیرش بدون آزمون سال 91 اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از 5 اسفند
نرخهای مصوب خودرو، قیمتهای بازار را تا ۶ میلیون تومان افزایش داد
واژگونی مرگبار پراید در شرق پایتخت
ابراز امیدواری کاخ سفید برای پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5
آغاز مرحله دوم واگذاری مسکن مهر