نامه‌ علی لاریجانی
لاریجانی تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهور در احداث ساختمان را غیرقانونی اعلام کرد


رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه هیئت دولت مبنی بر «تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص احداث ساختمان» را مغایر قانون اعلام کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران درباره تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص احداث ساختمان را غیر قانونی اعلام کرد.

متن کامل نامه رئیس قوه مقننه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به شماره 61927/ت43505هـ مورخ3/4/1391، موضـوع: «تعـیین نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خـصوص احداث ساختـمان

همایش‌های بین‌المللی تهران»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصـوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشـتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اسـاسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بـعدی» و ماده (10) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مـهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرارگرفته است، ملغی‌الاثر خواهدبود.

 «تفویض اختیارات دولت به وزیر راه و شهرسازی از حیث اطلاق و عدم تصریح به ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله بندهای «الف» و «ز» ماده (2) و مواد (26) و (27) قانون برگزاری مناقصات ـ مصوب سال 1383ـ و بند «ب» ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ناظر به نحوه اجرای کار و تعیین قیمت و نحوه پرداخت، مواد (21) و (22) قانون برنامه و بودجه ـ مصوب سال 1351ـ ناظر به چگونگی تشخیص صلاحیت پـیمانکاران و مواد (54) و (61) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب سال 1366ـ ناظر به چگونگی پرداخت تنخواه گردان، پیش‌پرداخت و علی‌الحساب، موضوع اجزاء «الف»، «ب»، «ج» و «د» بند (1) مصوبه، مغایر قانون می‌باشد.»

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟
دستگیری سارق مأمورنما در گرگان
زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات 92 اعلام شد
قیمت‌های منطقی میوه از زبان باغداران
رییس‌جمهور در بوشهر: هیچ‌کس نتوانسته سر احمدی‌نژاد کلاه بگذارد