عیدانه هدفمندی یارانه‌ها نیست
نماینده مردم مسجد سلیمان پرداخت عیدانه 70 و 90 هزار تومانی به مردم را به مفهوم کلید خوردن فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی نداشت.


 پرداخت عیدانه و اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. در جلسات مشترک دولت و مجلس نیز این دو موضوع به صورت مجزا مطرح و توافق شد عیدانه یک بار به همه مردم پرداخت شود اما برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ تفاهمی نشده است.

وی افزود: عیدانه 92 ،‌مقطعی، مربوط به یک موضوع خاص و برای جبران افت قدرت خرید مردم در روزهای پایانی سال است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه از مخالفت دولتمردان و نمایندگان مجلس با پیشنهادات یکدیگر در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها پرده برداشت و افزود: در جلسات مشترک دولت و مجلس،‌نمایندگان مجلس با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش شدید نرخ حامل‌های انرژی مخالفت کردند و تبعا دولتمردان نیز با پیشنهاد نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش نرخ حامل‌های انرژی متناسب با نرخ تورم سالانه مخالفت کردند بنابراین در جلسات مشترک هیچ تفاهمی برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها نشد.

جلیلی مدیریت هزینه "عیدانه" را بر عهده مردم دانست و افزود: هر کس براساس نیاز خود می‌تواند از کمک‌های عیدانه دولت استفاده کند چرا که قدرت خرید جامعه نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است. عیدانه، کمکی است به مردم برای جبران این کاهش قدرت خرید.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟
دستگیری سارق مأمورنما در گرگان
زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات 92 اعلام شد
قیمت‌های منطقی میوه از زبان باغداران
رییس‌جمهور در بوشهر: هیچ‌کس نتوانسته سر احمدی‌نژاد کلاه بگذارد