انتقاد رسایی
نماینده تهران نسبت به توزیع جوابیه علی مطهری به بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس که به دنبال اتفاقات روز استیضاح مجلس منتشر شد انتقاد کرد.


 حمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با استناد به موادی از آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر نحوه توزیع هرگونه نامه، گزارش، بروشور و امثال آن در صحن مجلس طبق دستورالعمل هیات رئیسه، اظهار داشت: هفته گذشته بیانیه ای توسط فراکسیون اصولگرایان تهیه شده بود که در مجلس منتشر شد.

وی گفت: این بیانیه در خصوص تبیین شرایط فعلی، ریشه یابی برخی رفتارها بدون اشاره به نام کسی و دلسوزانه بود.

رسایی ادامه داد: امروز نامه ای در صحن علنی مجلس توزیع شده که در این نامه به صراحت در چندین جای آن به یکی از همکاران محترم توهین شده است. به دلیل آنکه گفته شده بیانیه فراکسیون اصولگرایان را فلانی نوشته است.

نماینده تهران گفت: این در حالی است که بیانیه مربوط به فراکسیون است و فراکسیون حداقل 130 - 140 نفر عضو دارد.

رسایی گفت: اشکال دوم این است که دفاع جانانه ای از استیضاحی شده است که به صراحت رهبر انقلاب آن را غلط دانسته اند و منطق غلط بودن آن را رهبری عنوان کردند و گفتند که چرا این کار غلط بوده است. 240 نفر از نمایندگان محترم با افتخار بعد از بیانات رهبری، نامه عذرخواهی نوشتند گفتند رهبر انقلاب ما از حوادثی که در روز یکشنبه در مجلس افتاد به سهم خود عذرخواهی می کنیم.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما هم عذرخواهی کردید و بنده شخصا آمدم و از شما تشکر کردم. گفتم آقای لاریجانی از اینکه شما این واژه عذرخواهی را به کار بردید تشکر می کنیم این خیلی خوب است.

رسایی گفت: در این بیانیه ای که در مجلس پخش شده باز هم در چندین جای آن گفته شده که استیضاح کار خوب و درستی بوده است. غیر اینکه به یک همکار دیگر ما اهانت شده، این بیانیه موجب کشانده شدن اختلافات می شود. چرا اجازه توزیع این بیانیه داده می شود در حالیکه بنده نطقی در مجلس داشتم که جزو وظایف نمایندگی ام بود. 24 ساعت بعد دادستان تهران طی یک بیانیه ای توضیحاتی داد که غلط بود و بنده پاسخ بیانیه دادستان را مستدل دادم و از حقوق نمایندگی ام دفاع کردم. کاری که باید هیات رئیسه می کرد.

نماینده تهران گفت: بنده می خواستم پاسخ دادستان را تکثیر کنم که همکاران از استدلال بنده باخبر باشند اما هیات رئیسه اجازه تکثیر و توزیع توضیحات یک نماینده در دفاع از خود که دادستان به ناحق و خلاف اصل 186 قانون اساسی، از بنده شکایت کرده بود، نداد.

وی گفت: چرا به یک نامه اجازه انتشار داده می شود.

لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم تا ببینیم چه بوده است.

به گزارش مهر، علی مطهری نماینده تهران به دنبال انتشار بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص جلسه روز استیضاح و سخنان مقام معظم رهبری در این باره، در نامه ای نظرات خود را نسبت به روند استیضاح و انجام آن نگاشته و در جلسه علنی امروز بین نمایندگان توزیع کرده است.

مطهری در این نامه از حداد عادل نماینده تهران به عنوان تنظیم کننده این بیانیه یاد کرده و نامه خود را در مورد وی نوشته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
بیشترین بیکار در کدام استان ها هستند؟
اظهارات تامل برانگیز عضو كميسيون صنايع مجلس درباره گرانی خودرو
ردپای جریان انحرافی در واردات پورشه
“همه متهمان پرونده کهریزک، به دادگاه می‌آیند“
جدول/قیمت انواع خودرو داخلی