پراید کیلویی چند
البته این ادبیات هم که پراید کیلویی چند؟!! باعث نمی‌شود از دولت سلب مسئولیت شود چرا که آقای رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود به گونه‌ای خودروسازان را خطاب قرار داده و مقصر معرفی کرد که گویی جزئی جدا از دولت هستند و به هیچ عنوان با دولت ارتباط ندارند.


این روزها جمله معروفی دهان به دهان می چرخد و همه ما در هر محفلی آن را تکرار می کنیم که "اجناس هرچقدر هم که گرون بشه باز هم مردم هجوم می برند و می خرند" و این را بارها و بارها نیز با تجربه دیده و آزموده ایم؛ چه اینکه در آستانه ماه رمضان قیمت مرغ تا مرز کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم رفت و صف های چند صد متری خرید در مصلا همه مان را بهت زده کرد و چند روز بعد قیمت ها به زیر ۵۰۰۰ تومان رسید و خبری هم از صف نبود!

اما چند روزی می شود که بحث نخریدن آجیل برای عید در میان خانواده ها داغ شده است و این موضوع در پیامک ها و حتی رسانه ها نیز مطرح شده است به صورتی که سیما در برنامه های خبری دو شب قبل مجبور شد طی گزارشی از سنت ایرانی ها در خرید آجیل و مزایای آن سخن بگوید.

رییس جمهور در گفت و گوی خود با رسانه ها که شنبه شب انجام شد صراحتا این تصمیم مردمی را تایید کرد و آن را اصولا درست دانست اما در این گفت و گو درخواستی تلویحی از مردم نیز مطرح شد که رسانه ها بدان نپرداختند.

احمدی نژاد در این گفت و گو نسبت به افزایش عجیب قیمت خودرو و اجحاف خودروسازان به مردم واکنش نشان داد و از اتخاذ تصمیمات احتمالی در صورت عدم کاهش قیمت ها خبر داد. اما نکته مهمی که در این صحبت ها بود موضوع تحریم موقتی خودرو بود که توسط رییس جمهور مطرح شد.

وی در این رابطه با انتقاد شدید از افزایش قیمت ها مانند دو برابر شدن قیمت پراید بدون توجیه منطقی خطاب به خودروسازان گفت که اگر اینگونه باشد که مردم دیگر خودرو نمی خرند و صنعت خودروسازی مضمحل می شود.

هرچند که به ظاهر روی سخن رییس جمهور به خودروسازان بود اما در واقع خطاب آن را باید به مردم دانست که مدتی در خرید خودرو تامل کنند و بازار را تشنه نکنند تا خودروسازان که مشتری چندان دیگری غیر از داخل ندارند قیمت ها را کاهش دهند که اگر اینگونه نکنند به سرعت ورشکسته خواهند شد و به قول رییس جمهور مضمحل می شوند.

در واقع اگر تنها خریداران محصولات نه چندان با کیفیت داخلی تنها مدتی دست نگه دارند بازار خودرو رنگ آرامش به خود می گیرد و این التهاب مصنوعی که باب میل سازندگان بود از بین می رود.

البته این ادبیات هم که پراید کیلویی چند؟!! باعث نمی‌شود از دولت سلب مسئولیت شود چرا که آقای رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود به گونه‌ای خودروسازان را خطاب قرار داده و مقصر معرفی کرد که گویی جزئی جدا از دولت هستند و به هیچ عنوان با دولت ارتباط ندارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
"قیمت‌ مسکن در سال آینده می‌شکند"
جبهه پایداری 70 کاندیدای انتخاباتی دارد/ معرفی کاندیدای نهایی یک ماه دیگر
ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است
انتقادشدیدنهاوندیان از تصمیمات ناگهانی دولت
«عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شد