رئیس‌جمهورا به مجلس میرود
عضو هیئت‌رئیسه مجلس، از حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی، فردا(سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) بهارستان برای دفاع از "محمد‌حسن نامی"، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.


"محمدحسین فرهنگی" نماینده مردم تبریز، آذر‌شهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی درباره حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) مجلس، گفت:  طبق اطلاع ما رئیس‌جمهور در روز سه‌شنبه برای دفاع از "محمد‌حسن نامی" وزیر پیشنهادی خود برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: اولین دستور‌كار مجلس در روز سه‌شنبه، رسیدگی به بررسی صلاحیت "محمد‌حسن نامی" برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به تشریح روند بررسی رای اعتماد در مجلس پرداخت و اظهار داشت: طبق آیین‌نامه، رئیس‌جمهور یک ساعت فرصت دفاع از عملکرد وزیر پیشنهادی‌اش را دارد و بعد از آن 4 نفر از نمایندگان یعنی 2 موافق و 2 مخالف وزیر هر کدام به مدت 15 دقیقه فرصت بیان نظرات خود را دارند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه تصریح كرد: در پایان نیز وزیر پیشنهادی یا رئیس‌جمهور مجددا نیم ساعت وقت دارند تا توضیحات خود را ارائه دهد.

فرهنگی در خاتمه یادآور شد: طبق آیین‌نامه، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، 2 ساعت و نیم طول می‌کشد که اگر به موقع و یا حتی زودتر این موضوع بررسی شود، دستور عادی مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
"قیمت‌ مسکن در سال آینده می‌شکند"
جبهه پایداری 70 کاندیدای انتخاباتی دارد/ معرفی کاندیدای نهایی یک ماه دیگر
ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است
انتقادشدیدنهاوندیان از تصمیمات ناگهانی دولت
«عیدی» بازنشستگان کشوری واریز شد