نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور آیت الله هاشمی رفنسجانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده قطعا بعید است.

 "یحیی آل‌اسحاق" نامزد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینكه كشورمان در مقطعی تاریخی و شرایطی ویژه‌ای قرار دارد، اظهار داشت: دهه چهارم انقلاب اسلامی در مقطع انتخابات در یك فضای خاص جهانی و منطقه‌ای دارای ویژگی‌هایی است.

وی ادامه داد: این مقطع تاریخی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است كه اگر درست ارزیابی و دقت نشود همانگونه كه فرصت‌های بسیار زیادی برای این دوره وجود دارد ممكن است این فرصت‌ها به تهدیدها تبدیل شود.

آل‌اسحاق به موقعیت جمهوری اسلامی در جهان و منطقه اشاره كرد و افزود: جهان هم امروز در شرایط خاص قرار دارد مسائل مربوط به مهندسی جهان در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و مدیریت و ... جهان را در یك مقطع خاص قرار داده است.

وی تصریح كرد: ما در منطقه و جهان ضمن اینكه دارای فرصت‌هایی هستیم، تهدیدهایی هم داریم امروز بن علی، مبارك و ... دیگر نیستند و شرایط منطقه عوض شده و در حال شكل‌گیری جدیدی است.


*خاورمیانه قلب کره زمین است

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی با بین اینكه استخوان‌های مجموعه منطقه در حال شكسته شدن است، گفت: منطقه خاورمیانه در اصطلاح نظریه‌پردازی قلب كره زمین است و این منطقه در حال شكل‌گیری جدیدی است.

وی با بیان اینكه اگر در شكل‌گیری جدید منطقه استراتژی صحیحی را اتخاذ كنیم فرصت بسیار بزرگی در تمامی زمینه‌ها برای ما محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم به همان اندازه كه فرصت برای ما وجود دارد می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

آل‌اسحاق به بودجه دفاعی آمریكا درسال 2013 اشاره كرد و ادامه داد: در بودجه دفاعی آمریكا جمهوری اسلامی ایران بعنوان تهدید اول منافع ملی و حیاتی آمریكا بیان شده است و از 180 صفحه بودجه دفاعی  25 الی 26 صفحه آن به جمهوری اسلامی مربوط می‌شود.

وی افزود: مفهوم این تهدید این است كه ما به همان نسبت در منطقه و جهان تأثیرگذار هستیم و با ما در چالش هستند ؛ در هر حال ما با جهان و منطقه هم فرصت داریم و هم تهدید.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی چالش‌های عمده‌ای را كه كشورمان با جهان و منطقه داریم در چهار عنوان بیان كرد و گفت: امنیت هسته‌ای، منطقه‌ای، انرژی، و جایگاه ایران در ساختار جهانی چهار عنصری است كه هم در آن فرصت‌هایی برای ما وجود دارد و هم تهدیدهایی است.

آل‌اسحاق ادامه داد: برای برخورد با چالش‌های منطقه‌ای جهانی باید نظامی مدبرانه برنامه‌ریزی شده و با تدبیر داشته باشیم.

وی تأكید كرد: امروز حوزه تقابل دشمنان با جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی است یعنی آنان در یك عملیات جنگی و افسران میدانی در حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی درگیر هستند.

آل‌اسحاق با بیان اینكه در حوزه داخلی نقاط قوت و ضعف‌هایی داریم، تصریح كرد: طی سی و چند سال گذشته در زمینه‌های مختلف دستاوردهای بسیار بزرگی داشتیم و حركت‌های خوبی صورت گرفته است اما در كنار این نقاط مثبت نقاط منفی هم داریم.

وی افزود: اگر به كلان‌های اقتصادی نگاه كنیم بهترین نمونه، وضعیت بودجه امسال است چرا كه وضعیت به گونه‌ای بوده كه ما مجبور شدیم بودجه را به صورت یك چهارم بدهیم.

آل‌اسحاق تأكید كرد: در حوزه اقتصادی بدون سیاه‌نمایی باید با توجه به نیاز سالانه به یك میلیون شغل جدید برای تعادل اقتصادی ایجاد می‌شد اما اشتغالمان ازسال 84 تاكنون اگر منفی نباشد صفر و ثابت بوده است و این خطری بسیار بزرگ برای اقتصاد است.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی تصریح كرد: در حوزه معیشت مردم نیز وضعیت تورم را داریم و وضعیت تولید نیز مناسب نیست و به طور جمع‌بندی در حوزه اقتصادی با چالش‌هایی جدی روبرو هستیم.


*عمده‌ترین تهدید ما از خارج همان حوزه اقتصادی است

آل‌اسحاق افزود: عمده‌ترین تهدید ما از خارج همان حوزه اقتصادی است و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز با ناهنجاری‌هایی روبرو هستیم.

وی با بیان اینكه ضرورت این دوره از انتخابات توجه به تهدیدهای خارجی و چالش‌های داخلی است ادامه داد: باید یك نگاه تغییری بلكه تحولی در آنچه كه تاكنون گذشته داشته باشیم.

وی با بیان اینكه به یك بازنگری جدی در مجموعه آنچه كه در حال انجام است، نیاز داریم گفت: اگر قرار است اقتصاد ما پویا، توانا و فعال باشد باید از ظرفیت‌های كارشناسی كشور استفاده كنیم.

آل‌اسحاق تصریح كرد: بانوان تحصیل كرده فراوانی در كشور داریم كه از نظر اشتغال با مشكلات جدی روبرو هستند و بازنگری در روند سیاست‌های اقتصادی، بین‌المللی و دیپلماسی در مقطع كنونی ضروری و قطعی است و دور جدیدی در مدیریت كشور باید بازنگری جدی در تمامی حوزه ها داشته باشد.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی اقدامات را كه باید در دولت بعدی رعایت شود به صورت سرفصل بیان كرد و افزود: اولین كاری كه باید در حوزه مدیریتی در دولت جدید انجام شود، بازنگری در بینش‌ها است و مشكل ما در بینش اقتصادی است.

وی ادامه داد: باید اولویت اولمان در حوزه اقتصادی باشد چرا كه عمده تهدیدهای دشمنان در حال حاضر در این حوزه قرار دارد.

وی گفت: روال اقتصادی در دولت نهم و دهم بر مبنای توزیع مجدد بوده است یعنی درآمدها و فرصت‌ها به منظور رعایت ایجاد نگاه خوشبینانه عدالت و پركردن فاصله طبقاتی بوده است.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اینكه در شرایط فعلی كشور نتوانستیم به یك توسعه و اشتغال با توجه به فرصت‌های عظیمی كه داشته ایم دست پیدا كنیم، گفت: به دلیل نوع مدیریتی كه در كشور طی چند سال گذشته حاكم بود هدفمند كردن یارانه‌ها با تورم گره خورد و این باعث شد تا یارانه‌ای كه پرداخت شود با تورم یكی شده و هیچ گونه سودی برای مردم در پی نداشته و باعث افزایش نقدینگی شود.

وی افزود: در شرایط امروز فضای تعارضی در جامعه ایجاد شده است لذا انتظار می‌رود كه این فضای درگیری و بداخلاقی‌ها به یك فضای آرام و تعادلی تبدیل شود زیرا لازمه توسعه داشتن یك فضای آرام است.


*دولت بعدی حتما باید نهادهای نظارتی را احیا كند

آل اسحاق اظهار داشت: دولت بعدی حتما باید نهادهای نظارتی را احیا كند و در این راستا بایك برنامه ریزی منسجم وارد عمل شود.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اینكه فرایند استقلال بانك مركزی از اهمیت قابل توجهی برخودار است، اظهار داشت: در دولت بعدی نهایت حقوق فردی مردم و انضباط در حقوق اجتماعی یك ضرورت است و فضای كسب و كار باید به یك فضای امیدبخش تبدیل شود.

وی خاطرنشان كرد: در حوزه‌های سیاسی نیز باید تعریف جدیدی از اصولگرایی ارائه شود و كسانی كه ضرورت دارند در عرصه كشور حضور پیدا كنند وارد صحنه شوند.

آل اسحاق تصریح كرد: به طور حتم تمام كسانی كه به اسلام معتقدند، انقلاب را قبول دارند، در خط امام و رهبری حركت می‌كنند و برنامه‌های خود را چارچوب مطالبات مقام معظم رهبری تدوین می‌كنند صلاحیت حضور در عرصه انتخابات را دارند و باید از تمام ظرفیت‌های آنها به نحو احسن استفاده كنیم.

وی افزود: ما باید از كسانی كه به معنای واقعی ایراد شناس و اقتصاددان هستند در صحنه كشور استفاده كنیم تا مشكلاتی را كه ایجاد شده است از بین ببریم.

آل اسحاق تأكید كرد: اگر ما یك رویه تعاملی را با اتكا به آرمان‌ها و منافع ملی خود پیاده كنیم به طور حتم در تمام حوزه‌ها موفق خواهیم بود.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در حوزه روابط بین الملل با سه گزینه روبرو هستیم لذا با توجه به این سه معیار و با بیان اینكه ما انقلاب كرده‌ایم كه هضم و حذف نشویم باید تعامل سازنده‌ای را با دنیا ایجاد كنیم و در این راستا اتخاذ یك بازنگری در روابطمان جدی است.


*جبهه پیروان و پایداری دست در دست هم در راستای معرفی یك گزینه در انتخابات آینده وارد عمل شوند

آل اسحاق گفت: در انتخابات آینده به طور حتم تمامی جریانات سیاسی از جمله اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، و مستقلین حضور پیدا خواهند كرد لذا انتظار داریم همه گروه‌های اصولگرا از جمله ائتلاف 2+1 جبهه پیروان و پایداری دست در دست هم در راستای معرفی یك گزینه در انتخابات آینده وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: سه گزینه جبهه پیروان متشكل از منوچهر متكی، محمدرضا باهنر، و بنده از تمامی جریانت اصولگرا دعوت می كنیم تا در راستای یك گزینه اصلح با یكدیگر مشاركت داشته باشیم.

آل اسحاق درباره معرفی باهنر بعنوان گزینه نهایی جبهه پیروان برای انتخابات آینده گفت: اخبار منتشر شده در این راستا كذب است و صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وجود تكثر میان نامزدهای اصولگرا در انتخابات آینده اظهار داشت: هیچ كدام از گزینه‌های مطرح در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سیاه نمایی نمی‌كنند و به طور حتم ما امید داریم این جریان سیاسی تأثیرگذار در انتخابات آینده با یك گزینه وارد عمل شود.

وی تصریح كرد: حضور نامزدهای متعدد در جریان اصولگرایی سبب می‌شود تا رویكرد مناسبی در بین مردم برای انتخاب گزینه اصلح ایجاد شود.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تدوین برنامه‌های خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: به طور حتم در موعد مقرر و پس از جمع بندی برنامه‌های خود را به صورت مشخص ارائه خواهند داد.

وی افزود: در انتخابات آینده به طور حتم اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی حضور خواهند داشت و ما باید این موضوع را در نظر بگیریم كه میان فتنه و اصلاح‌طلبان تفاوت اساسی قائل هست و به طور حتم اصلاح‌طلبان در میان مردم و جریانات سیاسی دارای جایگاه هستند.


*هاشمی در انتخابات آینده حضور نخواهد داشت

آل اسحاق درباره حضور هاشمی در انتخابات آینده اظهار داشت: قطعا با توجه به شواهدی كه وجود دارد هاشمی در انتخابات آینده حضور نخواهد داشت.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درباره مشخص شدن تیم نامزدهای جبهه پیروان در دولت بعد گفت: نامزدهای جبهه پیروان هنوز هیچ تصمیمی را برای معرفی تیم دولت آینده خود اتخاذ نكرده اند.

وی درباره وجود جریان انحرافی و خطر آن برای انتخابات آینده گفت: از نظر ما هر جریانی كه اصول و مبانی ارزشی انقلاب را در نظر نگیرد انحرافی است لذا نمی توان ویژگی‌ها و شاخص‌های روشنی را برای این جریان در نظر گرفت.

وی افزود: همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرقه‌های انحرافی وجود داشتند كه مردم ایران با هوشیاری و درایت خود با آن برخورد كرده اند.

وی اظهار داشت: درباره برنامه‌های اقتصادی دولت نهم و دهم آنچه درباره مسئله هدفمند كردن یارانه‌ها اجرا شد درست نبود لذا انتظار می‌رود دولت آینده كه از توجه به طبقات پایین و متوسط بخصوص در مقوله پوشاك و تغذیه دقت عمل بیشتری بخرج دهد.

آل اسحاق تأكید كرد: دولت بعدی باید مسئله تولید را محور اساسی خود قرار داده و در این مسیر گام جدی بردارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم تصریح كرد: عملكرد دولت دهم در مقوله هدفمند كردن یارانه ها و مسكن از موضوعات مهمی است كه قابل ستایش و تقدیر است.

آل اسحاق در پاسخ به سوالی درباره نقاط مثبت دولت نهم و دهم اظهار داشت: دولت‌های نهم و دهم نیاز مسكن را درست تشخیص داد و ساخت یك میلیون مسكن كه پایه گذاری آن در این دولت‌ها انجام شده است باید به گونه‌ای بهینه انجام شود و نباید اجازه دهیم كه پتانسیل ایجاد شده هدر برود.

وی افزود: دولت‌های نهم و دهم انرژی خوبی را از خود نشان دادند و مبنای آن ارزش گذاری بود و دولتی كه وارد عمل می‌شود باید با انرژی بیاید.

نامزد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینكه چه برنامه‌هایی برای وضعیت كشورمان در منطقه و جهان دارید، اظهار داشت: استخوان بندی نظام مهندسی منطقه كه با نظام مهندسی جهانی همراه و هماهنگ بود، شكسته شده است و ما با بازار 400 میلیون نفری روبرو هستیم و كشور عراق درسال گذشته 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام داده است.

آل اسحاق تصریح كرد: این نیاز 400 میلیون نفری در منطقه فرصتی بسیار بزرگ برای ما است و كشورمان به دلیل دانش، سابقه، و ... باید در این شكل‌گیری جدید نقش داشته باشیم و جایگاه خودمان را تثبیت كنیم.

وی اظهار داشت: ما باید در حوزه بین‌المللی به عالم بگویم كه یار شاطر هستیم و بر اساس منافعمان و نیازهای بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌كنیم.

آل اسحاق به مسئله سوریه اشاره كرد و افزود: در رابطه با سوریه ما اعلام كردیم كه باید مسئله به صورت سوری، سوری حل شود یعنی خود مردم نقش داشته باشند؛ ما همچنین اعلام كردیم كه می‌توانیم در تمامی نهادهای بین المللی و منطقه ای حضور فعال داشته باشیم.


*مبنای ما تعامل و وحدت در میان اصولگرایان است

وی در پاسخ به سوالی درباره اینكه مكانیزم انتخاب نامزد نهایی از میان سه كاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری چیست؟ گفت: فرمول انتخاب براساس تعامل اولیه با همه اصولگرایان است كه اگر آنان نیز به این دایره بپیوندند ما از میان خودمان در نهایت یك نفر را به عنوان محور انتخاب  و سپس تقسیم كار صورت خواهد گرفت . اگر سایر اصولگرایان نیامدند ما سه نفر كارمان را به پیش می‌بریم و یك نفر را از میان خودمان انتخاب می كنیم البته مبنای ما بر تعامل و وحدت در میان اصولگرایان است.

آل اسحاق ادامه داد: اهمیت مسئولیت ریاست جمهوری به گونه‌ای است كه انجام آن جز با خرد جمعی امكان پذیر نخواهد بود.

نامزد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی درباره احتمال وحدت میان اصولگرایان اظهار داشت: از ظرف حدود 40 میلیونی آرا كسی كه می‌خواهد رئیس جمهور شود باید 14 میلیون رأی داشته باشد و اصولگرایان نیز چاره‌ای جز به وحدت رسیدن ندارند و حتما به وحدت خواهند رسید.

وی تصریح كرد: در حال حاضر مبنا براین است كه هر كسی كه توان دارد به صحنه بیاید البته یك لایه دیگری نیز وجود دارد كه آن روحانیت است و همه اصولگرایان نیز معتقدند كه باید با روحانیت هماهنگ و همراه باشند.


*با جامعتین هماهنگ هستیم

آل اسحاق تأكید كرد: هم اعضای ائتلاف 2+1 اعلام كرده‌اند كه با روحانیت هماهنگ خواهند بود و هم ما می‌گوییم كه با جامعتین هماهنگ هستیم.

وی درپاسخ به سوالی درباره اینكه آیا منظور شما از به میدان آمدن همه نیروها همان وحدت ملی است گفت: شما هرچه می خواهید نام این مسئله را بگذارید اما وضعیت امروز كشور این است كه هركسی كه هر توانی دارد آن را به میدان بیاورد و نخبگان نیز باید با مردم همراه و همگام شوند.

آل اسحاق درباره برنامه‌های اقتصادی‌اش گفت: تاكنون 72 جلسه در جهت برنامه ریزی برای مقوله اقتصادی برگزار كرده‌ام و امروز نیز گزارش هفتادومین جلسه را دریافت كردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه شما با ابداعات دولت احمدی نژاد درسیاست خارجی موافق هستید یا خیر گفت: در ساختار تصمیم‌گیری روابط خارجی كشور یك نهاد اولیه به نام شورای عالی امنیت ملی داریم.


احمدی نژاد رئیس جمهور ما و مورد احترام است

این خبرنگار خطاب به آل اسحاق گفت: رئیس شورای عالی امنیت ملی احمدی‌نژاد است بنابراین آیا شما با سیاست‌های وی موافق هستید كه آل اسحاق در پاسخ به وی اظهار داشت احمدی نژاد رئیس جمهور ما و مورد احترام است و دوستان زیادی در تمامی نهادهای كشور دارد؛ شورای عالی امنیت ملی ساختاری متشكل از مجموعه اركان‌های تأثیرگذار دارد و براساس قانون اساسی نیز در رابطه با كلیات حوزه های سیاسی مقام معظم رهبری فصل الخطاب هستند.

وی در پاسخ به اینكه شما در قسمتی از سخنرانی خود به عدم كاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی اشاره كردید این مسئله را با توجه به چه چیزی بیان گفتید تصریح كرد: این موضوع براساس شناختی كه از وی دارم گفتم.

خبرنگاری از آل اسحاق درباره سابقه سیاسی‌اش سوال كرد و وی در پاسخ گفت: از زمان طفولیت و از ششم دبستان در حوزه سیاسی بودم و پدرم یك فرد روحانی بود كه سالها در زندان بود و خانواده ما سیاسی است البته بنده دیدگاه‌های خاص خودم را دارم و فكر می‌كنم كه كشورمان طی سی سال گذشته در تمامی حوزه‌ها سیاست زده شده است و یكی از آفت‌های اقتصادی ما تأثیر سیاست بر اقتصاد است.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های انتخااباتی دولت گفت: حامیان و طرفداران دولت حتما در انتخابات حضور خواهند داشت و فعالیتهایشان را به صورت سنگین آغاز كرده‌اند اما در درباره كاندیدای آنان باید از خودشان سوال كنیم.

وی ادامه داد: یكی از مشكلات كنونی كشور این است كه رعایت قوانین و مقررات كمرنگ شده است و كسی نیز از حامیان دولت و یا كسانی كه در آن فعالیت می‌كنند اجازه استفاده از امكانات دولتی را ندارند.

آل اسحاق تأكید كرد: از دورنمای فعالیت‌های دولت پیداست كه آنان برنامه‌های جدی و افسران میدانی برای انتخابات دارند البته چرا نباید آنان بیایند؟ بلكه من می‌گویم كه همه در این عرصه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینكه چه برنامه‌هایی برای حوزه‌های دیگر از جمله مطبوعات دارید اظهار داشت: یكی از چالش‌ها و مشكلات كنونی كشور عدم استفاده از ظرفیت‌های كارشناسان است و این آفت باید جبران شود و دولت بعدی نیز باید ظرفیت‌های كارشناسی كشور را شناسایی كند.

آل اسحاق تأكید كرد: یكی از محورهای برنامه‌ریزی آمریكا برای مقابله با كشورمان ایزوله كردن رسانه‌های ما در خارج است و اهمیت مسئله رسانه به قدری بالا است كه بعنوان یكی از تهدیدات آنان علیه ما درنظر گرفته شد است.


*اصحاب رسانه نیز باید بدانند كه در معرض تهاجمات هستند/ بزرگترین تعامل را با رسانه‌ها داریم

وی با بیان اینكه باید فضای رسانه‌ای را توسعه داد اظهار داشت: تنگ نظری در این حوزه امكان پذیر نیست و اصحاب رسانه نیز باید بدانند كه در معرض تهاجمات غیر هستند و باید خودشان را كنترل كنند كه فضای كشور به دلیل رعایت برخی مسائل امنیتی نشود.

وی گفت: در حوزه‌ای كه بنده اكنون در آن فعالیت می كنم بزرگترین تعامل را با رسانه‌ها داریم.

ال اسحاق در پاسخ به سوال دیگری درباره الزامات مدیریتی و كاری وی برای دولت یازدهم افزود: بازنگری در تمامی حوزه‌ها در دولت آینده الزاماتی دارد از جمله اینكه باید فضا فضای همدلی، تعاملی و آشتی به جای تعارض، بدخلاقی‌ها، زشتی‌ها و درگیری‌ها در كشور حاكم شود.

وی ادامه داد: نكته دوم در ایجاد این اقدامات داشتن ساماندهی برنامه‌ریزی و تدبیر بر پایه‌های علمی و تجربی در تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصادی فرهنگی اجتماعی سیاسی و ... است.

وی تأكید كرد: احتمال داشتن یك برنامه‌ریزی در روابط بین الملل با حفظ همه منافع ملی و حیاتی ممكن است البته به شرط اینكه ما بدانیم كه مكتب و جنسمان براساس تعامل است و رشد و توسعه اسلام نیز بر پایه این مسئله بوده است.

آل اسحاق تصریح كرد: ما معتقدیم كه می توانیم با داشتن سناریوهای متكی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌توانیم به رشد دست یابیم و تعامل سازنده با منطقه و جهان نیز جزو اسناد چشم انداز است.

نامزد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ضرورت بعدی ما سعه صدر و به صحنه آمدن است، ما نباید خودمان اجتهاد كنیم، ما كه می‌گوییم تابع مقام معظم رهبری هستیم یك قدم جلوتر و یا یك قدم عقب تر از ایشان خطا است.

وی گفت: الزام بعدی، استفاده از ظرفیت تاریخی، كارشناسی و طبیعی كشور است چرا كه كشور ما از لحاظ منابع طبیعی بیشترین امكانات را دارد و امروز در جهان نیز اثبات شده است كه بدون حضور و توجه به همه فعالان اقتصادی، اقتصاد روی خوشی نخواهد دید.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
حداقل مزد 92 کارگران 487 هزار و 125 تومان شد
امتیاز روزنامه "مغرب" لغو شد
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (91/12/22)
راز 10 ساله قتل در زورگیری مرد تبهکار
اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه 9 شخصیت ایرانی