صالحی کاهش تحریم‌ها
وزیر امور خارجه با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد روابط ایران و پاکستان توضیحاتی را ارائه کرد.


 موفقیت بزرگ اجرای عملیاتی ساخت لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان علی‌رغم کارشکنی‌های برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای، نقطه عطف ایران و پاکستان است.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت، صالحی در ادامه این جلسه به شرایط سوریه اشاره و اظهار کرد: راه‌حل سیاسی بحران سوریه بر راه‌حل نظامی و تروریستی برتری دارد که غربی‌ها آن را دنبال می‌کنند و معارضه طرفدار راه‌حل سیاسی بحران سوریه در حال تقویت و کسب جایگاه محوری بوده و معارضه طرفدار راه‌حل نظامی با گرایشات افراطی با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه به حیاط خود ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه در ادامه ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی تحولات سوریه را دقیقا رصد می‌کند و در جهت حل بحران سوریه از طریق سیاسی تلاش دارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط ایران و عراق و همچنین حوادث تروریستی در پاکستان اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها به شدت پروژه اختلافات مذهبی را دنبال کرده و قصد دارند با ایجاد درگیری میان شیعه و سنی وحدت امت اسلامی و کشورهای اسلامی را خدشه‌دار سازند.

براساس این گزارش، در این جلسه محسنی‌ثانی، فتح‌الله حسینی، حقیقت‌پور، شوهانی، آقامحمدی، بخشایش اردستانی، کامران، سبحانی‌نیا، شفیعی و کوثری از اعضای کمیسیون امنیت سوالاتی را مطرح کردند.

نقوی‌حسینی گفت: صالحی در پاسخ به برخی از این سوال‌ها درباره اهمیت خط لوله گاز به پاکستان، اظهار کرد که امنیت خط لوله گاز به عهده دولت پاکستان بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

صالحی با اشاره به اینکه تئوری‌هایی وجود دارد که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال است و نشانه‌های آن نیز دیده می‌شود،‌گفت: چنین موضوعی بالاخره رخ خواهد داد.

وی همچنین به شرایط کنونی عراق اشاره کرد و گفت: غربی‌ها در تلاش هستند بحران سوریه را در عراق هم تکرار کنند.

وزیر امور خارجه در این جلسه درخصوص خبر کاهش تحریم‌ها در آینده ابراز کرد: شرایط تحریم‌ها و موضع غربی‌ها نشانگر کاهش تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک است که مذاکرات قزاقستان نیز در این جهت برگزار شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: موضع قاطع مجلس در قبال حقوق هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات بسیار موثر بود، چراکه حمایت مجلس و فعالیت دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در پیشبرد امور ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی بودجه نیروهای مسلح و ستاد کل و بویژه سازمان بسیج در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها شرایط بودجه‌ای پیش‌بینی شده و نیازهای نیروهای مسلح را مطرح کردند، همچنین نمایندگان سازمان بسیج مستضعفین گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج را ارائه کردند.

نقوی حسینی اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تمامی ظرفیت بودجه‌ای خود را در حمایت نیروهای مسلح به ویژه سازمان بسیج به کار خواهد گرفت تا اعتبارات مورد نیاز نهاد مقدس و مردمی بسیج تامین شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
مصر تا دو ماه آینده روابطش را با اسرائیل از سر می‌گیرد
تعرفه‌های بیمه درمان 92 اعلام شد
ورژنی جدید از تصویر جعل شده ی احمدی نژاد!
احمدی‌نژاد: "بهار" انسانیت در راه است
یک ماه حساس پیش روی مذاکرات هسته ای