حجت الاسلام علوی
وزیراطلاعات با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان پیش رو گفت: به همه مدیران کل استانها ابلاغ شده است که با افراد و کسانی که قصد بر هم زدن آرامش مردم را دارند تذکر داده و برخورد شود.

نخستین جلسه شورای اداری استان البرز با حضور وزیر اطلاعات، استاندار، فرماندار ویژه کرج، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرایی استان صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.حجت الاسلام سید محمود علوی با اشاره به اینکه کشور در پایان سال جاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش دارد اظهار کرد: برگزاری انتخابات همراه با التهابات خواهد بود به همین منظور باید با مدیریت صحیح التهابات را به حداقل برسانیم و فضا را برای رقابتی سالم مهیا کنیم.

وی در ادامه گفت: به همه مدیران کل استانها ابلاغ شده است که با افراد و کسانی که قصد بر هم زدن آرامش مردم را دارند تذکر داده و برخورد شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به عمق اندیشه رهبر معظم انقلاب، افزود: نام گذاری سال جدید توسط رهبر فرزانه انقلاب با نام «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» هدیه ای به کشور و نظام است که رقابت سازنده انتخاباتی داشته باشیم.

حجت الاسلام علوی اختلاف را منشاء زمین ماندن و زمینگیری عنوان کرد و گفت: خداوند به هیچ ملتی از روی تفرقه عزت نداده است.

زیر خیمه نظام جمهوری اسلامی برای افرادی که امنیت را به مخاطره می اندازند جایی نیست

وزیر اطلاعات همه سلیقه ها و نگرش های سیاسی را محترم دانست و بیان کرد: مسئولان، مسئول همه سلیقه ها و نگرش ها و جریان های سیاسی هستند و باید به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مردم باید زیر خیمه نظام و انقلاب قرار گیرند، گفت: باید خیمه نظام و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را گسترده کنیم که همه مردم زیر آن جا بگیرند ولی در زیر این خیمه جایی برای کسانی که دست به ماشه می برند و امنیت مردم را به مخاطره می اندازند، نیست.

حجت الاسلام علوی تعدد جناح های مختلف سیاسی را مغایر با وحدت ملی ندانست و گفت: تعدد جریان های سیاسی در کشور در صورتی که خللی به آرامش جامعه وارد نکنند مشکلی ندارد.

وی اختلاف سلیقه را انکار ناپذیر دانست و گفت: با جریان و افرادی که برخورد در فضای آزاد سیاسی را بلد نباشند و به تقابل بپردازند و به جامعه خدشه وارد کنند برخورد خواهد شد.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم به عملکرد دولت های گذشته اشاره کرد و گفت: برخی از دولت های پیشین سعی بر به حاشیه بردن گروههای خاص داشتند ولی در دولت تدبیر و امید از این گونه اتفاقات رخ نخواهد داد.

حجت الاسلام علوی بلوغ سیاسی در جامعه را مهم خواند و افزود: در صورتی که بلوغ سیاسی در جامعه حاکم باشد افراد اصولگرا و اصلاح طلب دست در دست هم منافع ملی را سرلوحه قرار داده و به کشور و نظام و مردم خدمت می کنند.

وی به جهت گیری های سیاسی وزرای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در کابینه دولت تدبیر و امید وزرای اصولگرا و اصلاح طلب و همچنین با تفکر سیاسی مستقل وجود دارد.

دولت یازدهم بدنبال به حاشیه بردن جریان خاصی سیاسی نیست

وزیر اطلاعات انسجام در دولت تدبیر و امید را بیشتر از انسجام دولت های پیشین اعلام کرد و گفت: وزرای دولت یازدهم جهت گیری های خاص سیاسی را کنار گذاشته و منافع ملی را بر همه چیز مقدم بدارند.

وی گفت: با توجه به تحریم ها که تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، وزرای اصلاح طلب و اصولگرا در دولت یازدهم دست در دست هم به حل مشکلات مردم می پردازند.

حجت الاسلام علوی با اعلام اینکه دولت یازدهم بدنبال به حاشیه بردن جریان خاصی سیاسی نیست، گفت: دولت بستر همدلی و همزبانی را فراهم کرده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: مسئولان نظام باید اخلاق و وحدت را محور قرار دهند و با مردم مهربان باشند چرا که اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وسیله مردم تامین شده است.

وی با مهم خواندن امنیت مردم در جامعه گفت: امنیت برای مردم، هنرمندان، دانشمندان، دانشجویان و اساتید، طلبه و روحانی باید تامین شود اگر فضا امن باشد رفتار ناهنجاری نخواهیم دید.

وزیر اطلاعات حفظ حرمت مردم را ضروری خواند و افزود: حرمت افراد باید حفظ شود اگر در پی سیاست غلطی بر سر مردم زده شود باید آماده بروز رفتارهای ناهنجار باشیم.

حجت الاسلام علوی آبروی مردم را مهم خواند و بیان کرد: با آبروی افراد نباید بازی شود. امنیت روانی و حیثیتی مردم حتی از امنیت بالاتر است.

وی در پایان تامین امنیت فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را ضروری دانست و اضافه کرد: وزارت اطلاعات به دنبال امنیت است و پنجه های پولادین دستگاهای امنیتی باید به سمت گلو و یقه کسانی که امنیت را به مخاطره می اندازند بالا برود.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:bartarinha.ir