تظاهرات در تهران در حمایت از مردم یمن
جمعی از نمازگزاران تهرانی پس از نماز جمعه تهران در محکومیت حملات وحشیانه آل سعود و همپیمانان آنان به مردم مسلمان و بی‌دفاع یمن تظاهرات کردند.

امروز پس از پایان مراسم نماز جمعه، نمازگزاران تهران با پیمودن مسیر در اصلی دانشگاه تهران تا میدان فلسطین و با سر دادن شعارهایی هم‌چون "مرگ بر سه قاتل کودکان، آل سعود، اسراییل ،‌آمریکای بی‌وجدان"، "مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا" ،" مرگ بر آل سعود،‌ مرگ بر اسراییل ، مرگ بر انگلیس" ، "مرگ بر آل سعود، رژیم آدم کش آل‌سعود"، "ملت ما دارد به لب این سخن، درود ما سلام ما بر یمن" جنایات رژیم آل سعود و هم‌پیمانانش را در به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع یمن محکوم کردند.

راهپیمایان هم‌چنین شعارهایی مانند "آل سعود، جیره خور آمریکا است، با قاتلان صهیونیست هم‌صدا است"،" وهابی یهودی دائم کند جنایت،‌ اسراییل و آمریکا از او کند حمایت " و ... سردادند.

بعضی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی با پوشیدن کفن که بر روی آن نوشته شده بود "مرگ بر اسراییل،‌ مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا" خشم و انزجار خود از جنایات عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن را به نمایش گذاشتند.

نمازگزاران با در دست داشتن پوسترهایی در حمایت از مردم مظلوم یمن ، حمله رژیم آل سعودی را به یمن محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پوستری را با مضموم سخنان مقام معظم رهبری‌ که فرموده‌اند" شیعه و سنّی و شافعی و زیدی و حنفی و همه جورشان ایستاده‌اند در مقابل هجمه‌ی دشمن و ان‌شاءالله پیروز خواهند شد و پیروزی متعلّق به ملّت‌هاست." را در دست داشتند.

پناهیان: راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان این که آل سعود همان آل یهود است تاکید کرد: راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در تظاهرات روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن که پس از نماز جمعه این هفته توسط نمازگزاران برپا شد گفت:‌ اکنون دوران ضعف یهودی‌های صهیونیست است. دوران صهیونیست با جنایت‌های اخیر به پایان رسیده است و ما امروز با آخرین نوع جنایت‌های اسلام‌ستیز یهود مواجه هستیم که بیگناهان یمن را به خاک و خون می کشانند. آل سعود همان آل یهود است .

او در بخش دیگری از اظهاراتش از خداوند خواست که سرزمین مکه و مدینه را آزاد کند که تجمع‌کنندگان با سر دادن امین وی را همراه کردند.

پناهیان اضافه کرد: خداوند دشمنان ما را از میان احمق‌ها قرار داده است. امروز بیش از هر روز دیگری معلوم می‌شود که آن‌ها در اوج حماقت قرار دارند.

وی افزود: ما بیش‌تر از این که علیه آل‌سعود و اسراییل به اینجا بیاییم و فریاد بزنیم آمده‌ایم که به اهل یمن مژده دهیم که همانگونه که منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم منتظر روز یمانی نیز هستیم.

پناهیان در ادامه خطاب به مردم یمن گفت: تمام مظلومان منطقه چشمشان به شما مردم یمن است که کار را یکسره کنید و مکه و مدینه را آزاد کنید. ما برای فرستادن درود به یمنی‌ها اینجا آمده‌ایم. مردم یمن، بیش از یک صد سال است که آل یهود یعنی همان آل سعود هم‌چون خاری در چشم و دشنه‌ای در پهلو در منطقه حضور دارند. این ام الفساد منطقه را از میان بردارید. مردم ایران پشت سر شما قرار دارند.

او در ادامه با تاکید بر این که امروز راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد گفت:‌ اگر آل سعود ذره‌ای عقل و تدبیر داشته باشد به خاطره جنایت‌هایش از مظلومان عراق، سوریه،‌ ایران، یمن و کشورهای دیگر معذرت‌خواهی می‌کند. اما دیگر ذره‌ای از عقل و تدبیر برایشان باقی نمانده است و این کارخدا است که به دست دشمنان گور دشمنان کنده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در ادامه از ملت ایران و تظاهرکنندگان قدردانی کرد که تلاش می‌کنند پرچم مقاومت به زمین نیفتد.

وی در پایان اظهاراتش خطاب به مردم یمن گفت: مردم یمن ما شما را دعا می‌کنیم و هیچ محفلی نیست که برای شما در آن دعا نکنیم.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های "لبیک یا خامنه‌ای"، "هیهات منه الذله" و پرچم یمن و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و وقایعی از حوادث یمن، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان را همراهی می‌کردند و شعارهایی از جمله "مرگ بر آل سعود"، دستی که همراه آل سعود است آلوده از خون مسلمانان است"،" انصار الله پیروز است آل سعود نابود است"،‌ سر می‌دادند.

قطعنامه پایانی تظاهرات روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن
نمازگزاران تهرانی در پایان راه‌پیمایی امروز با قرائت قطعنامه‌ای جنایات آل سعود و هم‌پیمانانش در یمن را محکوم کردند.

متن این قطعنامه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قطعنامه پایانی تظاهرات روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن

جمعه 1394/02/18

اینک که رژیم دست نشانده و بی‌کفایت آل سعود به نمایندگی از سوی رژیم پلید صهیونیستی و با همراهی آمریکا، جنگ جنایتکارانه‌ای را بر مردم مظلوم و انقلابی یمن تحمیل کرده و با حمایت همه جانبه از جنگ افروزی تکفیری‌ها و تروریست وهابی، ماهیت پلید خود را بر ملا ساخته و امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته است، ما تظاهرکنندگان در این روز، که روز همبستگی با مردم مظلوم یمن در مقابل تجاوز ظالمانه آل سعود نام گرفته است، بر موارد زیر تاکید می‌کنیم"

1- ما نمازگزاران حاضر، با اعلام انزجار و تنفر از تجاوز ددمنشانه رژیم آل سعود علیه سرزمین نورانی و مردم مومن و انقلابی یمن که با حمایت آشکار و گسترده و عملیاتی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی طراحی و به اجرا درآمده است، همبستگی و همراهی خود را با مردم مقاوم و مظلوم یمن اعلام کرده و جنایت وحشیانه رژیم آل سعود را محکوم می‌کنیم.

2- مردم انقلابی ایران، کشتار بیرحمانه مردم و تلاش رژیم سعودی برای از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی یمن را نقشه مشترک آمریکا و دشمنان قسم خورده مسلمین با محوریت مقامات اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مجامع بین‌المللی به‌ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوقی جهان اسلام، صدور کیفر خواست انقلابی برای فراهم کردن مقدمات محاکمه سران جنایتکار و وابسته آل سعود را درخواست می‌کنیم.

3- ما ملت همیشه در صحنه، ضمن محکوم کردن طرح مشترک صهیونیستی – سعودی، محاصره دریایی و هوای مردم یمن و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی و منطقه‌یی، استفاده از بمب‌های ممنوعه و کشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس،‌ بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان را مشروع نمایی تجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل و پشتیبانی مطلق شیطان بزرگ از متجاوز دانسته و تجاوز آل سعود به یمن را تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه می‌دانیم.

4- ما نمازگزاران جمعه، ضمن محکوم کردن بی‌توجهی سازمان ملل به جنایت رژیم سعودی،‌ صدور قطعنامه 2216 توسط شورای امنیت را ایستادن شورای مذکور در کنار متجاوز و حمایت از به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان و سالخوردگان یمنی دانسته و آن را مردود اعلام می‌کنیم.

5- ملت قهرمان،‌ ریاض را پایتخت پرورش افراط‌گرایی و تروریسم و رژیم آل سعود را برجسته‌ترین مظهر اسلام آمریکایی و وابسته‌ترین رژیم به شیطان بزرگ دانسته و حمایت آشکار آل سعود از جنایت تروریست‌های تکفیری وهابی در یمن،‌ عراق، سوریه، مصر، تونس،‌ لیبی، مالی، نیجریه را مصداق خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن مردم مسلمان و تضعیف و انهدام کشورهای اسلامی می‌دانیم.

6- ما تظاهر کنندگان،‌ ضمن تحسن «صبر استراتژیک» مردم یمن که تاکنون به مثابه سلاحی کارآمد برای به شکست کشاندن طرح فتنه‌گران بین‌المللی مورد استفاده گرفته است، «دفاع استراتژیک» و پاسخ کوبنده به دشمن متجاوز را حق مردم مظلوم و مقاوم یمن دانسته و به مدد نصرت اللهی آن را مقدمه شکست آل سعود و پروژه تروریسم در کشورهای اسلامی می‌دانیم.

7- ما ملت رشید ایران اسلامی در پایان تظاهرات امروز بار دیگر به مستکبران جهان به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا یادآور می‌شویم که ما ملت عاشورا و پیرو نهضت حسینی بوده و آموزه‌های امام و مقام معظم رهبری را برخود فرض و پیروی آن را واجب دانسته و اعلام می‌کنیم هرگونه دخالت و جنگ افروزی در دیگر کشورها را محکوم کرده و در زمینه مذاکرات اخیر نیز، مذاکرات زیر شبح تهدید را بی‌معنا دانسته و هیچ‌گونه مذاکره‌ای زیر سایه تهدید را بر نتابیده و هرگونه تهدیدی را پاسخ کوبنده خواهد داد.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

مرگ بر آمریکا- مرگ بر اسراییل- مرگ بر آل سعود خائن»

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir