فراگیری تعرض جنسی به دانشجویان در انگلیس
تحقیقی که از سوی دانشگاه «براون» صورت گرفته از فراگیر شدن تعرض جنسی به زنان دانشجو در کالج‌های انگلستان حکایت دارد.

فراگیر شدن تعرض جنسی در کالج‌های انگلستان، به موضوعی بحث برانگیز میان فعالین حقوق زنان بدل شده است.

روزنامه «گاردین» در گزارشی با تیتر «تعرض جنسی در انگلستان اپیدمی شده و غیر قابل توجیه است» به تحقیقی استناد می‌کند که از سوی مجله «بهداشت نوجوانان» منتشر شده است. این تحقیق که تنها به آمار تجاوزهایی که با اجبار فیزیکی همراه بوده و یا قربانی تجاوز به دلیل استفاده از مواد مخدر و الکل، ناتوان شده بوده اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که در انگلستان، از هر پنج زن، یکی در زمان دانشجویی، تعرض جنسی را تجربه کرده است. این در حالی است که تجاوز با اجبار و تهدید و تجاوز از راه‌های غیرمتعارف، در این آمارگیری لحاظ نشده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که 15 درصد از زنان دانشجوی سال اول، یا قربانی تجاوز بوده‌اند یا تلاشی برای تجاوز آنها در زمانی که ناتوان بوده‌اند صورت گرفته است در حالی که آمار 9 درصدی از زنان قربانی «تجاوز به زور» یا تلاش برای آن، گزارش شده است. در مجموع 18.6 درصد زنان به محققین گفته‌اند که تا پایان سال اول کالج، تجاوز یا تلاش برای تجاوز را تجربه کرده‌اند.

پروفسور «کیت کری» از مدرسه سلامت عمومی دانشگاه «براون» که نوشتن این تحقیق را راهبری کرده است به شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که درصد دخترانی که از سن 14 سالگی به بعد تعرض جنسی را تجربه کرده‌اند، زمانی که سال دوم کالج را آغاز می‌کنند 37 درصد افزایش می‌یابد. وی می‌گوید: «می‌توان گفت که وقتی من کلاسی از دانشجویان سال دومی دارم، از هر سه نفر (دختر)، یکی شبیه به این را تجربه کرده است.»

گاردین در پایان به ارتباط «نوشیدن» و «تجاوز جنسی» در زنان اشاره می‌‌کند و می‌نویسد: «شاید زمان آن رسیده باشد که به تابوی "ارتباط میان نوشیدن الکل و تجاوز به عنف در زنان" بپردازیم» و می‌افزاید افراد متجاوز از الکل به عنوان سلاحی برای ناتوان شدن قربانی و تجاوز به وی، بهره می‌برند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com