حاشیه های انتشار قطعه‌ی عرب‌کش با الفاظ رکیک و بی‌ادبانه‌
چند وقتی است که انتشار یک قطعه موسیقی از یک رپر زیرزمینی حاشیه‌ساز شده است. اینبار نه امیر تتلو روی ناور ارتش که یک رپر دیگر به نام بهزادپکس با انتشار قطعه عرب‌کش چنان حاشیه‌ساز شد که حتی واکنش سخنگوی وزارت ارشاد را هم در پی داشت.

ساز عرب‌ کُش‌ برای چه کسانی کوک شد؟

چند وقتی است موج ملی‌گرایانه‌ای با هدف تخریب نژادی و قومی در بخش‌های از جامعه ایرانی خودنمایی می‌کند. بعد از انتشار خبر تعرض ماموران فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی و بالاگرفتن اختلافات میان ایران عربستان، موج عجیب عرب‌ستیزی در شبکه‌های اجتماعی بالاگرفته و علی‌رغم افول آن بعد از خوابیدن موج خبری، همچنان توسط برخی پیاده نظام‌های کوته فکر، آتش‌اش شعله‌ور می‌شود. آخرین نمونه از این ماجرا انتشار قطعه عرب‌کش توسط یک رپر زیرزمینی به نام «بهزادپکس» بود که در آن با الفاظ رکیک و بی‌ادبانه‌ای به قوم عرب توهین می‌کند.

ایران و عربستان چند وقتی است که روابط پرتنشی را تجربه می‌کنند و این درست بعد از تغییرات در راس هرم قدرت در عربستان رخ داده است. همین مسئله موجب شده علاوه بر مسائل آشکاری چون جنگ یمن، ایران و عربستان در مسائل دیگری هم با هم اختلافات شدیدی داشته باشند. یکی از این موارد تحریک قومیتی در ایران توسط رسانه‌های عربی است. چه اینکه العربیه در چند ماه اخیر و بعد از بالاگرفتن تنش در روابط ایران و عربستان بارها و بارها با اخبار عجیب و غریب و غرض‌ورزانه‌اش سعی در القای روحیه عرب‌ستیزی در ایران و همراه کردن جامعه بزرگ اعراب ایران با خود دارد. به تازگی هم رسانه‌های عربی با به‌راه اندازری کمپین‌هایی سعی در القای موج قالب عرب‌ستیزی در ایران و همراه کردن اعراب ایران با خود هستند و سعی می‌کنند با ایجاد دوقطبی عرب- فارس، میان اعراب ساکن ایران، خصوصا اعراب غیور استان خوزستان و فارس‌ها به اهداف شوم خود نزدیک شوند.

حالا و درست در چنین روزهای حساسی یک رپر زیر زمینی با انتشار یک قطعه موسیقی سراسر توهین و مملو از نمادهای نژادپرستانه درست در جهت اهداف دشمنان منطقه‌ای ایران گام بر می‌دارد. استفاده از اسم «حاج قاسم سلیمانی» در متن این ترانه موجب شده تا رسانه‌های عربی این ترانه را به پای جمهوری اسلامی بگذارند و بهره‌برداری خود را از این ترانه بکنند و با تبلیغات گسترده و انتشار آن این حس را القا کنند که جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ابزارهای خود در جهت تحقیر قوم عرب گام بر می‌دارد. خصوصا اینکه در متن سخیف این ترانه خواننده خود را «عرب‌کش» معرفی می‌کند و با الفاظ زشتی از اعراب سخن می‌گوید.

شاید همین تبعات هم موجب شد تا سخنگوی وزارت ارشاد حتی به این اهنگ زیرزمین واکنش نشان بدهد و اعلام کند که هیچ مجوزی برای این اهنگ و اهنگ‌هایی از این دست صادر نشده است. «به هیچ وجه از سوی ارشاد مجوزی برای این اثر و مشابه آن صادر نشده است. سیاست وزارت ارشاد تقریب اقوام و مذاهب و همبستگی ملی بین اقوام ایرانی است و هر حرکتی که بخواهد این انسجام را مخدوش کند هم محکوم است و هم مجوزی برای آن صادر نمی‌شود. ما مجوز دادن به چنین اثری را تکذیب می‌کنیم»

بالاخره در روزهایی که خاور میانه در آتش جهالت‌های و کوته‌بینی‌ها و تنگ‌نظری‌ها می‌سوزد آرامش و آسایش ایران خاری در چشم دشمنان منطقه‌ای ماست و آن‌ها از هر حربه‌ای برای آشفته کردن اوضاع آرام ایران استفاده می‌کنند. گاهی برای این کار میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند و گاهی حماقت یک نفر مثل همین رپر زیرزمینی خوارکی آماده برایشان فراهم می‌کند.

لذا مردم ایران مانند هر زمان دیگری باید هشیار باشند و پیش از آنکه مسولان درصدد مقابله با چنین تحرکات تفرقه افکنانه ای داشته باشند، خود در شبکه های اجتماعی و رسانه ای که در اختیار دارند چنین حرکاتی را تقبیح کنند. اصولا مهم ترین نکته متمایز کننده مردم ایران با مردم سایر کشورهای منطقه زندگی اقوام و مذاهب گوناگون در کنار یکدیگر است مردمی که یک ملت بودن را قرن هاست در کنار هم آزموده اند. ملتی که از هر رنگ و نژادی حماسه ها آفریده اند که اوج تبلور ملت بودن ایرانیان را در دفاع مقدس آنان جهانیان به چشم خود دیده اند. برای مردم ایران از عرب و فارس گرفته تا کرد و ترک و بلوچ و ترکمن و مازنی و لر و... انسجام و یکپارچه گی ملی از هر چیز دیگری مهم تر است و چنین حرکات خام و نسنجیده ای در حکم ضربه زدن به هویت ملی تک تک ایرانیان است.

الیته سخن در این باره با مقام های محترم مسوول در وزارت ارشاد و نیروی انتظامی بسیار است که آن را به مجال دیگری واگذار می کنیم.

منبع:تابناک