حجت الاسلام علیرضا پناهیان
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کارشکنی ها در سال ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران بود. حجت الاسلام علیرضا پناهیان :پیامک‌های از قول من درباره ساپورت پوشان، دروغ است/ نظر پناهیان در مورد برنامه خندوانه...

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه دانشگاه با حضور در بیست و نهمین نشست جنبش عدالت خواه که عصر امروز در حسینیه هنر برگزار شد اظهار داشت: کار دانشجویی از این جهت که خودجوش و برآمده از انگیزه فردی دانشجویان است امری ارزشمند است و بنده از این که می‌توانم ذره ای نسبت به این حرکت خودجوش کمک کنم خوشحالم.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: امیدوارم هیچ گاه شما از این فضا فاصله نگیرید و کارهای معیشتی شما را از فعالیت‌های خودجوش دانشجویی باز ندارد چرا که این فعالیت ها بخش هایی از وجوه انسانی را در انسان پرورش می دهد. بنده هنوز که هنوز است هیئت راه می اندازم و کارهای نکرده‌ای که هیچ کس توقع راه اندازی آن را ندارد انجام می دهم و از این رو می توانم بگویم روحیه طلبگی دانشجویی جوانی ام را حفظ کرده ام و از شما خواهش می کنم این وضعیت را حفظ کنید.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: برخی به من می گفتند چرا از صدا و سیما انتقاد می کنی و من در پاسخ به آن ها می گفتم من انتقاد می کنم تا مردم نگویند که طالب حفظ وضع موجود هستند و ما را محافظه کار بدانند. باید انتقاد کرد اما این نقد از جنبه تخریبی برخوردار نباشد بلکه باید برای رشد جامعه انتقاد داشت.

استاد حوزه دانشگاه با طرح این سوال که چه نسبتی میان نظام سرمایه داری و با بی حجابی وجود دارد تصریح کرد: اگر این نسبت را کسانی که از برطرف فقر در کشور دفاع می کنند امروز درک نکنند شاهد خواهیم بود در آنجایی که باید دفاع کنند معضلات فرهنگی کشور باقی خواهد ماند.حجت الاسلام پناهیان افزود: نظام سرمایه داری در ایران به دنبال گسترش موج تربیت گرایی است که پس از این مسئله لذت جویی و از بین رفتن خانواده شکل می گیرد.یکی از عناصر کلیدی این فرهنگ بی بندو باری است برای غرب به شدت اهمیت دارد که ایران به سمت تربیت گرایی پیش رود.

استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید تهاجم فرهنگی از ریشه بررسی شود بخشی از عوامل فرهنگی مرتبط با عوامل سیاسی کشور است حتی اگر هیچ فیلم مخربی ساخته نشود و به هیچ کتاب بدی مجوز انتشار داده نشود اما سیاسیون ما رفتار خلاف عقلانیت و ادب و تقوا داشته باشند باز هم شاهد معضلات فرهنگی در کشور خواهیم بود چرا که رفتار مدیران جامعه طبق گفته حضرت علی(ع) بیشتر از رفتار پدر و مادر برای فرزندان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به کارشکنی ها در فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 به دلیل لجبازی برخی از سیاستمداران رقم خورد. امروز برخی از نیروهای حزب اللهی از بداخلاقی بعضی حزب اللهی های دیگر چشم پوشی می کنند چرا؟ این ها همگی عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ کشور هستند از جمله رفتار سیاسیون مملکت،دانشگاه ها، سرفصل درس ها و....وی تاکید کرد: ما انتظاری بالایی از وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم چرا که هیچ وقت این انتظارات برآورده نشده و هیچ برنامه ای برای برطرف کردن این انتظارات در نظر گرفته نشده است.

استاد حوزه دانشگاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری شبکه bbc به دنبال القا کردن جناحی بودن فرمایشات ایشان پرداخت این در حالی است که همواره در تمامی دولت ها شاهد برخورد دلسوزانه رهبر انقلاب بوده ایم در حالی که bbc با خباثت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می کند برخی در داخل پژواک خباثت bbc می شوند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به نقش برنامه خندوانه تصریح کرد: برنامه خندوانه امروز مورد استقبال جامعه قرار گرفته است که یک جاذبه ای را برای بیننده ایجاد کرده است؛ در یک جلسه ای پیرامون راه اندازی شبکه نسیم بنده بر این باور بودم یک شبکه ای برای خنده و نشاط مردم ایجاد شود که البته در آن جلسه برخی نیز به بنده خرده گرفتند از این رو می توانم بگویم اصل حرکت برنامه خندوانه را درست می دانم اما این برنامه را به طور کامل ندیده ام اما حالا که این برنامه مخاطب خودش را به دست آورده معلوم می شود که بدون عوارض منفی در حال ادامه دادن فعالیت خودش است.

وی افزود: امروز باید به دنبال برنامه ای باشیم که در آخر شب ها مردم را نه فقط با خندیدن بلکه با معرفت و حکمت نشاط ایجاد کند این مسئله تخطئه خندوانه نیست بلکه به معنای نگاه کردن به قله هاست باید شب ها یک برنامه ای را برای نشاط مردم که صرفا محتوای آن خندادن مردم نباشد ایجاد کنیم.

استاد حوزه دانشگاه تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب به خاطر داشتن عموم مردم خواص خوبان را به عقب کشیدیم در نظر گرفتن عموم مردم نباید ما را از به حساب آوردن خواص در جامعه دور کند این که عوام گرا و عوام زده شویم کار شایسته ای نیست. نهادهای انقلابی برای عموم جامعه کار می کنند اما خواص را در نظر نمی گیرند باید برای این ها هم فکر شود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد تصریح کرد: در حالی که بنده در ماه مبارک رمضان به دنبال فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون این که فرهنگ تولید ثروت را در کشور ترویج کنیم بحث می کردم با برخی ناملایمتی ها و برخوردهای بد از سوی سایت های ضد انقلاب و حتی حزب اللهی مواجه شدم.وی تاکید کرد: فرهنگ و اقتصاد باید هر دو کنار هم قرار بگیرند.

استاد حوزه دانشگاه با بیان اینکه مبارزه با فساد در مسائلی مثل آموزش و پرورش برایمان مهم است تاکید کرد: بنده خود را به نوعی عضو جنبش عدالت خواه می دانم چرا که اصل عدالت تقوا است آموزش و پرورش باید بچه های ما را متقی بار بیاورد.

حجت الاسلام پناهیان پیرامون پیامک هایی که از زبان وی در شبکه های اجتماعی گفته می شود اظهار داشت: در شبکه های اجتماعی پیامک هایی از زبان بنده درباره مسائل مختلفی هم چون مسئله ساپورت پوشان مطرح می شود که اصلا حقیقت ندارد امروز حرف من این است که چرا افرادی که فیلم می سازند به ساخت فیلم های بهتر اقدام نمی کنند.وی پیرامون دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تصریح کرد: این که می گویند چرا در انتخابات اصولگرایان به یک وحدت نرسیده اند و یا حرف هایی پیرامون جناحی کردن دو طیف در کشور است برای من از خندوانه هم خنده دارتر است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید فعالیت هایش را به درستی انجام دهد اگر این گونه باشد عروسک باربی هیچ کارکردی نخواهد داشت امروز این سوال مطرح می شود که اشکال آموزش و پرورش در چیست که بچه ها را این گونه بار می آورد ما داریم راحت طلبی را در بچه ها نهادینه می کنیم. بنده اخیرا در حوزه علمیه با جمع کوچکی از علما رشته فرهنگ جهاد را تصویب کردیم و به بیان دیگر یک رشته علمی که فرهنگ جهان را تبلیغ کند به وجود آورده ایم.

منبع: دانشجو