گزارش محرمانه دختر دانش‌آموز به دفتر دادستان، به شناسایی و دستگیری 25 عضو یك شبكه جنایتكار انجامید كه دختران جوان را ربوده و تحت آزار و اذیت قرار می‌دادند.
 

به گزارش ایران، «مصطفی برزگر گنجی» دادستان عمومی و انقلاب استان قم در تشریح این پرونده گفت: 30‌ فروردین امسال، دختر 16 ساله‌ای با مراجعه به ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری راز جنایت‌های سیاه چند پسر شرور را فاش كرد و گفت: سال گذشته پسر شروری، در مسیر مدرسه سد راهم شد و تقاضای دوستی كرد. اما بی‌اعتنا به حرف‌هایش راهی خانه شدم. چند روز بعد در مسیر بازگشت به خانه، متوجه خودروی مشكوكی شدم كه تعقیبم می‌كرد. دقایقی بعد نیز سرنشینان خودرو در خیابانی خلوت، راهم را سد كردند و با تهدید چاقو مرا ربودند. در حالی كه با خواهش و التماس امیدوار بودم رهایم كنند، دقایقی بعد خودم را در یك خانه قدیمی دیدم. وقتی چشم باز كردم همان پسر مزاحم را دیدم. او كه چهره‌ای شیطانی داشت، حین تهدید به آزار و اذیتم پرداخت. این در حالی بود كه دوستانش نیز از ما فیلمبرداری می‌كردند. ساعاتی بعد نیز مرا با سر و وضعی آشفته در خیابان رها كرده و ضمن تهدید گفتند: در صورت طرح موضوع با دیگران و یا اعلام شكایت، فیلم را در شهر توزیع خواهند كرد.

از آن موقع، هر چند روز یكبار، پسران شرور در مقابل دبیرستان به كمین می‌نشستند و به محض تعطیلی مدرسه، از فاصله دور یك حلقه سی‌دی نشانم می‌دادند. من هم از ترس پخش شدن فیلم تسلیم خواسته‌های شوم‌شان می‌شدم. بدین‌ترتیب آنها هر بار با دریافت پول رهایم می‌كردند.

تا این‌كه پس از مدتی از من خواستند برای مذاكره درباره پس گرفتن سی‌دی به خانه دوستشان بروم. در آنجا بود كه با گروهی دیگر از شیطان‌صفت‌ها روبه‌رو شده و باز هم مورد آزار قرار گرفتم. حالا به ستوه آمده‌ام و به قانون و دادگستری پناه آورده‌ام.

عملیات ویژه دستگیری

به گفته «قاضی گنجی» با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله رسیدگی ویژه به پرونده آغاز شد. در همین رابطه 40 تن از كارآگاهان اداره آگاهی، مأموران اداره اطلاعات و حوزه دادستانی در 10 اكیپ، برای شناسایی و دستگیری تبهكاران به صورت همزمان وارد عمل شدند. سرانجام در كمتر از 12 ساعت مخفیگاه 25 عضو شبكه شناسایی و همگی، شبانه دستگیر شدند.
 
اعتراف سردسته شبكه

م – خ، پسر شرور 19 ساله كه سردسته شبكه آدم‌ربایی و آزار و اذیت است پس از دستگیری در حالی كه بشدت شوكه بود گفت: من و دوستانم در مقابل دبیرستان‌های دخترانه كمین كرده و پس از ربودن دانش‌آموزان به آزار و اذیت‌شان پرداخته و فیلمبرداری نیز می‌كردیم.

شناسایی 6 قربانی
در حالی كه بازجویی از متهمان آغاز شده بود، مأموران با كشف و بررسی چند رایانه و گوشی تلفن همراه تصاویر و فیلم‌های سیاه از صحنه آزار و اذیت 6 دختر جوان دیگر یافتند كه زیر شكنجه و كتك تسلیم خواسته شوم شیطان‌صفتان شده بودند.

همزمان با انتشار خبر دستگیری 25 پسر شرور، دختر جوان دیگری با مراجعه به دفتر دادستان و با طرح شكایت مشابه، ادعا كرد مورد آزار و اذیت اعضای این شبكه قرار گرفته، اما به‌خاطر ترس از آبرو به ‌ناچار سكوت كرده است.

اعلام جرم از سوی مدعی‌العموم
 

 با شكایت مدعی‌العموم از 25 پسر شرور، پرونده برای رسیدگی در‌اختیار «ناصر عتباتی»، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت. در حالی كه برای همه متهمان قرار بازداشت موقت صادر شده، تحقیقات قضایی از آنها برای افشای جزئیات پنهان جنایاتشان ادامه دارد.

«مصطفی برزگر گنجی» - دادستان عمومی و انقلاب قم با درخواست چاپ عكس 5 عضو اصلی شبكه بدون پوشش از دیگر شاكی‌ها خواست برای طرح شكایت به دفتر دادستانی مراجعه كنند.

این مقام قضایی افزود: در صورتی كه قربانیان برای حفظ آبروی خانوادگی، حاضر به مراجعه مستقیم یا حضوری نیستند، می‌توانند موضوع را به دادستان گزارش دهند تا به عنوان مدعی‌العموم اقدام به پیگیری موضوع نمایند.

گفتنی است مجازات اعدام در انتظار چند تن از شیطان‌صفتان است.

     

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news