در حالی‌كه واكنش‌های متعددی نسبت به فعالیت فرقه‌های منحرف از سوی سازمان‌ها و نهادهای مسوول ابراز می‌شود، فعالیت آشكار و پنهان این فرقه‌های انحرافی و از جمله شیطان‌پرستی ادامه دارد و...
  

سال گذشته سردار ذوالفقاری، جانشین وقت نیروی انتظامی به یكباره از شناسایی و دستگیری اعضای 50 فرقه شیطان‌پرستی كه به صورت زیرزمینی فعالیت می‌كردند، خبر داد؛ خبری كه بسرعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و با وجود تلاش‌های گسترده‌ای كه در این ارتباط به كار گرفته شد، اخبار چندانی از نحوه فعالیت، عضوگیری و رفتارهای این فرقه‌ها منتشر نشد، اما شاكله این خبر درخصوص رفتارهای نابهنجار فرقه‌های منحرف شیطان‌پرستی در ارتباط با بی‌بندوباری جنسی و مقابله با ارزش‌های جامعه بود.

با پخش خبر مربوط به دستگیری اعضای فرقه‌های منحرف و از جمله شیطان‌پرستی در یك برنامه تلویزیونی در شبكه 3 سیما، ‌اظهارات تكان‌دهنده‌ای را شاهد بودیم كه باور آن در جامعه بسیار سخت و مشكل بود.

در ادامه این اظهارنظرها سردار نجفی، رئیس‌پلیس اماكن نیروی انتظامی نیز در واكنش به فعالیت فرقه‌های شیطان‌پرستی بیان كرد: 17 واحد صنفی كه به توزیع آلات و ادوات شیطان‌پرستی می‌پرداختند، شناسایی شده‌اند و پرونده آنها در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

فعالیت در فضای مجازی

اگرچه پس از مدتی اظهارنظرهای مختلف در ارتباط با فرقه‌های منحرف به فراموشی سپرده شد، اما باردیگر شاهدیم كه نمادها و نشانه‌های مربوط به فرقه‌ها و گروه‌های منحرف از جمله شیطان‌پرستی در مغازه‌ها و حاشیه‌ پیاده‌روها به قیمت نازل به‌فروش می‌رسد.

رضا جعفری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در این ارتباط به «جام‌جم» می‌گوید: در قاموس جامعه ما هیچ جایگاهی برای فرقه‌های منحرف و از جمله تبلیغ شیطان‌پرستی وجود ندارد و برخورد با عوامل این فرقه‌ها به صورت جدی در دستور كار قرار دارد.

جعفری تصریح می‌كند: پس از راه‌اندازی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، یك بخش فعال در این دادسرا مسوول برخورد قانونی با عوامل فرقه‌های منحرف است و متاسفانه سركردگان این فرقه‌ها كه سر در آبشخور بیگانگان داشته و سعی در به چالش كشیدن ارزش‌ها و باورها دارند، با ایجاد جذابیت‌های كاذب اقدام به كشاندن نسل جوان و نوجوان به دام هولناك و متعاقب آن سوءاستفاده‌ از آنها می‌كنند.

جعفری افزود: دعوت به نشست‌های پنهانی، برگزاری پارتی‌های شبانه و دادن مواد مخدر روان‌گردان به دعوت‌شدگان و بی‌بندوباری جنسی از جمله مواردی هستند كه می‌توان نشانه‌های آن را در فضای مجازی مشاهده كرد؛ موضوعی كه نیازمند توجه جدی از سوی خانواده‌ها و رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به مردم است.

ترغیب به فرار و ارتكاب جرم

امیراسماعیل رضوانفر، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران نیز در این ارتباط می‌گوید: مدتی پیش و به دنبال فرار چند دختر جوان وقتی موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت،  مشخص شد این دختران از سوی یكی از فرقه‌های شیطان‌پرستی اغفال و با ترغیب به فرار از خانه، از آنها هتك‌حرمت شده است. این دختران در اعترافات خود عنوان می‌كردند پس از ارتباط اینترنتی با اعضای این فرقه به مدت یك هفته در زیرزمین یك خانه همراه تعدادی دختر و پسر جوان زندگی می‌كرده‌اند و قرص‌های روان‌گردان و مواد مخدر صنعتی در اختیارشان قرار گرفته است.

دادیار رضوانفر افزود: با دستگیری چندین نفر در این ارتباط و كشف علائم، نشانه‌ها و لباس‌هایی با اشكال عجیب و غریب، پرونده متهمان به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.

قاضی دادسرای جنایی تصریح كرد: بی‌توجهی به فعالیت این فرقه‌ها در بلندمدت هزینه گزافی را به جامعه تحمیل خواهد كرد كه اولین خسارت آن آسیب به كانون خانواده‌ها، روابط اجتماعی و بی‌بندوباری خواهد بود؛ موضوعی كه نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

گروه‌های منحرف

صفر خاكی، مدرس دانشگاه نیز می‌گوید: متاسفانه فعالیت فرقه‌های منحرف و از جمله شیطان‌پرستی كه حتی در كشورهای غربی نیز ممنوع است، هر روز گسترده‌تر می‌شود و سركردگان این فرقه‌های منحرف با رفتارهای عجیب و دور از شأن و منزلت انسانی، افراد را به نابودی و نیستی سوق می‌دهند.

خاكی اضافه می‌كند: در حال حاضر گروه‌های متالیكا، آیرون میدون، وسپ، عقرب سیاه و ... كه از دهه‌ 70 فعالیت خود را آغاز كرده‌اند و متاسفانه ردپای آنها در كشور مشاهده می‌شود، در سایه بی‌توجهی و در قالب شبكه‌های زیرزمینی در برخی شهرها ریشه دوانده است.

وی اضافه می‌كند: از نمادها و نشانه‌های افراد موسوم به شیطان‌پرست، انگشتر تیغ‌دار با نشان اسكلت، موی بلند، سر تاس، لباس جلف و گشاد است. آنها همچنین از ابزار موسیقی و یك ملودی خاص نیز استفاده می‌كنند.

خاكی در ارتباط با راهكار قانونی برای مقابله با این فرقه‌ها می‌گوید: قانونگذار با استناد به مواد قانونی 498 تا 500 قانون مجازات اسلامی ‌ چنانچه اقدام آنها محاربه تشخیص داده نشود‌ مجازات حبس تا 10 سال را برایشان پیش‌بینی كرده است و در صورتی كه اثبات شود هدف از فعالیت تحت‌الشعاع قرار دادن امنیت و فساد باشد، مجازات اعدام برای این افراد پیش‌بینی شده است و... .

مخلص كلام این كه باید پذیرفت در سایه تساهل و تسامح سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، متاسفانه زنگ هشدار مربوط به فرقه‌های انحرافی آن گونه كه بایسته است به گوش مسوولان نرسیده است و هر روز فعالیت این فرقه‌ها از جمله شیطان‌پرست‌ها رو به افزایش است كه برای نمونه اشاره شد لباس و ابزار و ادوات مربوط به این فرقه منحرف براحتی به مشتریان كه عمدتا نوجوانان و جوانان هستند، عرضه می‌شود كه برای نمونه در یكی از خیابان‌های مركز شهر، چندین مغازه این ابزار را پشت ویترین قرار داده‌اند و به انتظار نوجوانان بی‌خبری هستند تا آنها را به دام شیطانی خود گرفتار كنند... و یا این كه در یكی از بوستان‌های شهری آنها در تعطیلات آخر هفته اقدام به فروش جزوه‌ها و سی‌دی در قالب دستفروشی می‌كنند كه در نوع خود جای تامل و پرسش دارد.

 

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع:jamejamonline.ir