این گزارش نشان می دهد که تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است حتی اگر این زنان پیش از آمدن مردان به خانه از اینترنت خارج شوند.

 

به گزارش مهر، یک موسسه تحقیقات بازار انفورماتیک و اینترنت در تحقیقاتی وبگردان و کاربران اینترنت را برپایه جنسیت تقسیم بندی کرده است که بر اساس آن مشخص شده تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است.

تحلیلگران مرکز «ای - مارکتر» در گزارشی با عنوان «مردان یوتیوبی ، زنان فیس بوکی» ، تنوع جنسیت در میان کاربران اینترنت را نشان داده است. عنوان این گزارش اقتباس از عنوان کتاب معروف «مردان مریخی ، زنان ونوسی» است.

این گزارش نشان می دهد که تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است حتی اگر این زنان پیش از آمدن مردان به خانه از اینترنت خارج شوند. این درحالی است که مردان براساس نوع سایتهایی که بازدید می کنند از زنان متفاوت هستند.

در حقیقت زنان به اینترنت به عنوان یکی از وظایف خود در انجام کارهای خانه نگاه می کنند به طوری از شبکه برای پرداخت قبوض ، انجام خریدهای خانه ، خرید کالا (لباس ، کفش، لوازم خانگی کوچک و...) برای خود برای خانواده استفاده می کنند.

خرید آنلاین مورد توجه زنان

خرید آنلاین به اندازه خرید از مغازه های مراکز خرید که همراه با دیدن ویترینهای رنگارنگ است مورد توجه زنان قرار گرفته است به طوری که زنان می توانند ساعتها در سایتهای مختلف و با لذت به دنبال کالای مورد نظر خود باشند.

گاز بگیر و فرار کن!

اما مردانی که در شبکه خرید می کنند از شیوه «گاز بگیر و فرار کن» استفاده می کنند. در این شیوه، مردان به سرعت وارد سایتهایی می شوند که از قبل انتخاب کرده اند به سرعت خرید خود را انجام می دهند و فورا از سایت خارج می شوند.

در مقوله جستجوی صفحات وب، مردان صفحات مربوط به نتایج مسابقات و طبقه بندی گل زنها را می بینند و یا مقالات مربوط به نقد کتاب، سی دی و یا فیلمی که به تازگی عرضه شده است را می خوانند.

این درحالی است که زنان حتی در این مقوله نیز همچنان کارهای خانه را دنبال می کنند به طوری که آنها از صفحات مربوط به اخبار سلامت بازدید می کنند و علائم بیماریهای فرزندان خود را در سایتهای پزشکی و یا در گردهماییهای آنلاین کنترل می کنند و در اجتماعات آنلاین مادران، به تبادل اطلاعات خانه داری می پردازند.

در اینترنت مدرسه بچه ها را انتخاب می کنند و به دنبال آدرس مراکزی تفریحی می گردند که عصرها کودکان خود را برای گردش به این مراکز ببرند. (البته در این مورد پدرها و مادرها باهم برابر هستند).

اطلاعات «ای- مارکتر» نشان می دهد که زنان بیش از مردان از شبکه های اجتماعی، وبلاگها و ایمیل استفاده می کنند درحالی که مردان ترجیح می دهند روی سایت یوتیوب فیلم تماشا کنند

    

 گرآوری: گروه خبر سیمرغ 

www.seemorgh.com/news