فاطمه كروبی تلاش خستگی ناپذيری را در زمينه تبليغ برای همسرش در آستانه انتخابات رياست جمهوری ايران به عمل می آورد و به گفته او، پيروزی همسرش يك پيروزی برای تمام زنان اين كشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود افزود:مهدی كروبی همسر اصلاح طلب فاطمه كروبی، یكی از سه رقیب "محمود احمدی نژاد " رئیس جمهوری محافظه كار كنونی ایران در انتخابات 12 ژوئن ( 22 خرداد) است.
فاطمه معتقد است كه همسرش فردی است كه بهترین موقعیت را برای اعاده حقوق زنان در جمهوری اسلامی محافظه كار در اختیار دارد.
فاطمه كروبی 63 ساله كه در دولت محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران معاون وزیر كار و امور اجتماعی بود،در مصاحبه با فرانس پرس افزود : "حقوق زنان به طور گسترده نقض شده است. "
وی به ویژه از این كه "شورای نگهبان " دیده بان قانون اساسی و قدرتمند ایران، صلاحیت هیچ یك از داوطلبان زن را برای شركت در رقابت های انتخاباتی تائید نكرد، ناراحت است.
او در دفترش در مركز تهران گفت: "یكی از مخالفت هایم این است كه آنها حتی یك زن را نیز تائید صلاحیت نكردند. "
شورای نگهبان كه صلاحیت تمام داوطلبان را بررسی می كند، صلاحیت تنها چهار مرد را از فهرستی متشكل از 476 مرد و زن ثبت نام كرده برای نامزدی، تائید كرد.
به گفته فاطمه كروبی، روندی كه براساس آن زنان اجازه ثبت نام می یابند و سپس به طور خودكار توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند، "مبهم " و نیازمند تغییر است.
فاطمه كروبی آشكارا برای همسرش تبلیغ می كند و این امر در جمهوری اسلامی كم سابقه است.
در رویكردی مشابه، "زهرا رهنورد " نیز كه زنی مورد توجه عموم و مطرح است ، برای همسر خود یعنی "میرحسین موسوی " از دیگر نامزدها و نخست وزیر سابق ایران فعالیت انتخاباتی دارد.
وی بارها در حال سخنرانی به نفع همسرش در برنامه های تبلیغاتی دیده شده است.
فاطمه كروبی همچنین از این كه زنان در جمهوری اسلامی در رابطه با فرصت های استخدامی، با "وضعیت نابرابر " مواجه می شوند، ابراز نگرانی كرد.
این فعال ایرانی در حالی كه عینك بر صورت و چادر و روسری رنگی به سر داشت، ادامه داد: "آنها تصور می كنند مردان نان آور هستند و از این رو زنان را در مناصب عالی رتبه استخدام نمی كنند. "
همسر فاطمه نیز در مصاحبه ای جداگانه با فرانس پرس كه پیشتر در همین ماه انجام شد، اشاره كرد كه بهبود حقوق زنان از اصلاحات مورد نظر وی در صورت پیروزی در انتخابات است.
مهدی كروبی افزود كه خالی كردن خیابان ها از گشت های پلیس ارشاد كه خوف آور و مجری اعمال ضوابط سختگیرانه پوشش اسلامی در رابطه با زنان ایرانی هستند، از محورهای اصلی فهرست برنامه های وی است.
فاطمه كروبی كه مشاور همسرش در امور اجتماعی هنگام ریاست وی بر مجلس در سال 2000 تا 2004 ( 1379 تا 1383 ) بود، مشتركات بسیار بیشتری علاوه بر نام خانوادگی با همسر روحانی خود دارد.
این زن و شوهر علاقه مندی مشتركی به سیاست دارند و در برخی مواقع همراه با یكدیگر در كمپین های انتخاباتی حاضر شده اند.
فاطمه كه ریاست ستاد تبلیغاتی همسرش در استان تهران را به عهده دارد، گفت: "من سخنرانی می كنم و هر چه در توان داشته باشم برای حمایت از او انجام می دهم. ما به پیروزی فكر می كنیم و خواستار تغییر وضعیت فعلی هستیم. "
وضعیت اقتصادی رو به وخامت ایران نیز از حملات گسترده كروبی به سیاست های احمدی نژاد به دور نمانده است.
فاطمه كروبی با تاسف گفت: "ما وضعیت اقتصادی بسیار متزلزلی داریم و امنیت اقتصادی، سیاسی، فردی و اجتماعی وجود ندارد. "
فاطمه كروبی مجله "ایراندخت " را منتشر می كند و ریاست یك گروه زنان را به عهده دارد.
این در حالی است كه زهرا رهنورد همسر موسوی هم تلاشهای مضاعفی را برای انتخاب همسرش آغاز كرده است.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news