زیباکلام: هاشمی رفسنجانی صبورانه در برابر تندروی‌ها ایستادگی کرد
یک استاد دانشگاه گفت: کمتر چهره سیاسی را در انقلاب می‌توانیم پیدا کنیم که همچون هاشمی رفسنجانی در مقابل تندروی‌ها صبورانه ایستادگی کرده و همواره برای انقلاب تلاش کرد.

صادق زیباکلام ، با تسلیت درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: در وهله اول فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به ملت ایران و جنبش اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان، همچنین به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. وی ادامه داد: بارزترین خصلتی که در اکبر هاشمی رفسنجانی دیده می‌شد این است که همواره دلسوز انقلاب بوده است. کمتر چهره سیاسی را می‌توان پیدا کنیم که به اندازه ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب به این انقلاب خدمت کرده باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تمام مدت عمرش را در زمان پهلوی به زندان رفت و شکنجه شد و بعد از انقلاب هم تلاش‌های بی‌شائبه‌ای انجام داد. بدون اقرار می‌توان گفت که او همواره به فکر انقلاب و نظام بوده است.

زیباکلام همچنین گفت: در عین حال کمترین چهره و شخصیتی را در نظام جمهوری اسلامی می‌توان پیدا کرد که به اندازه او محجوب مانده و به او بی‌اعتنایی شده باشد و مورد تخریب و بی‌وفایی قرار گیرد. از یک سو کارنامه او خدمت به انقلاب و نظام است و از سوی دیگر شاهد بی‌وفایی‌های زیادی به او هستیم.

وی افزود: شاید کمترین چهره انقلاب را می‌توان سراغ گرفت که چنین صبورانه در برابر تندروی‌ها ایستادگی کرد. تاریخ از ایشان همچون امیرکبیر و محمد مصدق یاد خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا