برخورد با هشتک‌های سیاست زده بعد از حملات تروریستی تهران
هشتگ‌ها با آغاز عملیات تروریستی در حرم مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی آغاز شد تا #ایران و# تهران ترندهای دوم و سوم جهانی شوند.

«اتحاد ایران» هشتگ‌ فراگیر ایرانیان شد

هشتگ‌های «ایران اتحاد»، «در کنار هم می‌مانیم»، «دعا برای تهران»، «ما همه با همیم» و «در کنار تهران می‌مانیم» از جمله هشتگ‌های پر تکرار روز گذشته بود. برخی کاربران توییتر پیشنهاد دادند که به یاد شهدای دو حادثه تروریستی، مقابل مجلس شمع روشن کنند اما برخی دیگر از کاربران اعتقاد داشتند تا روشن شدن زوایای تاریک حضور تروریست‌ها در مجلس وحرم امام باید شرایط را برای نیروهای امنیتی آماده کرد.
 
تماشای عملیات ضد تروریستی توسط شهروندان هم به اعتراض‌های بسیاری در فضای مجازی منجر شد. آنها با هشتگ‌های بسیاری به شهروندان تهرانی یادآوری کردند که در این مواقع باید سریع محل را ترک کنند و به جای امنی بروند و اجازه بدهند نیروهای امنیتی شرایط را به حالت عادی بازگردانند. شماره 113 وزارت اطلاعات برای اطلاع‌رسانی درباره حضور افراد مشکوک هم توسط بسیاری گوشزد شد.
 
هشتک‌های سیاست زده با کلید واژه‌هایی چون «سازش کاری» هم با واکنش تند بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد. بسیاری از آنها اعتقاد داشتند، اینک زمانی برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست و باید اتحاد ایران را تقویت کرد. یکی از کاربران می‌نویسد: «خوشحالی افراطیون وطنی ازحوادث امروز رو باید کجای دلمون بزاریم؟ این شعف ازعملیات تروریستی برعلیه وطن شرم آور است ودر یاد میماند.»
 
میرزافرهیخته هم توییت می‌کند: «دعواهای سیاسی و انتخاباتی رو بگذاریم واسه بعد! الان همه باهمیم.» کاربری به نام «مهدی» هم می‌نویسد:«خوب ببینید این‌روزها چه‌کسانی ازحوادث تهران خوشحالند و آن را سیاسی می‌کنند، بعد نامشان را درکنار منافقین و داعشی‌ها بنویسید و فراموش نکنید.»
 
امیر هم می‌نویسد:«جناحی کردن حوادث امروز تهران و گرفتن انگشت اتهام سمت همدیگه از خود حوادث فاجعه آمیزتره. برای حفظ امنیت ناچار به وحدتیم و کمک به حفظ نظم» یکی دیگر از کاربران می‌نویسد:«تنها، محکوم کردن یکپارچه حملات تروریستی داعش در تهران، از سوی همه ایرانیان وهمه جناح‌ها، راه را بر تکرار آن می‌بندد. تروریست جناح نمی‌شناسد.» مهرداد هم هشتگ می‌زند: «بیشتر دنیا داره با ایران همدردی می‌کنه بعد دلواپسان سوءاستفاده سیاسی می‌کنن.»
 
هنرمندان هم خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی به حمله تروریستی واکنش نشان دادند. «بهرام رادان»، «رضا صادقی»، «نوید محمدزاده» و... در پیام‌های مختلف، اتحاد ایران را سد بلند دفاعی در مقابل هرگونه حمله تروریستی دانستند و برای دفاع از تمامیت اراضی کشور اعلام آمادگی کردند. هشتگ‌الله اکبر برای اعلام همبستگی کشور در شب گذشته از جمله برنامه‌های دیگر کاربران فضای مجازی بود. آنها نوشتند: «همیشه الله‌اکبر فریاد همبستگی‌مان بوده، از سال‌های دور تا سال‌های نزدیک؛ امشب ساعت ۹ دوباره فریاد می‌زنیم.»
 
هشتگ‌های بسیاری هم درباره تفرقه افکنی‌ها دادند. مخاطب آنها کاربرانی هستند که اعتقاد دارند کسانی که در فیلم منتشر شده داعش به عربی سخن می‌گویند عرب نیستند. آنها روی اتحاد ایران تأکید می‌کردند. کاربری به نام رضا هم می‌نویسد:«تروریست‌ها دوهدف را در ایران دنبال می‌کنند؛ یکی اختلافات قومی بخصوص عربی- فارسی و اختلافات مذهبی شیعی-سنی. مراقبت کنید ناخواسته دامن نزنید.»
 
کاربر دیگری هم می‌نویسد: «امروز می‌گذره و تهران من سرپا می‌مونه، همونطور که پاریس و لندن سر پا موندن، چون تو تروریست آشغال نمی‌تونی پیروز بشی.»

 


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه ایران