روایت شاهدان از هجوم تروریست ها به مجلس
 شاهدان عینی، زمان ورود تروریست‌های مسلح به مجلس و تیراندازی را حدود ساعت 10 و ربع اعلام کردند.

ورود جنایتکاران مسلح به روایت شاهدان عینی

چند نفر از شاهدان و مجروحان جنایت تروریستی دیروز در ساختمان مجلس شورای اسلامی، جزئیات تازه‌ای از نحوه ورود تروریست‌ها و وقایع رخ داده را برای خبرنگاران «ایران» تشریح کردند.

زمان ورود جنایتکاران مسلح

 شاهدان عینی، زمان ورود تروریست‌های مسلح به مجلس و تیراندازی را حدود ساعت 10 و ربع اعلام کردند.

 مرد مغازه‌داری که شاهد ماجرا بود و در صحنه تیراندازی حضورداشت به خبرنگار «ایران» گفت: چند مرد مسلح درحالی که اسلحه کلاشینکف به همراه داشتند وارد ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس شدند که همان موقع هم دیدارهای مردم با نمایندگان جریان داشت. بعد از آن درگیری مسلحانه بین نیروهای امنیتی مجلس و تروریست‌ها آغازشد و آنها در راهروهای مجلس پخش شدند. تیراندازی شروع شد و دیگر قطع نشد. مردم زیادی آسیب دیدند. شاید 40-30 نفری تیر خوردند. همان موقع اعلام کردند که نگهبان ورودی ساختمان بر اثر شلیک گلوله تروریست‌ها به شهادت رسیده است. آمبولانس پشت آمبولانس بود که می‌آمد و مجروحان را سوار می‌کرد و به بیمارستان می‌برد. دقایقی بعد هم مأموران پلیس ونیروهای امنیتی ویژه، خود را به محل رسانده وهمزمان با عملیات مسلحانه، مردم را از ساختمان بهارستان دور کردند.

روایتی از تیرخوردن مردم

مرد جوان دیگری که در این درگیری، دست‌کم سه نفر جلوی پایش تیر خورده بودند به خبرنگار ما گفت: «ساعت حدود 10 و نیم بود که سوار موتورسیکلتم به سمت خانه در حرکت بودم که ناگهان صدای شلیک شنیدم.همان موقع از ترس و وحشت موتور را روی زمین گذاشتم. متوجه شدم از داخل ساختمان تیراندازی می‌شود. ناگهان سه مرد که در حال عبور از خیابان بودند تیر خوردند. تیر به پهلوی یکی از آنها و پای دو نفر دیگر خورده و آنها نقش بر زمین شدند. به کمک مردم، آنها را به کناری کشاندیم و بعد توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. اما این همه ماجرا نبود.چرا که دقایقی بعد مرد جوانی را دیدم که به سمت پنجره طبقه چهارم یا پنجم ساختمان مجلس آمد. او پیراهن سفیدی به تن داشت که آستین‌هایش تا آرنج بالا بود. مچ‌های دستش را با مچ بند مشکی بسته بود. اسلحه کلاشینکفی هم روی شانه‌اش بود. ناگهان از جلوی پنجره دور شد و لحظاتی بعد که شاید چند ثانیه بود، زن جوانی را به سمت شیشه آورد. زن، ترسیده بود و دست‌هایش را بالا برده بود. انگار به او گفته می‌شد دست‌هایش را بالا بگیرد. شاید 20 ثانیه این نمایش ادامه یافت و بعد مرد مسلح و زن جوان از جلوی پنجره کنار رفتند.

بانک، پناهگاهی برای کارمندان

دقایقی پس از وقوع این ماجرای تروریستی، مأموران امنیتی و پلیس، تمامی خیابان‌هایی را که به بهارستان منتهی می‌شد  تحت محاصره درآورده بودند و تنها صدای شلیک رگبار به گوش می‌رسید. مردم نیز مانند همیشه در این هیاهو حضور داشتند و هر کدام نظری می‌دادند. یکی از کارکنان بانک که درست در مقابل ساختمان بهارستان قرار دارد، گفت: تعداد زیادی از کارمندان و افراد معروفی که در ساختمان بهارستان بودند، به داخل ساختمان آمدند. زمانی که این اتفاق رخ داد با اینکه ما در ساختمان روبه‌رویی بودیم اما اجازه ندادند که به سمت پنجره‌ها برویم و برای همین هیچ چیزی ندیدم.

نمی دانم چرا مردم ازمحل دورنمی شدند!

یکی از ساکنان خانه‌ای چهار طبقه که ساختمان بهارستان از آنجا به‌صورت کامل دیده می‌شد، به خبرنگار «ایران» گفت: زمانی که این اتفاق افتاد من برای خرید از خانه خارج شده بودم؛ تیراندازی آغاز شد و تیرها به سمت مردم شلیک می‌شد.

مأموران سعی می‌کردند مرا از تیررس تروریست‌ها دور کنند. اما ناگهان جلوی چشم‌های خودم به دست زن جوانی تیر خورد و او روی زمین افتاد. در میان تمام این هیاهو چیزی که توجهم را خیلی جلب کرد برخورد مردم بود. آنها صدای تیر را می‌شنیدند و زخمی‌ها را روی زمین می‌دیدند اما نمی‌دانم چرا بازهم به سمت محل تیراندازی می‌رفتند.

یکی از کارمندان مجلس شورای اسلامی نیز که به همراه سایر کارمندان مجلس به بیرون ساختمان پارلمان هدایت شده بود گفت: «صدها پوکه اسلحه در طبقات دفاتر نمایندگان به چشم می‌خورد. ما در طبقه دوم دفاتر نمایندگان حضور داشتیم که صدای رگباری از داخل ساختمان به گوش خورد؛ مهاجمان مسلح با حضور در ساختمان دفاتر نمایندگان اقدام به تیراندازی به سمت دفاتر کردند. کارمندان در دفاتر پناه گرفتند و مهاجمان، دیوارهای دفاتر را به رگبار بسته بودند.»

گفت‌و‌گو با مجروحان

یکی از مجروحان حادثه تروریستی دیروز که از ناحیه پا آسیب دیده بود به خبرنگارما گفت: «در حال عبور از خیابان بودم که صدای تیراندازی شروع شد. لحظات اول باورم نمی‌شد که صدای تیر باشد. فکر می‌کردم مانوری برگزار شده است. اما ناگهان حس کردم پایم سوخت. به پایم که نگاه کردم دیدم خون از آن جاری شده. همان موقع با کمک مردم به گوشه خیابان منتقل شده و بعد از آن توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدم.

یکی دیگر از مجروحان که از ناحیه دست آسیب دیده بود، گفت: من درسالن انتظار مجلس نشسته بودم که ناگهان دو مرد را دیدم که با کلاشینکف و کلت به سمت مردم تیراندازی می‌کردند. چهره هیچ‌کدام از ضاربان را به یاد نمی‌آورم.همچنین مجروح دیگر این جنایت هولناک تروریستی که خود را از کارمندان مجلس معرفی می‌کرد گفت:میدان جنگ دیدید؟! باورکنید حمله به ساختمان مجلس درست مثل میدان جنگ بود. آنها حمله کردند، ما هم  مقابله  کردیم.نزدیک‌ترین بیمارستان به محل حادثه تیراندازی، بیمارستان طرفه بود که طبق گفته دکتر خسرو رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 11 مجروح ماجرای تروریستی با گروه سنی حدود 34 تا 51 سال به این بیمارستان منتقل شدند. از این 11 مجروح دو نفر زن بودند که از ناحیه دست و پا تیر خورده بودند.

دکتر رحمانی به خبرنگار ما گفت: اکثر مجروحان براثر اصابت تیر به پا و دستشان راهی بیمارستان‌ها شده‌اند. اما دو نفر از آنها از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند. که البته یکی از آنها بلافاصله ترخیص شد و یکی دیگر هم به اتاق عمل منتقل شد. به غیر از یکی از مجروحان که تیر به گردنش برخورد کرده وخیلی سریع به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شده بود، وضعیت جسمی سایرمجروحان انتقالی به این بیمارستان خوب است.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه ایران