پزشکی قانونی: در مورد «اهورا» اتهام تعرض ثابت نشده
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشک قانونی کشور گفت: برای تشخیص تجاوز و شناسایی متجاوز، معاینات و آزمایش‌های پیشرفته بسیار زیادی انجام می‌شود تا کمترین خطایی در تشخیص وجود نداشته باشد و در زمینه اهورا نیز،‌ هنوز چیزی به صورت قطعی اعلام نشده است.

آزارجنسی اهورا کودک مازندرانی هنوز تایید نشده

سیدامیرحسین‌ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به موضوع آزارجنسی اهورا کودک مازندرانی گفت: در موضوعات کیفری که در مرحله دادرسی است و هنوز اتهام ثابت نشده و حکمی نیز صادر نشده، احتیاط حکم می‌کند که پزشکی قانونی موضوع را به طور گسترده رسانه ای نکند.معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه معنا و مفهوم  آزار جنسی الزاما تجاوز نیست اظهار کرد: یکی از وظایف مهم و حساس پزشکی قانونی، تشخیص تجاوز جنسی است و این مسئله از این نظر که احکام قضایی صادره برای تجاوز شدید‌تر از سایر انواع دیگر آزارهای جنسی است، حائز اهمیت است.

وی افزود: برای تشخیص تجاوز و شناسایی متجاوز، معاینات و آزمایش‌های پیشرفته بسیار زیادی انجام می‌شود تا کمترین خطایی در تشخیص وجود نداشته باشد و در زمینه اهورا نیز،‌ هنوز چیزی به صورت قطعی اعلام نشده است.

مهدوی با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از اتفاقات این چنینی اظهار کرد:  مهم‌ترین مسئله برای جلوگیری از این اتفاقات، هوشیار کردن کودکان است و باید به کودکان آموزش های لازم داده شود و همچنین والدین نیز باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات جوانان برای ازدواج، تاثیرات مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار کرد: در گذشته تهاجم فرهنگی فقط با ماهواره انجام می‌شد اما در حال حاضر با وجود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی،‌ تهاجم فرهنگی بسیار جدی‌تر و گسترده شده است و این مورد بسیار آسیب‌زا است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به برگزاری ششمین همایش طب و قضا در قم اظهار کرد: ‌همایش طب و قضا یکی از بهترین اقداماتی است که سازمان پزشکی قانونی متولی آن است؛ در گذشته در برخی از مسائل قضایی میان پزشکان و قضات اختلاف نظرهایی وجود داشت و برگزاری این‌ همایش‌ها موجب شده است که زبان  و فهم مشترکی میان پزشکان قانونی و قضات ایجاد شود.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها موجب شده است تا مشکل بسیاری از پروند‌ه‌هایی قضایی که حل نشده باقی مانده بود، رفع شود و حکم قطعی برای این پرونده‌ها صادر شود.

 

گردآوري: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: فارس