بررسی علت آتش‌سوزی پالایشگاه تهران
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران گفت: حتما تیمی از کمیسیون انرژی ابعاد حادثه را بررسی کرده و گزارشی را جهت ارائه به صحن مجلس ارائه می‌کند.

مسئولان پالایش‌ و پخش گزارش می‌دهند

اسدالله قره‌خانی با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف حادثه آتش سوزی پتروشیمی بندر ماهشهر که خسارت اقتصادی بسیار سنگینی را در بر داشت، حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران متاسفانه خسارت جانی داشته و جان ۶ نفر از کارکنان و تکنسین‌ها را گرفت. وی با تاکید بر این‌که «ابعاد این حادثه مستلزم رسیدگی جدی است» گفت: همان طور که اعلام شد تکنسین‌ها مشغول تعمیر بخشی از پالایشگاه بوده‌اند که این اتفاق رخ داده است و آنچه در آنجا وجود داشته مواد اشتعال‌زا بوده،‌ لذا باید بررسی شود که آیا سیستم اطفای حریق بطور اتوماتیک تعبیه شده بوده یا نه و اگر عمل نکرده چرا HSE آنجا فعال نشده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: باید بررسی شود تیمی که در آن بخش کار می‌کردند از توانایی و تجربه لازم برخوردار بوده‌اند یا خیر؟ آیا تجهیزات مورد استفاده از استاندارد لازم برخوردار بوده است؟ و با توجه به این که پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده است آیا مالکین و یا سهام داران درصدی که باید طبق قانون برای نوسازی و بهسازی تجهیزات و یا اورهال کردن اختصاص دهند انجام داده‌اند؟

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در پایان اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون مسئولان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حتما در این زمینه گزارشی را به کمیسیون ارائه خواهند کرد ضمن این که کمیسیون انرژی نیز تیمی را برای بررسی حادثه اعزام خواهد کرد تا گزارش تهیه شده را به صحن علنی مجلس ارائه می کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir