توضیح سازمان غذا و دارو درباره تجمع بیماران متابولیکی
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تجمع ابتدایی و جلسه نهایی امروز حدود ۴۰ تن از بیماران متابولیکی در این سازمان توضیح داد.

قول مساعد برای حل مشکل دارویی

به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تجمع ابتدایی و جلسه نهایی امروز حدود ۴۰ نفر از بیماران متابولیکی در سازمان غذا و دارو گفت: صبح امروز تعدادی از بیماران متابولیکی به دلیل تاخیر در دسترسی به داروهای مورد نیاز در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند. ابتدا از آنها دعوت شد که در نمازخانه سازمان که با حضور قائم مقام اداره کل امور دارویی همراه بود، موارد خود را مطرح نمایند که این امر به سرانجام نرسید. لذا مشاور رئیس سازمان در امور تفاهمنامه دارویی و قائم مقام اداره کل دارو به میان بیماران رفته و شنونده سخنان آنها شدند.

مهندس محمدهاشمی ادامه داد: پس از صحبت مسئولان مذکور با نمایندگان بیماران و برای جلوگیری از مشکلات تردد ناشی از ازدحام جمعیت، بیماران متقاعد شدند که در سالن کنفرانس دفتر مدیر کل دارو جلسه را با حضور وی برگزار کنند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو افزود: پس از طرح مشکلات از سوی بیماران و خانواده‌هایشان مشخص شد که بسیاری از موارد مطروحه از سوی آنها بر اساس شرح وظایف قانونی اصولا به حوزه سازمان غذا و دارو مرتبط نیست. به همین دلیل دکتر اکبر برندگی ابتدا پس از تعریف و توضیح وظایف سازمان به آنها قول داد که مشکل عدم تامین دارو را به عنوان متولی قانونی این بخش حل خواهد کرد.

به گفته مهندس‌هاشمی، اولین اقدام عملی مدیر کل دارو در این راستا، برقراری ارتباط تلفنی با مدیر عامل شرکت واردکننده داروهای آنان بود که مدیر عامل شرکت فوق پس از تشریح مشکلات مجموعه تحت مدیریتش اعم از بدهی‌ها، عدم پرداخت مطالبات از سوی سازمانهای بیمه گر و وام‌های دریافتی اخذ شده برای ترخیص داروهای معطل مانده که بیماران از طریق اسپیکر تلفن همزمان قادر به شنیدن مکالمات بودند، هماهنگی لازم برای توزیع دارو حتی با ۱۸ درصد ضرر را انجام داد تا پیرو آن بیماران تهرانی، امروز و بیماران شهرستانی روز دوشنبه همین هفته داروهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با بیان اینکه مقرر گردید بیماران نماینده‌ای از بین خود برگزینند تا در مراجعات بعدی خواسته‌ها و مطالبات از طریق وی به سمع و نظر مسئولین برسد، تصریح کرد: در جلسه بین مسئولان دارویی سازمان غذا و دارو و بیماران مقرر شد خواسته آنان مبنی بر انجام پیوند و رهایی دائمی از بیماری به سازمانهای بیمه گر انتقال داده شود تا در صورت رخداد این اتفاق، از هدر رفت بسیاری از هزینه‌های اضافی تامین دارو نیز جلوگیری بعمل آید. مسئولان نیز قول دادند خواسته بیماران را با ادله‌های منطقی به اطلاع سازمانهای بیمه گر رسانده، آنها را در اخذ تصمیم مناسب یاری رسانند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: تجمعی که ابتدا در مقابل ساختمان سازمان غذا و دارو و با ناراحتی، عصبانیت، التهاب و اقدامات احساسی شروع شده بود، در نهایت در دفتر مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل این سازمان با ارائه تصمیمات معقول و قابل انجام مسئولان و لبخند و امیدواری بیماران به سرانجام رسید.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir