سخنرانی سالانه پاپ به مناسبت روز جهانی صلح در واتیکان
رهبر کاتولیک‌های جهان از سخنرانی سالانه خود به مناسبت روز جهانی صلح در واتیکان به عنوان فرصتی برای رساندن صدای آوارگان و مهاجران نیازمند جهان استفاده کرد

تمرکز پاپ بر بحران پناهجویان در سخنرانی روز جهانی صلح

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سخنرانی سالانه‌اش به مناسبت روز جهانی صلح که هر ساله اول ژانویه در میدان "سنت پیتر" واتیکان برگزار می‌شود، از رهبران جهان خواست تا اقدامات بیشتری را برای کمک به پناهجویان جهان که ضعیف‌ترین و نیازمندترین افراد محسوب می‌شوند، انجام دهند.

پاپ فرانسیس در جمع 40 هزار تن که در میدان سنت پیتر واتیکان گردهم آمده بودند،‌ گفت: من برای روز جهانی صلح امسال موضوع توجه به درد و رنج پناهجویان را به عنوان اصلی‌ترین موضوع انتخاب کرده‌ام‌.

وی افزود: برای این صلح که حق همگان است بسیاری از پناهجویان جان خود را به خطر انداخته و سفری طولانی و خطرناک را آغاز می‌کنند. آنها در این راه با رنج و تقلاهای بسیاری مواجه می‌شوند. خواهش می‌کنم امیدشان را در قلبشان خاموش نکنید. اجازه ندهیم امید آنها برای صلح نابود شود.

پاپ فرانسیس توجه به سختی‌ها و مشکلاتی که مهاجران و پناهجویان سراسر جهان با آن مواجه هستند را یکی از موضوعات کلیدی در دوره پاپ بودنش قرار داده است.

پاپ فرانسیس اغلب با صدها هزار تن از مهاجران آفریقایی که برای رسیدن به اروپا به صورت غیرقانونی از مدیترانه عبور کرده‌اند، دیدار کرده است. وی همچنین ماه گذشته به بنگلادش سفر کرد تا با مسلمانان روهینجایی که مجبور به فرار از خانه‌های خود در میانمار شده‌اند، ‌دیدار کند.

پاپ فرانسیس همچنین در جریان این سخنرانی از هدف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز آمریکا – مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد.

پاپ فرانسیس همچنین این فرصت را غنیمت شمرد تا از مسیحیان سراسر جهان بخواهد "پچ پچ‌های پوچ و توخالی " و "مصرف گرایی معمول" را کنار گذاشته و در عوض بر ایجاد محیطی گرم و صمیمی برای پناهجویان سراسر جهان تمرکز کنند.

پاپ فرانسیس گفت: در آغاز سال نو میلادی ما نیز برای آغاز راهی جدید، کنار گذاشتن اختلافات و مشکلات قدیمی و از نو شروع کردن مسائلی که واقعا مهم هستند، احساس نیاز کردیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir