اعتراض کابل به تهران درباره بدرفتاری با افغان‌ها
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در پی انتشار فیلمی که ادعا شده تعدادی از اتباع افغانستان توسط سربازی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، در وزارت امور خارجه افغانستان حضور یافت

اعتراض کابل به تهران درباره بدرفتاری با افغان‌ها

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در پی انتشار فیلمی که ادعا شده تعدادی از اتباع افغانستان توسط سربازی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، در وزارت امور خارجه افغانستان حضور یافت.

وزارت امور خارجه این کشور سید سعید حسینی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل را در پی آن چه توهین، تحقیر و ضرب و شتم تعدادی از هموطنان مهاجر در ایران توسط شخصی که لباس نیروهای نظامی کشور ایران را به تن دارد، خوانده شده، فراخواند.

وزارت امور خارجه نگرانی و تاثر عمیق خود را نسبت به توهین، تحقیر و ضرب و شتم تعدادی از شهروندان مهاجر افغانستان در ایران ابراز کرد.

حسینی نیز این عمل را مغایر با آموزه‌های اسلامی و انسانی خواند و بر پیگیری جدی این قضیه از سوی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

طی روزهای اخیر فیلمی منتشر شد که نشان می داد فردی که لباس سرباز نیروی انتظامی را بر تن دارد، اقدام به ضرب و شتم تعدادی از اتباع افغانستان کرده که در این زمینه « مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در واکنش به انتشار این ویدیو انتساب این اقدام به سرباز را تکذیب کرد».

همچنین سفارت کشورمان در کابل در بیانیه‌ای ضمن تقبیح شدید این رفتار ناشایست و با تاکید بر حسن روابط و مناسبات مردم دو کشور که ریشه در فرهنگ و تاریخ مشترک و نیز با یادآوری روابط رو به رشد دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، اطمینان داد همانگونه که نیروی انتظامی ایران وعده داده، تحقیقات در این زمینه تا حصول نتیجه ادامه یافته و به اطلاع همگان خواهد رسید.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir