۵۳ درصد از قربانیان تصادف، عابران پیاده هستند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه در 10 ماهه امسال، 53 درصد از قربانیان تصادفات درون‌شهری عابران پیاده هستند، گفت: در همین مدت 129 فوتی و 2 هزار و 220 جرحی در محورهای مختلف گزارش شد

۵۳ درصد از قربانیان تصادف، عابران پیاده هستند

 سرهنگ مهدی باقری عصر امروز در نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر مازندران با تأکید بر اهمیت تصمیماتی که در شورای ترافیک شهرستان‌ها و استان مصوب می‌شود، اظهار کرد: فرمانداران و اعضای اصلی باید شخصاً در این نشست‌ها حضور داشته باشند، گلایه‌مندی‌های زیادی از سوی همکاران راهور در سطح شهرستان‌ها گزارش می‌شود، در برخی شهرستان‌ها حتی در ماه نیز نشست شورای ترافیک برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی سفرها در مازندران، بیان کرد: سال‌جاری شاهد افزایش سفرها در پاییز و زمستان بودیم که در سال‌های گذشته به این شکل نبوده است، در پایان هر هفته شاهد حضور مسافران هستیم، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و ایجاد فضای امن برای آنها نیازمند همدلی و فکر جمعی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه نقاط حادثه‌خیز در حوزه درون‌شهری شناسایی شده است، افزود: در 10 ماهه امسال، 40 فوتی و بیش از 888 فقره تصادف جرحی را در این نقاط حادثه‎خیز داشتیم.

این مسؤول گفت: در این مدت، 129 متوفی و 2 هزار و 220 مصدوم به‌دلیل تصادفات در مازندران گزارش شد لذا می‌طلبد که برنامه‌ریزی دقیقی برای پیشگیری و کاهش این میزان خسارات جانی داشته باشیم.

باقری با اعلام اینکه در 10 ماهه امسال نزدیک به 53 درصد از فوتی‌های درون‌شهری عابران پیاده بوده‌اند، اظهار کرد: این آمار، بسیار بالاست و به همین ترتیب در برون‌شهری نیز آمارهایی بالایی داریم.

وی ادامه داد: لازمه جلوگیری از تصادفات، یکی این است که شورای ترافیک شهرستان‌ها نسبت به خط‌کشی‌ها توجه داشته باشند، از رنگ‌های با ماندگاری بالا استفاده شود، اکنون بسیاری از معابر درون و برون‌شهری دارای رنگ‌آمیزی‌های نامناسبی هستند که راننده دیدی نسبت به آنها ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: برخورد احساسی با موضوعات مربوط به ترافیک، سبب افزایش قربانیان تصادف می‌شود و این افراد از شرایط سنی بالایی برخوردار هستند یعنی نیروی کار جامعه را تشکیل می‌دهند که نباید آنها را از دست بدهیم.

باقری در پایان به فرمانداران توصیه کرد که در شورای ترافیک شهرستان‌ها نسبت به موضوع راه‌اندازی چراغ‌های مطلوب راهنمایی رانندگی، اجرای خط‌کشی طولی و عرضی، ساماندهی حفاری‌ها و اتمام آنها تا پیش از سال جدید، و نصب تابلوها جهت هدایت رانندگان اهتمام ویژه داشته باشند زیرا تنها 30 درصد توان همکاران راهور برای راهنمایی مسافران و گردشگران صرف می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com