حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‎ای از انهدام مقر تسلیحاتی، پناهگاه و انبارهای مهمات متعلق به گروه تروریستی پ‌ک‌ک در عملیات نیروهای هوایی این کشور به شمال عراق خبر داد

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه با انتشار بیانیه‎ای گزارش داد که نیروی هوایی ارتش این کشور طی عملیاتی چند موضع و انبار مهمات گروه تروریستی و تجزیه طلب پ‌ک‌ک را در منطقه «خاکورک» واقع در شمال عراق منهدم کرده است.

در بیانیه مزبور آمده است که در این عملیات، «مقر تسلیحاتی، پناهگاه و انبارهای مهمات متعلق به گروه تروریستی پ‌ک‌ک منهدم شد».

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد که در عملیات مذکور، مواضع تسلیحاتی، لانه‌های تروریستی و انبار مهمات متعلق به پ‌ک‌ک ‌در هم کوبیده شد.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه بیانیه خود همچنین بر ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در داخل و خارج کشور تاکید کرده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و در پی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ‌ک‌ک، مواضع این گروه مسلح در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را بارها بمباران کرده است.

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت.

این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است که بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com