بهزیستی: مهدکودک لاکچری نداریم
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان در ارتباط با فرایند مهدهای کودک در مناطق شمالی تهران و هزنیه‌های که دریافت می‌کنند، توضیحاتی ارئه کرد

بهزیستی: مهدکودک لاکچری نداریم

مهشید موقر با اشاره به اینکه هنوز شهریه‌های جدید مهدهای کودک برای سال جاری مشخص نشده است، اظهار کرد: در این ارتباط بهزیستی استان، پیشنهادات خود درباره میزان افزایش شهریه‌ها را به سازمان حمایت از مصرف‌کننده اعلام کرده اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بهزیستی استان تهران چه میزان افزایش شهریه‌ها را به سازمان حمایت از مصرف‌کننده پیشنهاد داده است، تصریح کرد: در این زمینه بهتر است رقمی را اعلام نکنیم و پس از تصویب نهایی در جلسه نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کننده، بهزیستی و نماینده مهدهای کودک اعلام خواهد شد ضمن اینکه مهدهای کودک تا قبل از اعلام شهریه‌های جدید از سوی سازمان بهزیستی حق افزایش شهریه در مهدهای کودک را ندارند.

موقر در ارتباط با تعداد مهدهای کودک در استان تهران گفت: هم‌اکنون 853 مهدکودک فعال هستند که از این تعداد 819 مهد خصوصی، 31 روستا‌مهد و 3 مجتمع مهدکودک هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: توزیع یک وعده غذای در روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای یکی از برنامه‌های بهزیستی استان در سال‌های گذشته بوده و امسال این طرح تقویت خواهد شد و تعداد بیشتری از کودکان در مهدهای حاشیه‌ای تحت پوشش طرح یک وعده غذای گرم خواهند گرفت.

وی همچنین درباره فعالیت مهدهای کودک لاکچری و ویژه در تهران گفت: ابتدا باید بگویم که ما مهدکودکی به نام مهدکودک لاکچری و ویژه نداریم و مهدهای کودکی در مناطقی از تهران قرار دارند که با توجه به موقیعت جغرافیایی که دارند، هزینه‌‌ای بابت فوق برنامه‌هایشان می‌گیرند که این رقم هم باید بر اساس تعرفه سازمان بهزیستی باشند و مهدهای کودک نیز نمی‌توانند خانواده‌ها را مجبور به پرداخت این هزینه کنند و باید بر اساس توافق دو طرف باشد.

موقر افزود: تعدادی از مهدهای کودک در شهر تهران دارای استخر بوده که مجوز فعالیت آنها از طریق وزارت ورزش و جوانان صادر شده است اما تعرفه آنها از سوی بهزیستی بر اساس فوق برنامه‌ها اعلام می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران تصریح کرد: مهدها نمی‌توانند خانواده‌ها را وادار به پرداخت هزینه‌های فوق برنامه‌ها کنند و در صورتی که این اتفاق برای خانواده‌ها صورت گیرد، می‌توانند از طریق بهزیستی پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: مهدهای کودک در شمال تهران نیز بر اساس تعرفه‌ای که بر آنها مشخص شده مجاز به اخذ شهریه و کلاس‌های فوق برنامه‌ هستند ضمن اینکه کلاس‌های فوق‌برنامه نیز باید بر اساس مجوزهای سازمان بهزیستی و بر اساس موازین دینی و اسلامی باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir