خطر کج شدن برج میلاد وجود دارد
عضو مجمع نمایندگان استان تهران از بی توجهی شهرداری نسبت به ایمن‌سازی گود رها شده کنار برج میلاد انتقاد کرد و گفت: خطر کج شدن برج میلاد وجود دارد

هشدار! خطر کج شدن برج میلاد وجود دارد

سیده فاطمه ذوالقدر با هشدار نسبت به بی توجهی شهرداری نسبت به ایمن سازی گود رها شده کنار برج میلاد، گفت: سال ها است کارشناسان، نمایندگان و مسئولان در مورد این گود هشدار می دهند اما متاسفانه تاکنون اقدام خاصی برای ایمن سازی آن انجام نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: تاکنون تذکرات زیادی در مورد بلاتکلیفی این گود داده ایم اما متاسفانه شهرداری تاکنون جوابی به ما نداده است؛ شهرداری نباید از این تذکرات و هشدارها به راحتی عبور کند بلکه باید آنها را جدی بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه نه تنها برج میلاد بلکه 200 گود مرگبار در پایتخت بدون ایمن‌سازی رها شده‌اند، گفت: می‌طلبد شهرداری سریع‌تر ایمن‌سازی این گودها به ویژه گود رها شده کنار برج میلاد را در دستور کار قرار دهد زیرا این گودها می توانند خطری جدی برای ساختمان های مجاور و منشاء آلودگی‌های زیست محیطی و آسیب های اجتماعی باشند و از سویی در زمان بحران خطرساز ‌شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: می طلبد شهرداری سریع تر تیم کارشناسی را برای ایمن‌سازی گود کنار برج میلاد اعزام کند تا از خطر کج شدن برج میلاد جلوگیری شود البته نیاز است علت رها شدن این گود بررسی شود و اگر مشکلاتی در مسیر ساخت آن وجود دارد واگذار شود.

خطری برج میلاد را تهدید نمی‌کند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت گود مجاور مرکز همایش‌های برج میلاد توضیحاتی بیان کرد.

صفا صبوری دیلمی  در مورد شائبه کج شدن برج میلاد در پی گود موجود، گفت: دقت داشته باشید که گود موسوم به گود برج میلاد ارتباطی با رأس برج ندارد. چرا که این گود در مجاورت مرکز همایش‌ها قرار دارد و با رأس برج میلاد فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برج میلاد به صورت دوره‌ای با ابزار دقیق پایش می‌شود گفت: بر روی وضعیت برج میلاد کنترل جدی داریم و به صورت دائمی پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه گود کنار مرکز همایش‌های برج میلاد است، گفت: اینطور نیست که برخی‌ها فکر کنند گود دقیقاً در زیر برج میلاد قرار دارد بلکه در کنار مرکز همایش‌ها که فاصله زیادی با یکدیگر دارند و دو نقطه مختلف هستند، وجود دارد.

صبوری دیلمی با بیان اینکه وضعیت گود مجاور مرکز همایش‌ها به صورت دائم رصد می‌شود، گفت: همچنین مرکز همایش‌ها نیز با ابزار نصب شده دقیق رصد می‌شود و بر اساس نتایج آخرین پایشی که متعلق به دو هفته قبل است خطر جدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برج میلاد سازه خاصی است که با انجام یک گود برداری کج نمی‌شود، گفت: متأسفانه برخی‌ها تصور می‌کنند که این گود دقیقاً در زیر برج میلاد است در حالی که اینگونه نیست و با برج فاصله زیادی دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir